نقد و بررسی نیسان تیانا

بروزرسانی در: چهارشنبه 15 اردیبهشت 00 ساعت 09:47
نقد و بررسی نیسان تیانا

نیسان تی ینا یکی از خودروهایی است که با وقفه ای چندساله نسبت به نیسان ماکسیما وارد بازار شد. شاید نشود نیسان تی ینا را جایگزینی برای ماکسیما دانست اما می توان گفت در بازار به عنوان یک خودروی سطح بالاتر از ماکسیما اما با یکسری ویژگی مشترک، تی ینا یکی از گزینه های با ارزش بازار است. نیسان تینا در بازار ایران آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و ریشه ی این موضوع در عدم تبلیغات مناسب شرکت واردکننده ی این خودروست اما هرچه که هست تی ینا خودرویی است که خیلی نکات مثبتی در آن وجود دارد  که شاید از دید بسیاری دور مانده باشد. با بررسی نیسان تینا با زدفورکار همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه

نیسان تی ینا در نمای بیرونی یک بدنه ی بسیار بزرگ، هم از لحاظ طول و هم از لحاظ عرض را به ما نشان می دهد. خودرویی که کاملا مشخص است که قرار است یک خودروی خانوادگی بزرگ باشد و فضای داخلی وسیعی دارد. ابعاد خودرو از ماکسیما بزرگتر است و البته طراحی نسبتا به روزی هم دارد و خودر را از ماکسیما گران قیمت تر نشان می دهد. طراحی این خودرو در حدود سال ۲۰۰۷ انجام شده و آن زمان به نسبت رقبای خودش پیشرو بوده است و از المان های به روزی استفاده می کرده است. طراحی این محصول نیسان را می شود در محصولاتی از اینفینیتی هم دید که یک طرح زیباست، طرحی که پس از گذشت سالها از انجام  آن، هنوز قابل قبول است و ایرادی به آن وارد نیست. چراغهای خودرو بزرگتر از حد معمول اند که در نمای عقب حتی در محصولات جدید هم به همین شکل است که این نشان از موفقیت آمیز بودن طرح آن دارد. دربهای خودرو خیلی بزرگ اند و شیشه ها نسبتا کوچک که این باعث می شود تجربه ی نشستن داخل این خودرو، جذاب تر از دیدن آن از بیرون باشد. به طور کلی در این طراحی می توان به این خودرو، یک نمره ی خوب داد.

طراحی داخل کابین

داخل کابین نیسان تی ینا همه چیز جذاب است. کیفیت متریال بسیار خوب است و در این رده ی قیمتی جزو بهترین هاست. از لحاظ ترکیب رنگی، داخل نسخه ای که در اختیار ما قرار داشتیم، کرم رنگ بود که طراحی خیلی زیبایی دارد و ارگونومی آن نیز عالیست. این باعث می شود که نه تنها شما یک متریال با کیفیت را حس می کنید بلکه چشمانتان طراحی زیبایی نیز می بینند و جالب است که بعد از این همه سال، افت کیفیت در این داشبورد دیده نمی شود که این هم از مزایای این خودروی ژاپنی است. آپشنهای خودرو خوب و راضی کننده هستند. ۴ شیشه برقی، آینه های برقی، مانتیور مولتی مدیا، کنترلرهای روی فرمان، گیربکس اتومات با قابلیت تعویض دنده های اسپرت و سانروف، جزو آپشنهای این خودرو هستند. صندلی های خودرو خیلی بزرگ و نرم اند و خوب سرنشینان را در برمیگیرند، فضای پا عالی است و با یک خودروی خانوادگی تمام عیار طرفیم.

فنی، موتور و گیربکس

پیشرانه نیسان تینا

نیسان برای این خودرو از یک موتور ۲.۵ لیتری استفاده کرده که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور با یک گیربکس سی‌وی‌تی به چرخهای جلو می دهد. این گیربکس باعث می شود لذت رانندگی در این خودرو کم شود اما شتاب ثانویه عالی و مصرف سوخت پایینی را برایش به ارمغان می آورد. این موتور ساخت شرکت نیسان است که روی محصولات مختلف رنو هم نصب شده است و بازدهی خوبی دارد. موتوری که برای این خودرو مصرف سوختی حدود ۱۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به ارمغان می آورد و شتاب و کشش خوبی هم دارد. در مورد عملکرد فنی این خودرو در بخش بعدی بیشتر صحبت می کنیم.

تست رانندگی

تست رانندگی نیسان تینا

‌پشت فرمان نیسان تی ینا اولین حسی که به راننده القا می شود، بزرگ بودن ابعاد خودرو است. جایگاه راننده بسیار نرم و راحت است و حس خوبی را به راننده انتقال می دهد. موقع حرکت متوجه می شویم که شتاب گیری خودرو تا سرعت ۴۰-۵۰ کیلومتر خیلی راضی کننده نیست اما بعد از آن، شتاب خودرو خیلی خوب می شود و نهایتا در ۹ ثانیه این خودرو از صفر به صد می رسد که در ویدئوی تست هم می توانید این موضوع را درک کنید. فرمان خودرو فوق العاده نرم است با اینکه برقی نیست اما راحت است و خودرو علیرغم ابعاد بزرگش، عملکرد تیزی دارد. از همه ی اینها که بگذریم شاید مهمترین مزیت و ویژگی مثبت سواری تی ینا، بی صدا و نرم بودن آن است. نیسان تی ینا شدیدا سواری نرم و بی صدایی دارد و تقریبا به اندازه ی یک مرسدس بنز اس کلاس، راحتی در این خودرو می بینیم که با توجه به قیمتش بی نظیر است. نیسان تی ینا با وجود ابعاد بزرگ، بوسیله ی دوربین عقبی که برایش تعبیه شده، باعث می شود که در پارک کردن کمتر به مشکل بر بخوریم اما به هر حال رانندگی با آن در شهرهای بزرگ ممکن است کمی سخت باشد. به طور کلی سواری تی ینا سواری خیلی خوبی است و احتمال اینکه از راحتی این خودرو پشت فرمان خوابتان ببرد زیاد است بنابراین حتما ولوم سیستم صوتی را جوری تنظیم کنید که این اتفاق نیفتد!

نتیجه گیری

در برخورد اول به نظر با یک خودروی شکست خورده طرف بودیم اما وقتی فقط یک بار سوار این خودرو می شویم، تمامی این معادلات به هم می ریزند. هرچه از سواری فوق العاده نرم و بی صدای این خودرو بگوییم کم است. نیسان تی ینا توان فنی مناسبی دارد، کابین بسیار جاداری دارد، این خودرو بسیار گزینه ی مناسبی است. البته باید خاطر نشان کرد گیربکس CVT به مذاق خیلیها خوش نمی آید و قبل از خرید خودرو حتما عملکرد آن را تست کنید و همچنین بازار خرید و فروش آن نیز چندان مناسب نیست.

نویسنده و عکاس: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar