شاسی بلند ۷ نفره زامیاد در راه است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
شاسی بلند 7 نفره زامیاد در راه است

مدیرعامل گروه زامیاد از تولید و عرضه یک کراس اوور ۷ نفره خاص به عنوان نخستین خودرو سواری در تاریخ فعالیت این گروه خودروساز خبر داد.

محمد زارع پور اشکذری ضمن اعلام این خبر افزود: این خودرو بر مبنای محصول یکی از خودروسازان چین است که تا آخر امسال در مجموعه زامیاد، داخلی سازی و به بازار ایران عرضه می‌شود.

مدیرعامل گروه زامیاد، هدف اصلی تولید این خودرو را عمل به منویات مقام معظم رهبری در مورد کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و هم اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: در طرح تولید خودرو جدید زامیاد، الزام رعایت استانداردهای به خصوصی وجود دارد که تنها در تعداد معدودی از خودروسازان جهانی اعمال می‌شود که یکی از شاخصه‌های اصلی آن، ایمنی فوق العاده است.

وی در این خصوص افزود: در محصول جدید، ایمنی مهمترین اولویت ما بوده و به همین خاطر با توجه به نیاز تولید خودرویی با کابین فوق مستحکم که بتواند در تصادفات شدید رانندگی و واژگونی جان سرنشینان را حفظ کند، این گروه تصمیم گرفت تا خودروی سواری SUV با کابین فوق ایمن طراحی، تولید و در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار دهد.

زارع پور اشکذری با اشاره به اینکه گروه زامیاد به تکنولوژی جدیدی در تولید کابین‌های ایمن و مستحکم دست یافته است، یادآوری کرد: این خودرو به سفارش این گروه از یک پیشرانه توربوی پرقدرت کم مصرف بهره خواهد برد. ضمن اینکه رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک می‌کند.

مدیرعامل گروه زامیاد با ذکر اینکه خودرو جدید این گروه، کپی یک محصول خودروساز چینی نیست، تاکید کرد: این خودرو، مطابق با نیازهای مخاطبان در ایران عرضه می‌شود. بدین منظور، قطعات سامانه‌های خودرو به سفارش ما از برندهای معتبرجهانی انتخاب شده و طراحی مجدد در خودرو صورت پذیرفته و کابین این محصول بهینه شده به دست متخصصین داخلی با استحکام بسیار بالاتر از نرم‌های متداول جهانی و خودرو پایه چینی، طراحی و تولید شده است. ضمن اینکه نام این خودرو که در یک همکاری مشترک داخلی و بین المللی تولید می‌شود، ایرانی خواهد بود.

وی، تولید این خودرو کراس اوور را شروع فصل جدیدی در دوران فعالیت گروه خودروسازی زامیاد عنوان کرد و افزود: قصد داریم با ورود این خودرو جدید به بازار خودروهای کراس اوور کشور، سطح انتظار متقاضیان ایرانی را با تجربه متفاوت این خودرو تغییر دهیم.

مدیرعامل گروه زامیاد در ادامه، ضمن قدردانی از حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل خودروسازی سایپا در به بار نشستن این پروژه، در خصوص اهداف ورود این گروه (به عنوان یکی از تولید کنندگان قدیمی محصولات تجاری و کار) به عرصه تولید خودروهای سواری توضیح داد: این گروه با بهره مندی از توان مهندسان و متخصصان داخلی توانسته است در سال‌های متمادی نقشی اساسی درحوزه تولید خودرو این مرز و بوم ایفا کند و هم اکنون به منظور توسعه فعالیت‌های خود و با بهره گیری از دانشی که طول چند دهه تولید خودرو در این مجموعه ایجاد شده است، نسبت به تنوع بخشی به سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر اقدام و تصمیم به توسعه و تولید یک محصول جدید با قابلیت تولید روی خطوط موجود شرکت بدون نیاز به سرمایه گزاری مجدد گرفته است.

زارع پور اشکذری در خصوص زمان تولید و فروش خودرو کراس اوور گروه زامیاد گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده، نخستین مرحله پیش فروش این خودروی جدید پاییز سال جاری شروع و اولین سری آن اواخر امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar