اولین نگاه به کیا K900 مدل ۲۰۱۹: مینیمالیسم دوست داشتنی

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:34
اولین نگاه به کیا K900 مدل 2019: مینیمالیسم دوست داشتنی

نسل دوم کیا K900 مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی جهانی شد و دیگر آن ظاهر کوپه نسل اول خود را ندارد و کابینش، بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

این خودرو که به عنوان یک همکاری مشترک بین استودیوهای طراحی کیا در آمریکا و کره طراحی شده است، در مقایسه با نسل قبلی خود طول بیشتری داشته و از برخی عناصر طراحی خاص مانند جلو پنجره دماغه ببر با ۱۷۶ عدد سلول الماس مانند که ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده بهره می‌برد. چراغ‌های جلو و عقب خودرو گرافیک دوپلکس جدیدی دارند که در مقایسه با نسل قبلی، ظاهری بسیار جذاب برای خودرو به ارمغان آورده‌اند. تزئینات کرومی را همه جا و مشخصاً در اطراف سراگزوزها، پنجره‌ها، جلو پنجره و بالای رکاب‌های خودرو در کنار رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی استاندارد که آن هم کرومی است، می‌توانید بیابید.

کیا K900 مدل ۲۰۱۹ از یک کابین زیبا با طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد و از قابل توجه ترین موارد آن می‌توان به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی شناور اشاره کرد. روکش چرم به صورت استاندارد روی این خودرو ارائه شده و شما می‌توانید آن را به چرم با کیفیت‌تر ناپا ارتقا دهید. رنگ‌هایی که داخل کابین قابل سفارش هستند شامل مشکی، بژ، قهوه‌ای اسپرسو و قهوه‌ای Sienna می‌شوند و در کنار آن‌ها، چهار نوع تریم چوبی منفذ دار برای سفارش موجود است. به صورت استاندارد، کابین این خودرو به صندلی‌های گرم شونده و تهویه دار مجهز شده و صندلی راننده، در ۲۰ جهت و صندلی سرنشین در ۱۲ جهت قابل تنظیم هستند. کیا همچنین آپشن صندلی‌های گرم شونده و تهویه دار قابل تنظیم در ۱۲ و ۱۴ جهت ردیف عقب را ارائه کرده است که در صورت تمایل می‌توانید آن سفارش دهید. علاوه بر این، K900 مدل ۲۰۱۹ همراه با سیستم تهویه مطبوع چند منطقه‌ای ارائه می‌شود که به سرنشین‌های عقب اجازه می‌دهد تا دما را به دلخواه خود تغییر دهند.

سیستم اطلاعات سرگرمی UVO کیا به صورت استاندارد همراه با نویگیشن و یک اپلیکیشن جدید UVO Luxe مختص K900 مدل ۲۰۱۹ روی این خودرو ارائه شده که به مالک اجازه می‌دهد تا از راه دور خودرو را روشن کند، دمای کابین را تغییر دهد و با یک دستگاه تلفن همراه، موقعیت خودرو را روی نقشه بیابد. به جای استفاده از یک صفحه کیلومتر و آمپرهای سنتی، K900 به یک صفحه نمایش قابل سفارشی سازی ۱۲.۳ اینچی مجهز شده که به جای صفحه کیلومتر و آمپرها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان آن را با یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی هدآپ دیسپلی سفارش داد. یک سیستم صوتی هارمان کاردون / لکسیکون با ۱۷ بلندگو همچنین روی این خودرو ارائه خواهد شد که به چند حالت قابل انتخاب توسط راننده شامل استریو، آن استیج و Audience مجهز می‌باشد. کیا K900 مدل ۲۰۱۹ همچنین از یک سیستم نورپردازی محیطی بهره می‌برد که امکان انتخاب بین ۶۴ رنگ با هفت حالت نورپردازی ویژه که یکی از آن‌ها با همکاری موسسه Pantone Color طراحی شده را برای راننده فراهم می‌کند.

مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های کمکی رانندگی قرار است روی این خودرو ارائه شوید که از برخی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی حفظ مسیر، هشدار تصادف شاخ به شاخ، ترمز خودکار اضطراری، تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار حواس پرتی راننده اشاره کرد. ترمز اضطراری خودکار عقب، سیستم کمکی دنبال کردن مسیر و سیستم کمکی خروج ایمن جدیدترین مواردی هستند که به مجموعه سیستم‌های کمکی رانندگی کیا اضافه شده‌اند. سیستم هشدار نقاط کور خودرو در مقایسه با نسل قبلی خود بهتر شده و اکنون، به طور کامل آن چه را که در نقاط کور چپ و راست شما وجود داشته باشد را نشان می‌دهد. یک سیستم دوربین ۳۶۰ درجه همچنین قرار است برای این خودرو ارائه شود.

کیا K900 مدل ۲۰۱۹ قدرت مورد نیاز خود را از یک موتور ۳.۳ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی با ۳۶۵ اسب بخار نیرو و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند و به یک گیربکس هشت دنده اتومات نسل دوم متصل شده است. این خودرو به صورت استاندارد دو دیفرانسیل بوده و سیستم توزیع گشتاور دارد که می‌تواند تا ۵۰ درصد گشتاور را در حالت Normal به چرخ‌های جلو ارسال کند. در حالت اسپرت، سیستم بیشتر به محور عقب تمایل دارد و ۸۰ درصد گشتاور به چرخ‌های عقب ارسال می‌شود. مدل مجهز به موتور ۴۲۰ اسب بخاری ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی و دیفرانسیل عقب در مدل ۲۰۱۹ کیا K900 دیگر ارائه نخواهد شد.

طراحی و توسعه نسل دوم K900 مدل ۲۰۱۹ تحت نظارت مستقیم آلبرت بیرمن، رئیس واحد تست و توسعه محصولات ‌های پرفورمنس گروه هیوندای موتور انجام شده است. بیرمن می‌گوید هدف آن‌ها از طراحی K900 مدل ۲۰۱۹ رسیدن به چیزی بوده که او آن را "سواری راحت و مطمئن" می‌نامد و هدف آن، تمرکز روی تولید خودرویی است که در عین راحت بودن کابین، سواری مطمئنی و فرمان دقیقی داشته باشد. در مقایسه با نسل قبلی، K900 مدل ۲۰۱۹ شاسی تقویت شده‌ای دارد و سفتی آن افزایش یافته و به طور خاص اگر بخواهیم اشاره کنیم، سختی جانبی بخش‌های جلو و عقب خودرو به لطف استفاده از ۲۰۶ متر چسب‌های ویژه در ساختار بدنه افزایش زیادی داشته است. سختی پیچشی بدنه هم ۳۳ درصد بهبود پیدا کرده که بدون شک، عملکرد K900 مدل ۲۰۱۹ را در جاده بسیار بهتر خواهد کرد.

کیا با استفاده از پنل های زیر بدنه، پرده‌های هوایی بالای چرخ‌ها و یک فلپ فعال هوا به منظور روان‌تر کردن جریان هوا، آیرودینامیک K900 مدل ۲۰۱۹ را هم بهتر کرده و ضریب درگ خودرو اکنون ۰.۲۷ است. استفاده از مواد اولیه عایق صدا و همچنین یک لایه آکوستیک روی پنجره‌ها و آینه بغل‌ها موجب شده تا میزان سر و صدا و لرزش‌های کابین به میزان قابل توجهی در مقایسه با نسل قبل کاهش پیدا کند. برای بهبود هندلینگ خودرو، سیستم تعلیق آن تغییرات زیادی داشته و مخصوصاً تغییرات اعمال شده در تعلیق جلو سبب شده تا شعاع چرخش K900 بهتر شود و پایداری خودرو افزایش پیدا کند.

سیستم تعلیق کیا K900 مدل ۲۰۱۹ به صورت الکترونیکی قابل کنترل خواهد بود و به کمک آن، حرکت شاسی کاهش پیدا کرده و میزان بار روی چرخ‌ها هم کمتر می‌شود. به کمک سنسورهای نصب شده روی چرخ‌ها، ناهمواری‌ها و دست اندازها تشخیص داده می‌شوند و سیستم، به صورت خودکار تعلیق خودرو را با توجه به وضعیت جاده تنظیم می‌کند. در حال رانندگی و با افزایش دمای دیسک ترمز، سیستم Brake Control و Brake Fade Compensation به صورت خودکار فشار هیدرولیک سیستم ترمز را افزایش می‌دهد تا راننده هیچ تغییری در عملکرد ترمزها مشاهده نکند. یک سیستم خشک کن ترمز هم به خودرو اضافه شده تا از نفوذ آب به سیستم ترمز جلوگیری کند، نحوه عملکرد آن بدین صورت است که به صورت دوره‌ای و در زمان‌های تعیین شده، ترمزها فعال می‌شوند، البته این فعال شدن به گونه‌ای است که راننده به هیچ وجه متوجه آن نخواهد شد.

شرکت کیا، K900 مدل ۲۰۱۹ را در کنار استینگر در خط تولید سوهاری در کشور کره تولید خواهد کرد. K900 قرار است از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار آمریکا شود.

منبع ترجمه: وب سایت موتور ترند

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "اولین نگاه به کیا K900 مدل ۲۰۱۹: مینیمالیسم دوست داشتنی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
احمدرضا
مهمان

ماشین خوبیه ولی به مایباخ نمیرسه

احمدرضا
مهمان

تفاوت را احساس کنید

سجاد
مهمان

چقدر بد ترجمه کردید

سینا
مهمان

ما باید تا کی حسرت به دل ببونیم تا سوار ماشینخوب بشیم.در کجای دنیا ماشین در طی یه زوز ۱۲۰ میلیون افزایش قیمت داشته………
خدا کنه یه اتفاقی بیافته تا ما از این کشور فرار کنیم

سيد مصطفي
مهمان

فق میتونم بگم فوق العاده است

ادرین
مهمان

واقعا که ادم جذب این ماشین میشه .. انصافا که زیبای دوست داشتنیه ..

محمد
مهمان

یک عدد خودروی صفر کیلومتر پراید بدون نصبیات و تایر کارخونه بفروش میرسد بزودی شاهد این اگهی ها خواهیم بود اونم از وضع خودرو سازان خارجی مقایسه با شماست

محمد
مهمان

خودروسازان ما باید برن بمیرن اوناهم خودرو میسازن ایران هم خودرو میسازه

Javad
مهمان

واقعا شیر مادر حلالتون باشه با این همه طراحی فوقلاده.دمتون گرم که واسه مردمتون ارزش قایل هستید و خودرویی با این کیفیت و این همه آپشن تولید میکنید.اونوقت زه روی در پراید رو بیرون به عنوان آپشن نصب میکنند.خاک توی سر خودرو سازهای ما که فقط راه دزدی رو یاد گرفتن و واسه مردم عزیزمون هیچ ارزشی قایل نیستند.خدا ازتون راضی نباشه …..

reza
مهمان

ایشالله دعای مادر پشت و پناهتون باشه ،، یاعلی