کدام مدل پراید بهتر است؟

پنج شنبه 2 بهمن 99 ساعت 15:10
کدام مدل پراید بهتر است؟

پراید نام آشنایی میان خودروهای شهری است. ماشینی که در دو دهه پیش از این یک خودروی محبوب از نظر مدل به حساب می‌آمد و حالا نیز به دلایل بسیاری انتخاب افراد مختلف است. به دلیل همین محبوبیت، شرکت تولیدکننده این خودرو یعنی سایپا، در سال‌های مختلف، مدل‌های متفاوتی از آن را تولید و به بازار عرضه کرد. اگرچه همه این مدل‌ها در زمان ورود به بازار با استقبال خوبی روبه رو شدند، اما بعضی از مدل‌های پراید از نظر فنی و بدنه، محبوبیت بیشتری پیدا کردند و این محبوبیت باعث شد که بیشتر در انتخاب‌های افراد ماندگار باشند. اگر قصد خرید پراید را دارید، بهتر است قبل از هر تصمیمی مزایا و معایب هر مدل را بخوانید و با توجه به آن انتخاب خود را نهایی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که کدام مدل پراید بهتر است.

پراید ۱۳۱؛ بهترین ماشین اقتصادی برای شهر

پراید ۱۳۱ را می‌توان پرفروش‌ترین مدل سایپا دانست. این خودرو اگرچه امکانات عجیب و شگفت انگیزی ندارد، اما توانسته به اولین انتخاب در میان مدل‌های مختلف پراید تبدیل شود. مهم‌ترین ویژگی‌ این خودروی پرفروش سایپا، استهلاک پایین آن است. با توجه به افزایش قیمت قطعات یدکی، این ویژگی می‌تواند یک دلیل انتخاب این ماشین برای سواری در شهر باشد. از طرفی قطعات پراید به سادگی در فروشگاه‌ها در دسترس هستند و برای پیدا کردن آن‌ها نیازی به نمایندگی‌های خاص و پرداخت هزینه‌های نجومی ندارید. در حقیقت با مراجعه به همه نمایندگی‌های سایپا و فروشندگان قطعات این برند خودرو، در هر نقطه از شهر قطعه مورد نظر خود را تامین خواهید کرد.

پراید ۱۳۱ از نظر فنی خودروی پرقدرتی به حساب نمی‌آید. اما با توجه به هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید، انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. پس اگر به دنبال خرید ماشین مناسب برای شهرهای پر از ترافیک و استفاده‌هایی مانند جابجایی مسافر هستید، می‌توانید با طرح فروش اقساطی سایپا تحویل فوری این خودرو را خریداری کنید.

تفاوت پراید ۱۳۱ و ۱۳۲ چیست؟

پراید ۱۳۲ در حقیقت همتای مدل ۱۳۱ سایپا است. خودرویی که ابتدا به نظر می‌آید مدل آپشنال پراید ۱۳۱ است. اما با بررسی امکانات و مقایسه دقیق این دو مدل با یکدیگر می‌توان دید که تفاوت چندانی با هم ندارند. این موضوع را می‌توان از تفاوت قیمت اندک آن‌ها با یکدیگر نیز متوجه شد.

به صورت دقیق‌‌تر می‌توان گفت که ریموت کنترل صندوق عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده و تفاوت‌های کوچکی در بدنه و کابین مانند سپر و زه جانبی همرنگ بدنه از قابلیت‌هایی است که در پراید ۱۳۲ می‌توان دید. اما از نظر فنی و ویژگی‌های اصلی، این دو مدل کاملا یکسان هستند.

با توجه به افزایش قیمت خودرو، برای خرید هر دو این مدل‌ها می‌توانید از روش خرید خودرو اقساطی نیز استفاده کنید.

پراید ۱۱۱؛ خودروی سبک و ارزان جوان پسند

یکی از مدل‌های پراید در میان ماشین‌های تولید سایپا، پراید ۱۱۱ است. این مدل از پراید با ظاهر جمع و جور، زیبا و سبک خود انتخاب اول جوانان و خودرو اولی‌ها در میان لیست ماشین‌های ارزان و به صرفه است. با توجه به قیمت مناسب، امکانات این مدل از خودروی سایپا راضی کننده به نظر می‌رسد. حتی می‌توانید از طریق فروش اقساطی پراید با کمترین پیش پرداخت، این خودرو را خریداری کنید. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که پراید ۱۱۱ را به یک ماشین خوب برای خودرو اولی‌ها تبدیل می‌کند، بدنه هاچ بک سبک، جعبه دنده استاندارد و استاندارد آلایندگی یورو ۲ است.

پراید ۱۱۱ یک خودروی شهری مناسب نیز به حساب می‌آید. چراکه هم استهلاک کمتری دارد و هم با طراحی بدنه کوچک و ظریف، یک خودروی مناسب برای رانندگی در ترافیک و پارک کردن در معابر شهری شلوغ و پر رفت و آمد است.

پراید ۱۴۱؛ محصول سایپا با ظاهری متفاوت

تنها دیدن بدنه پراید ۱۴۱ کافی است تا متوجه شوید که با یک مدل متفاوت از پراید رو به رو هستید. پراید ۱۴۱ قبل از هرچیز در طراحی بدنه با دیگر مدل‌های پراید تفاوت دارد. شکل صندوق عقب، طراحی جدید چراغ‌ها، خطوط روی کاپوت و تغییر در فضای جلو پنجره از تفاوت‌های ظاهری آشکاری است که میان این مدل با انواع پرایدهای سایپا خواهید دید.

با این حال نباید منتظر تغییرات چندانی در بخش فنی باشید. مشخصات فنی این پراید بسیار نزدیک به مدل صبا است. تولید این مدل از پراید از سال ۱۳۹۴ متوقف شده است. بنابراین برای خرید آن تنها می‌توانید مدل‌های کارکرده و دست دوم را خریداری کنید. اما با توجه به شباهت مشخصات فنی، پیشنهاد ما به شما خرید مدل‌های ۱۱۱ یا ۱۳۱ نسبت به این مدل است.

خرید انواع خودرو با اقساط عالی از سپندخودرو؛ خرید آسان از پراید تا ماشین خارجی

ممکن است در شرایط کنونی خرید پراید محبوبیت سابق را نداشته باشد. اما با توجه به شرایط اقتصادی و با توجه به اینکه قطعات و هزینه‌های نگهداری پراید بسیار پایین‌تر از سایر خودروها است، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده‌های درون شهری، جابجایی مسافر، برای افراد ماشین اولی و همچنین به عنوان خودروی دوم، شرایط خرید پراید را بررسی کنید.

برای خرید ساده و به صرفه، از فروشندگانی کمک بگیرید که سابقه فروش خوبی در طی چند سال داشته‌اند. سپندخودرو یکی از این فروشندگان است که نامی آشنا و برندی معتبر به حساب می‌آید. اقساط منصفانه، تحویل فوری و شرایط فروش فوق العاده از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده این شرکت در سال‌های اخیر حتی یک مشتری ناراضی نیز نداشته باشد. برای بررسی شرایط فروش انواع خودرو می‌توانید به سایت سپندخودرو مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۲۱۰۴تماس بگیرید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar