هیسپانو سویزا کارمن، هایپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری اسپانیایی

بروزرسانی در: جمعه 14 آبان 00 ساعت 21:15
هیسپانو سویزا کارمن، هایپرکار 1100 اسب بخاری اسپانیایی

در جهان برندهای خودرویی که سالهاست محصول جدیدی را به بازار ارائه نکرده اند کم نداریم و برند اسپانیایی هیسپانو-سویزا Hispano-Suiza نیز از این قائه مستثنی نبود که تصمیم گرفت هایپر کار کارمن را مجدد احیا کند!

برند Hispano-Suiza در سال ۱۹۰۴ در بارسلونا با همکاری شخص اسپانیایی Damián Mateu Bisa و مهندس ارشد سوییسی به نام Marc Birkigt تأسیس شد و در زبان اسپانیایی، نام این برند به معنای "اسپانیایی-سوئیسی" است. از زمان تأسیس تا پایان آن در آغاز جنگ جهانی دوم، این شرکت بیش از ۱۲۰۰۰ خودرو در اسپانیا و فرانسه ساخت. هنگامی که جنگ شروع شد، شرکت به ساخت موتورهای هواپیما و تسلیحات روی آورد. در حال حاضر تلاش های این کمپانی اسپانیایی برای تولید خودروهای جدید نظیر هیسپانو کارمن وجود دارد که اسب بخار چهار رقمی و البته قیمتی ۷ رقمی دارد، در ادامه با Z4Car همراه باشید تا بیشتر با کارمن، هایپرکار جدید این برند اسپانیایی آشنا شوید.

هایپرکار هیسپانو سویزا کارمن توسط یک متخصص موتوراسپورت به نام QEV Technologies ساخته می‌شود که ماشین‌های فرمول E ماهیندرا را اداره می‌کند و در فاصله کمتر از ۱۶۰۰ متری از پیست معروف بارسلونا-کاتالونیا قرار دارد و دقیقا جایی است که ما میخواهیم این خودرو را تست کنیم.

هیچ خودروساز بزرگ یا مشارکت فناوری در پشت هایپرکار کارمن وجود ندارد، اما این خودرو در ظاهر به خوبی مهندسی شده است و شاسی ها و بدنه این خودرو از فیبر کربن ساخته شده است. نیروی این خودرو از طریق یک بسته باتری ۷۰۰ ولتی ۸۰ کیلووات ساعتی می آید که الکترون ها را به چهار موتور AC در محور عقب می فرستد و دو موتور روی هر چرخ از طریق یک گیربکس تک سرعته کار می کنند.شاید برایتان سوال شود موتور الکتریکی AC چیست و چه تفاوتی با موتورهای الکتریکی DC دارد؟
به صورت کلی موتور های AC همان گونه که از نامشان پیدا است به جریان متناوب (Alternative current) برای تولید میدان الکترومغناطیسی احتیاج دارند در حالی که موتور های DC یا همان direct current از جریان مستقیم برای این منظور استفاده می کنند. تفاوت دیگر این است که فرکانس تغذیه موتور DC صفر است در حالی که موتور AC با فرکانس ۵۰ هرتز تغذیه می شود.

کارمن در ۲ تیپ به بازار عرضه خواهد؛ کارمن معمولی با حداکثر توان تولید ۱۰۰۵ اسب بخار و کارمن turned-up Carmen Boulogneکه ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و دلیل نامگذاری این اسم مقام اوردن و چندین پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی بوده است.
این طرح الهام گرفته شده از تنها بازمانده Hispano-Suiza H6C Dubonnet Xenia است، خودرویی که در موزه خودروی مولین در اکسنارد کالیفرنیا می باشد. هر دو خودرو ذکر شده در قسمت عقب خودرو بسیار کشیده و خاص هستند. کارمن از نظر ظاهری نسبت به خودروهای هایپر-EV مانند Pininfarina Battista و Rimac Nevera گیرایی کمتری دارد. اندازه و برجستگی جلوپنجره جلو نیز برای خودروهای برقی نامتناسب به نظر می رسد، اگرچه رادیاتورهای قابل توجهی در پشت آن برای خنک کردن موتورها و بسته باتری وجود دارد.

کابین هیسپانو سویزا کارمن از طریق درهای پروانه ای برقی قابل دسترسی است که به اندازه کافی باز نمی شوند تا ورود و خروج راحت تر را فراهم کند. در نمای داخلی از ترکیب رنگ برنز و مشکی استفاده شده است و فضای سر بسیار خوبی نیز دارد. جزئیاتی مانند گرافیک سفارشی ابزارهای دیجیتال با رندر واضح و صفحه نمایش لمسی نیز بسیار جذاب است.

در پیست بارسلونا که این خودرو را تست کردیم وقتی در مسیر مستقیم با این خودرو تخته گاز میکردیم شتابی حیرت انگیز را تجربه کردیم که در نوع خود کم نظیر بود. وزن کارمن در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم است که بر اساس استانداردهای خودروهای برقی خودرویی نسبتا سبک به حساب می آید و عدد خوبی است و در عرض کمتر از ۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. محل قرارگیری باتری به توزیع وزن ۴۰/۶۰ از جلو به عقب کمک می‌کند که وقتی می‌خواهید دماغه خودرو با سرعت بالا در نوک پیچ‌های پیست بارسلونا نگه دارید خودرو هندلینگ خوبی داشته باشد و از مسیر خارج نشود. در عقب خودرو، یک "دیفرانسیل مجازی" مبتنی بر نرم افزار وجود دارد که علیرغم عدم اتصال فیزیکی بین چرخ ها، گشتاور را از یک سمت به سمت دیگر جابجا می کند. این هایپرکار دارای ترمز احیا کننده قابل تنظیم خواهد بود که توسط دکمه های روی فرمان تنظیم میشود.

بعید به نظر می رسد که خریداران کارمن تصمیم بگیرند که به طور روزانه از ماشین خود استفاده کنند و بیشتر حس میکنیم این خودرو به جای اینکه در جاده ها باشد در پارکینگ خریداران است! وقتی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بودیم کابین کاملا ساکت بود و سیستم تعلیق تطبیقی ​​بر روی پستی بلندی های جاده به خوبی عمل میکرد. کمپانی هیسپانو-سویزا می گوید که تحت پروتکل آزمایش WLTP اروپا برد حدودا ۴۰۰ کیلومتری را هدف قرار داده است که احتمالاً برای بدست آوردن EPA (استاندارد آمریکا) این عدد به کمتر از ۳۲۰ کیلومتر تبدیل می شود. این باتری می تواند شارژ سریع DC را با سرعت ۸۰ کیلووات تحمل کند که با استانداردهای EV امروزی بسیار کم است.

هیسپانو سویزا می‌گوید که تنها ۱۴ دستگاه از نسخه معمولی و تنها ۵ دستگاه از Boulogne خواهد ساخت. اولین نمونه مشتری تقریباً تمام شده است و قبل از پایان سال به خریدار در میامی تحویل داده می شود. قیمت نمونه معمولی کارمن ۱.۵ میلیون یورو (۱.۷۳ میلیون دلار) و قیمت نمونه Boulogne برابر۱.۶۵ میلیون یورو (۱.۹۲ میلیون دلار) می باشد.

گالری تصاویر هیسپانو سویزا کارمن

هیسپانو سویزا کارمن چند اسب بخار تولید میکند؟

هیسپانو سویزا کارمن در مدل معمولی ۱۰۰۵ اسب بخار و در مدل Boulogne حدود ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.

وزن هیسپانو سویزا کارمن چقدر است؟

وزن هیسپانو سوییزا کارمن حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم است.

شتاب صفر تا صد هیسپانو سویزا کارمن چقدر است؟

شتاب هیسپانو سویزا کارمن ۲.۶ ثانیه می باشد.

هیسپانو سویزا کارمن ساخت کدام کشور است؟

اسپانیا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "هیسپانو سویزا کارمن، هایپرکار ۱۱۰۰ اسب بخاری اسپانیایی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

از بوگاتی شیرون خوشگلتره خیلی