معرفی تمام امکانات قطعه‌های اصلی رنو

بروزرسانی در: سه شنبه 21 بهمن 99 ساعت 18:18
معرفی تمام امکانات قطعه‌های اصلی رنو

تا چه حد با قطعات اصلی رنو و امکانات آن‌ها آشنا هستید؟ آیا می‌دانید که هر یک از این قطعات چه وظایفی در خوردروی شما بر عهده دارند و بروز هرگونه مشکل برای آن‌ها، چه خسارات و مشکلاتی را برایتان ایجاد خواهد کرد؟ این مقاله را با دقت هرچه تمام‌تر بخوانید تا علاوه بر شناخت دقیق برخی از مهم‌ترین قطعات اصلی رنو، با معتبرترین مرکز خرید این قطعات نیز آشنا شوید. در این مطلب، علاوه بر اینکه خواهیم گفت کویل چیست و چه می‌کند، شما را با قطعاتی چون: شمع موتور، میل توپی، موتور پله‌ای، کمک فنر، فیلتر هوا و لنت ترمز نیز آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کویل چیست و چرا یکی از قطعات حیاتی هر خودرویی به‌شمار می‌رود؟

موتور هر خودرویی برای روشن‌شدن نیاز به جرقه دارد و این جرقه با کمک مقدار ولتاژ مشخصی ایجاد می‌شود. ولتاژ تامین شده توسط شمع موتور، بسیار کمتر از آن چیزی است که برای ایجاد جرقه و شروع به‌کار موتور نیاز است؛ بنابراین در سیستم تعلیق خودروها از قطعه‌ای به‌نام «کویل» استفاده می‌شود. به عبارت بهتر، کویل (Ignition Coil) نوعی سیم‌پیچ القایی در سیستم جرقه‌زنی است که ولتاژ مورد نیاز برای روشن‌شدن موتور و حرکت خودرو را تامین می‌کند.

هرگونه نقص و ایراد در کوئل می‌تواند سبب کاهش عملکرد خودرو شده و مشکلات متعددی را برای شما ایجاد کند. مهم‌ترین علائمی که در نتیجه‌ی آسیب به این قطعه با آن‌ها مواجه خواهید شد، به شرح زیر هستند:

  • افزایش مصرف سوخت
  • کاهش قابل ملاحظه‌ی شدت جرقه در موتور
  • لرزش خودرو
  • روشن نشدن خودرو

تا اینجای مقاله متوجه شده اید که کویل چیست و چرا باید توجه بیشتری به این قطعه داشته باشید و در ادامه در مورد قطعات مهم دیگر رنو صحبت خواهیم کرد.

همه‌چیز درباره‌ی شمع موتور و وظیفه‌ی آن در خودرو

شمع موتور، یکی از قطعات بسیار مهم در خودرو است و نقش بسیار مهمی در روشن‌شدن موتور بر عهده دارد. این قطعه در قسمت بالای سیلندر قرار دارد و با ایجاد جرقه در محفظه‌ی احتراق خودرو، سبب شروع به‌کار موتور می‌شود.

تنوع موتورهای خودرو سبب شده است تا شمع‌های موتور نیز در انواع مختلفی تولید و روانه‌ی بازار شوند. انواع شمع موتورهای موجود در بازار از قرار زیر هستند:

  • شمع چند الکترودی
  • شمع‌ نیکلی
  • شمع ایریدیومی
  • شمع پلاتینیومی
  • شمع گرم
  • شمع سرد

 

میل توپی چرخ خودرو، چیزی فراتر از یک قطعه‌ی ساده

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که چرخ‌های خودور چگونه به یکدیگر متصل شده‌اند و قطعه‌ای که سبب اتصال و حرکت آن‌ها می‌شود، چه نام دارد؟ این قطعه‌ی بسیار مهم، توپی چرخ نامیده می‌شود و علاوه بر اتصال چرخ‌ها به یکدیگر، وظیفه‌ی انتقال نیرو به چرخ‌ها و تسهیل حرکت آن‌ها را نیز بر عهده دارد. اجزاء توپی برای قرارگرفتن در کنار یکدیگر، نیاز به قطعه‌ای دارند که میل توپی چرخ نام دارد و این اجزا حول محور آن می‌چرخند. هر خودرویی دو نوع میل توپی چرخ عقب و جلو دارد و درصورت بروز مشکل برای این قطعات، علائم مشخصی را از خود بروز می‌دهد. مهم‌ترین علائمی که هنگام ایراد میل چرخ توپی با آن‌ها روبرو خواهید شد، عبارتند از:

  • افت عملکرد ترمز
  • صدادادن چرخ‌ها
  • ایجاد شکستگی در بلبرینگ‌ها
  • لرزیدن فرمان

 

موتور پله‌ای چیست و علائم خرابی آن کدامند؟

موتور خودرو در دورهای آرام نیاز به مقدار مشخصی هوا دارد که این هوا توسط قطعه‌ای به‌نام «موتور پله‌ای» تامین می‌شود. موتور پله‌ای که با نام استپر موتور (Stepper Motor) نیز از آن نام برده می‌شود، روی هوزینگ دریچه‌ی گاز خودرو نصب می‌شود و نقش بسیار مهمی  در وضعیت موتور بر عهده دارد.

علائم زیر نشان از خرابی این قطعه دارند و در صورت مشاهده حتما باید جدی گرفته شوند:

  • افزایش مصرف سوخت خودرو
  • کاهش عملکرد موتور
  • روشن نشدن موتور یا خاموش‌شدن آن در دور آهسته
  • کپ‌کردن خودرو بعد از برداشتن پا از روی پدال گاز در سرعت‌های بالا

 

کمک فنر خودرو؛ قطعه‌ای که تجربه‌ی رانندگی شیرینی را برایتان رقم می‌زند

کمک فنر (Shock Absorber) یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم تعلیق هر خودرویی به‌شمار می‌رود و با کنترل نواسانات فنر، نقش بسیار مهمی در نرمی حرکت خودرو و لذت‌بخش‌بودن رانندگی ایفا می‌کند. نشت روغن، تغییر شکل ظاهری، سخت‌شدن کنترل خودرو در پیچ‌ها، ساییده‌شدن قسمتی از لاستیک‌ها، تکان‌های غیرعادی خودرو و کشیده‌شدن خودرو به یک سمت، مهم‌ترین علائمی هستند که نشان از خرابی کمک فنر جلو یا عقب خودروی شما دارند.

هر آنچه باید درباره‌ی فیلتر هوا بدانید

فیلتر هوا، درست مانند ریه‌ی خودرو است و با جذب آلودگی‌ها و ذرات معلق هوا، نقش بسیار مهمی در عملکرد وسیله‌ی نقلیه ایفا می‌کند. فیلتر هوای خودرو در عین حال که کارایی موتور را به‌صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد، در میزان مصرف اتومبیل شما نیز نقش دارد. فیلتر هوای اسفنجی، فیلتر هوای کتان و فیلتر هوای سلولزی، سه نوع از مهم‌ترین انواع فیلترهایی هستند که در خودرو‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر یک قابلیت خاصی دارند. این قطعه، عمر مشخصی دارد و با توجه به نوع اتومبیل، باید در فواصل زمانی نوشته شده در دفترچه‌ی راهنمای اتومبیل، تعویض شود.

لنت ترمز خودرو؛ قطعه‌ای که امنیت را برایتان به همراه می‌آورد

لنت ترمز، یکی از قطعات مهم در ترمز هر خودرویی است و ارتباط مستقیمی با امنیت سرنشینان آن دارد. این قطعه، با ایجاد اصطکاک لازم، سبب توقف حرکت خودرو پس از ترمزکردن می‌شود. تمام‌شدن یا فرسوده‌شدن لنت ترمز، اتفاقی بسیار عادی است که پس از مدتی باید انتظار آن را داشته باشید و پس از بروز آن، بلافاصله نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید. ست لنت ترمز چرخ جلو و عقب، انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • لنت ترمز ارگانیک
  • لنت ترمز زینتری
  • لنت ترمز فلزی
  • لنت ترمز نیمه فلزی
  • لنت ترمز سرامیکی

مرکز فروش معتبر قطعات اصلی رنو

خرید قطعات یدکی اصلی رنو، یکی از بزرگ ترین چالش‌هایی است که بیشتر صاحبان خودرو با آن روبرو هستند. اگر شما هم با این چالش مواجه هستید و همواره به دنبال مرکزی معتبر می‌گردید که بتوانید این قطعات را با قیمت مناسب تهیه کنید، خبر خوشحال‌کننده‌ای برایتان داریم! فروشگاه اینترنتی رنویار، معتبرترین و بزرگ‌ترین مرکزی است که می‌توانید تمامی قطعات مورد نیاز خود را در آن پیدا کنید. رنویار، ضمن ارائه‌ی قطعات یدکی اصلی رنو، این محصولات را با قیمتی بسیار مناسب در اختیار شما قرار داده و به نگرانی‌هایتان در این رابطه پایان می‌دهد.

در این مطلب شما را با چند نمونه از مهم‌ترین قطعات یدکی خودرو آشنا کردیم و وظایف هر یک از این قطعات را شرح دادیم. در ادامه، به معرفی فروشگاه اینترنتی رنویار، به‌عنوان مرکز معتبر فروش قطعات اصلی رنو پرداختیم و گفتیم که این فروشگاه به شما کمک می‌کند تا قطعات یدکی اصلی رنو را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله توانسته باشد کمک لازم را به شما کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar