راهنمای خرید جک دو ستون از صفر تا ۱۰۰

پنج شنبه 4 اسفند 01 ساعت 12:50
راهنمای خرید جک دو ستون از صفر تا 100

یکی از مهم‌ترین تجهیزات تعمیرگاهی خودرو که این روزها در هر تعمیرگاهی پیدا می‌شود، جک دو ستون یا همان بالابر دوستونه است که کارایی بسیار زیادی در تمامی تعمیرگاه‌های خودرو دارد! همانطور که خودتان هم از اسم این محصول متوجه می‌شوید بالابردوستونه یا جک دو ستونه قابلیت این را دارد که خودروهای مختلف را به سمت بالا و پایین ببرد و وزن آن‌ها را در ارتفاع تحمل کند! حقیقت این است که با توجه به قیمت زیاد این دستگاه نیازمند این هستید که بهترین دستگاه ممکن را تهیه کنید، در این محتوا قصد داریم با راهنمایی شما کمک کنیم که بهترین دستگاه موجود در بازار را تهیه کنید.

اگر برای شما هم سوال است که کاربرد و مزیت اصلی جک دو ستون چیست باید بگوییم که تکنسین‌های این حوزه از بالابر دوستونه برای خدماتی از جمله زیروبندسازی خودروها، تعویض لاستیک‌ها و بازرسی قطعات زیر ماشین، از بالابرها استفاده می‌کنند.

صاحبان تعمیرگاه‌های خودرو لاکچری که خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهند، نسبت به مجهز کردن تجهیزات خود اهمیت زیادی قائل هستند به همین علت ترجیح می‌دهند با خرید جک دو ستون باکیفیت که عملکرد بسیار خوبی دارد، خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند، اما نکات بسیار زیادی برای خرید بالابرهای دو ستون وجود دارد که آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید راهنمای خرید جک دو ستون را مطالعه کنیم؟

از آنجایی که انواع جک‌های دو ستونه هیدرولیک و جک‌های ماردونی در بازار وجود دارند و قیمت هر کدام متفاوت است، نیاز دارید یک سری قواعد را برای خرید این تجهیزات در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید. اگر تجربه ای برای خرید جک دوستون هیدرولیک یا ماردونی ندارید، هیچ اشکالی ندارد تنها کافی است وقت بگذارید! برخی از افراد بعد از گرفتن مشورت تصمیم گرفته اند که اقدام به خرید جک دو ستون چینی کنند.

جک دو ستون چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از اینکه نکات مهم در خرید جک دو ستون را عنوان و به شما برای یک خرید مطمئن کمک کنیم، مرور کوتاهی بر ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری این دستگاه خواهیم داشت تا ذهنتان آمادگی لازم را پیدا کند:

جک‌های دوستون، همانطور که از نام آنها مشخص است، بالابرهایی هستند که از دو ستون عمودی تشکیل شده که هر دو ستون روی یک پایه قطور در دو طرف سوار شده اند. بازوهای منتقل کننده بر روی ستون‌ها نصب شده و با استفاده از یک پنل کنترل که از برق، انرژی می‌گیرد، به سمت بالا و پایین یا چپ و راست حرکت می‌کند.

انواع جک‌های دو ستونه، طراحی نسبتاً مشابهی دارند اما نحوه عملکرد آنها می‌تواند تفاوت‌های جزئی با هم داشته باشد. بازوهای جک دو ستون، مسئول حرکت دادن خودروها در تعمیرگاه‌های خودرو هستند.

خودرو روی بازو قرار می‌گیرد و اپراتور از طریق پنل کنترل و دکمه‌های مخصوص، بازوها را روی جک یا بالابر حرکت می‌دهد. با این توصیف می‌توان پیش‌بینی کرد که هرچه بالابرهای دوستون، قوی‌تر و محکم‌تر باشند، ظرفیت بیشتری برای جابجایی خودروها دارند.

حالا که با ویژگی‌های جک‌های دو ستون آشنا شدید، نوبت آن رسیده که راجع به خرید جک دو ستون و ویژگی‌های آن کسب اطلاع کنید.

نکات مهم در خرید جک دو ستون که باید حتماً بدانید!

نکاتی که در ادامه مطرح می‌شوند، حاصل سال‌ها تجربه در این زمینه است و می‌تواند راهنمای ارزشمندی برای شما باشد:

مقایسه جک‌های دو ستون با یکدیگر در مرحله اول برای پیدا کردن بهترین مدل‌ها

اگر به دنبال خرید بهترین تجهیزات تعمیرگاهی خودرو هستید و می‌خواهید جک دو ستون با کیفیت و مناسبی را تهیه کنید بدون شک در مرحله اول نیاز دارید که انواع جک‌ها و بالابرهای دو ستونه موجود در بازار را با هم مقایسه کنید. برخی از جک‌ها یا بالابرها، دو ستونه و برخی دیگر چهار ستونه هستند. نحوه حرکت بازوهای هر نوع از این تجهیزات می‌تواند متفاوت باشد و این شما هستید که با توجه به نیاز خود باید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

جک‌های دو ستون و بالابرها از نظر ابعاد و اندازه پایه جک با هم فرق دارند، بنابراین هنگام خرید باید دقت کنید که این جک در تعمیرگاه شما چه مقدار فضا را اشغال خواهد کرد. برخی از جک‌های دو ستونه در قسمت پایه، دارای چرخ‌های متحرک هستند که در صورت لزوم قفل می‌شود. خرید جک‌های چرخدار یا بدون چرخ به این بستگی دارد که نحوه استفاده شما از آن در تعمیرگاه چگونه است.

در نهایت توصیه می‌کنیم که در هنگام مقایسه این فاکتور را در نظر بگیرید که کدام جک دو ستون در مقابل سایر جک‌های دو ستون می‌تواند امنیت بیشتری برای تعمیرگاه شما فراهم کند.

ظرفیت بالابری جک چقدر است؟

دومین مرحله برای خرید جک دو ستون که باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که دقیقاً بدانید این بالابر چقدر ظرفیت دارد و تا چه وزنی را قابلیت تحمل دارد؟ جک‌های دو ستونه، چیزی نزدیک به حداقل ۲۷۰۰ کیلوگرم را می‌توانند جابجا کنند. ظرفیت این جابجایی می‌تواند تا حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم هم افزایش داشته باشد. بسته به اینکه چه مدل خودروهایی را در تعمیرگاه خود پشتیبانی می‌کنید، ظرفیت بالابرهای دو ستونه می‌تواند متغیر باشد.

از آنجایی که با قرار گرفتن خودرو روی بازوهای جک‌های دو ستونه، بیشترین وزن آن در قسمت تکیه گاه روی بازوی اعمال می‌شود، دقت کنید که خودرو از کدام قسمت توسط جک به سمت بالا انتقال می‌یابد. در برخی از عملیات زیروبندسازی، بیشترین وزن خودرو به سمت جلو است و در برخی دیگر ممکن است این وزن به سمت عقب متمایل باشد. بنابراین بازوهای جک باید توان تحمل این توازن بار را داشته باشند.

شکل ستون‌ها و پایه‌های جک چگونه است؟

سومین نکته برای خرید جک دو ستون، توجه به شکل ظاهری آن است. در انواع مدل‌های مختلف، این نوع بالابرها از نظر شکل ستون‌ها و پایه‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. طراحی ظاهری، در مقاومت بالابر و توانایی تحمل بار تأثیرگذار است. جک‌های سبک‌تر و مقاوم‌تر برای خرید پیشنهاد می‌شوند، به شرطی که کیفیت لازم را در طولانی مدت داشته باشند.

نوع و روش بالابری جک دو ستون

وقتی می‌خواهید جک‌های دو ستون را بخرید، به این نکته توجه کنید که جک از چه سیستمی برای بالابری استفاده می‌کند. بالا بردن بر اساس روش هیدرولیکی یا بالابری از طریق کابل یا زنجیر، هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

اگر جک‌های دو ستونی را بخرید که بر اساس سیستم زنجیر یا کابل، بالابری را انجام می‌دهند، توجه کنید کوچک‌ترین فرسودگی در کابل‌های زنجیر یا قرقره‌ها می‌تواند مشکلاتی فاجعه آمیز را به دنبال داشته باشد.

در هر صورت پس از خرید هر کدام از بالابرهای دو ستونه، هم باید بازرسی روزانه انجام دهید و هم به صورت سالانه تمام قسمت‌ها را چک کنید.

ایمن‌ترین روش استفاده از بالابر دو ستونه

اکنون که با مهم‌ترین نکات در خرید جک‌های دو ستون آشنا شدید، شاید به این موضوع هم علاقه مند باشید که بدانید چگونه با حداکثر ایمنی با این جک‌ها کار کنید. نکات ایمنی کار با جک دو ستون عبارت اند از:

  • هرگز از جک‌های دو ستونه بدون پایه استفاده نکنید. پایه، یک تکیه گاه محکم برای بازوها محسوب می‌شود که در صورت عدم وجود آن، امکان سقوط خودرو افزایش خواهد داشت.
  • قبل از استفاده ازجک دو ستونه، حتماً مقدار وزن بالابری را بسنجید. هرگز بیشتر از حداکثر ظرفیت بالابری جک از آن کار نکشید.
  • کار کردن با جک‌های دو ستونه حتماً به تجربه و مهارت نیاز دارد. تکنسین‌هایی که این کار را انجام می‌دهند باید در این کار ماهر باشند و بدانند در صورت بروز مشکل، چگونه آن را برطرف کنند.
  • جک‌های دو ستونه را در تعمیرگاه در مکانی قرار دهید که حداقل رفت و آمد را داشته باشد؛ چرا که این جک‌ها در صورت عدم رعایت ایمنی کارگاه می‌توانند خطر آفرین باشند.

اگر قصد خرید جک دو ستون را دارید، اما نمی‌دانید که از کدام فروشگاه باید آن را تهیه کنید، توصیه می‌کنیم که ادامه مطلب را از دست ندهید.

بهترین فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو در کشور

بدون شک یکی از بهترین فروشگاه‌های تجهیزات تعمیرگاهی خودرو در کشور که می‌توانید از آن محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید، فروشگاه دیاگ لند است! دیاگ لند به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های موجود در این حوزه به شما کمک می‌کند که با سرعت بسیار زیادی تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب به صورت نقد و اقساط تهیه کنید.

شما می‌توانید برای درخواست مشاوره از کارشناسان حرفه ای این مجموعه به سایت دیاگ لند مراجعه کنید. همچنین اگر در رابطه با جک دو ستون تجربه یا سوالی دارید در بخش نظرات با ما و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar