احتمال تحویل پژو ۲۰۷ صندوقدار از اواسط آبان ماه

بروزرسانی در: سه شنبه 20 فروردین 98 ساعت 19:18
احتمال تحویل پژو 207 صندوقدار از اواسط آبان ماه

این روزها بعضی از رسانه‌های خبری با انتشار تصاویر نسخه‌های پلاک شده پژو ۲۰۷i صندوقدار اعلام می‌کنند که در روزهای آینده ایران خودرو تحویل این خودرو را شروع می‌کند ولی نکته مهم این است که هنوز هیچ دعوتنامه ای برای متقاضیان ارسال نشده و نمی‌توان زمان تحویل این خودروها را چند روز دیگر اعلام کرد.

براساس پیگیری‌های انجام شده، نسخه‌های پلاک شدهٔ پژو ۲۰۷i صندوقدار که در سطح شهر تهران و در محدوده جاده مخصوص رفت و آمد دارند، مربوط به گروه ایران خودرو است و گویا مالکیت پلاک‌های این خودروها به نام افراد نیست و در دست نام حقوقی ایران خودرو قرار دارد. پیش از پژو ۲۰۷i صندوقدار هم بارها دیده شده بود که ایران خودرو و خیلی از خودروسازان دیگر، پیش از تحویل رسمی خودروها به متقاضیان، نمونه‌های اولیه تولیدی را خود پلاک کرده و برای استفاده‌های روزمره در دست مدیرانشان قرار می‌دهند.

احتمال تحویل پژو 207 صندوقدار از اواسط آبان ماه

این کار که در اکثر گروه‌های خودروسازی جهان رایج است، موجب می‌شود تا خطاهای مونتاژی در نمونه‌های اولیه تولیدی معلوم شود و در آخر خودرویی که به دست متقاضی می‌رسد، ایرادهای کمتری را داشته باشد. ایران خودرو پیش از پژو ۲۰۷i صندوقدار هم خودروهایی مانند سورن توربو، دنا، دنا پلاس، هایما S7، پژو ۲۰۰۸ و… را با پلاک ملی به صورت گردشی در دست مدیران و کارشناسان فنی خود قرار داد تا در استفاده‌های روزانه، ایرادهای خودرو را در فرم‌هایی خاص به بخش مهندسی اعلام کنند. بر خلاف تصور عموم که فکر می‌کنند، نمونه‌های اولیه تولیدی بهتر و با کیفیتتر هستند، بارها ثابت شده است که به دلیل وجود خطاهای مونتاژ بیشتر این حواشی کاملاً رد می‌شود.

برای همین می‌توان گفت که حضور پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک پلاک ملی در خیابان‌های تهران به معنی پارتی بازی و یا تحویل زود هنگام خودرو به افراد خاص نیست و اگر مسیر رفت و آمد این خودروها را دنبال کنید، می‌بینید که هر روز سر از جاده مخصوص و کارخانه ایران خودرو در می‌آورند ولی نصب پلاک ملی بر روی این نمونه‌های اولیه نشان می‌دهد که گویا مجوزهای لازم برای شروع شماره گذاری پژو ۲۰۷i صندوقدار انجام شده و فرایند تحویل این خودرو نباید با مشکل خاصی مواجه شود. البته که تا به امروز ایران خودرو ۳ ماه تأخیر در تحویل این سدان اتوماتیک به نسبت جدید را پشت سر گذاشته و هیچ اطلاعی در مورد قیمت دقیق این خودرو به متقاضیان خود اعلام نمی‌کند اما با توجه به شروع بارگیری پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک از تهران به مقاصد دیگر و همچنین امکان اخذ پلاک ملی برای آن، احتمال دارد که از اواسط آبان ماه نخستین سری از این خودرو با حدود ۴ ماه تأخیر به دست مشتریان برسد. آن طور که معلوم است، ایران خودرو آنچنان مشکل خاصی در تأمین قطعه سری نخست این خودرو ندارد و می‌تواند تمام خودروهای ثبت نامی را با امکانات از پیش تعیین شده و گیربکس اتوماتیک به متقاضیان تحویل دهد.

با اینکه امروز ایران خودرو مشکلاتی در تحویل برخی خودروهای دیگرش دارد، به وضوح در پارکینگ‌های ایران خودرو معلوم است که به عنوان مثال دنا پلاس با ضعف قطعه همراه است ولی شاید بهتر باشد که مدیران بزرگترین خودروساز کشور، بیایند و علت تأخیر چند ماهه در بعضی خودروهای جدید نظیر پژو ۲۰۷i صندوقدار را اعلام کنند.

هم اکنون بهای حواله‌های پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک تحویل خرداد و تیر ۹۷ در فضای مجازی به دست دلال‌ها نزدیک به ۶۵ تا ۷۵ میلیون تومان اعلام می‌شود. این در حالی است که این افراد فقط ۲۷ میلیون تومان پیش پرداخت برای ثبت نام این خودرو به حساب ایران خودرو واریز کرده‌اند.

پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک در کنار تغییرات ظاهری نسبت به پژو ۲۰۶ صندوقدار و پژو ۲۰۷i هاچبک، به امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، آینه‌های تاشو برقی و… مجهز است.

برخی احتمال می‌دهند که در صورت اعلام افزایش قیمت برای خودروسازان دولتی، ایران خودرو پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را با قیمتی در حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان عرضه می‌کند.

زمان صدور دعوتنامه های ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "احتمال تحویل پژو ۲۰۷ صندوقدار از اواسط آبان ماه"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
عرفان نعمتی
مهمان

اینقدر نگید ۲۰۷ آی مثل آدم بهش بگید ۲۰۶ پلاس
به ۲۰۷ واقعی چی میخواهید بگید