رونمایی از بی ام و X1 xDrive25e پلاگین هیبریدی مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

پنج شنبه 4 مهر 98 ساعت 16:29
رونمایی از بی ام و X1 xDrive25e پلاگین هیبریدی مدل 2020 + تصاویر

بعد از معرفی جهانی بی ام و X1 مدل ۲۰۲۰، این شرکت از یک نسخه پلاگین هیبریدی با نام X1 xDrive25e رونمایی کرده است. هنوز معلوم نیست که آیا این مدل قرار است وارد بازار آمریکا شود یا نه، ولی احتمال این موضوع بسیار زیاد می‌باشد.

علت آن این است که ظاهراً پیشرانه استفاده شده در X1 xDrive25e همان پیشرانه‌ای می‌باشد که در مینی کوپر S E کانتری من پلاگین هیبریدی مورد استفاده قرار گرفته بود. درست مانند مدل مینی، بی ام و از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو سه سیلندر خطی و یک موتور الکتریکی در آن استفاده کرده است. پیشرانه بنزینی چرخ‌های جلو را به کمک یک گیربکس شش دنده اتوماتیک می‌چرخاند و موتور الکتریکی نیز وظیفه تأمین قدرت چرخ‌های عقب را با یک گیربکس تک دنده بر عهده دارد.

رونمایی از بی ام و X1 xDrive25e پلاگین هیبریدی مدل 2020 + تصاویر

از این رو با توجه به وجود یک پیشرانه خوب که قبلاً در بازار آمریکا جواب پس داده و این واقعیت که مدل بنزینی ایکس ۱ در آمریکا ارائه خواهد شد، در صورت وجود تقاضا در بازار اضافه کردن X1 xDrive25e پلاگین هیبریدی به بازار این کشور کار بسیار راحتی برای بی ام و خواهد بود.

خروجی کلی پیشرانه پلاگین هیبریدی این خودرو ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. قدرت این موتور اندکی کم‌تر از ۲۲۱ اسب بخار مینی بوده، ولی خروجی گشتاور دو خودرو عیناً مشابه هم هستند. بی ام و می‌گوید این خودرو حداکثر سرعتی برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت داشته و صفر تا صد را در ۷ ثانیه پر می‌کند.

این عدد ۰.۷ ثانیه کندتر از سریع‌ترین نسخه مدل بنزینی است. بی ام و X1 xDrive25e طبق چرخه WLTP ظرفیت پیمایش الکتریکی برابر با ۵۰ کیلومتر دارد. این چرخه معمولاً نتایج بهتری در مقایسه با چرخه EPA دارد، ولی حتی در صورت افت چند کیلومتری ظرفیت پیمایش این خودرو، همچنان بسیار بیشتر از ظرفیت تقریباً ۲۰ کیلومتری مینی خواهد بود. علت این ظرفیت بالاتر باتری بزرگ‌تر ۹.۶ کیلووات ساعتی بی ام و در مقایسه با باتری ۷.۶ کیلووات ساعتی مینی می‌باشد.

رونمایی از بی ام و X1 xDrive25e پلاگین هیبریدی مدل 2020 + تصاویر

به غیر از پیشرانه، X1 xDrive25e تفاوت دیگری با مدل استاندارد X1 ندارد. از نظر ظاهری خودرو طراحی جعبه‌ای شکل همراه با طراحی بخش جلوی تهاجمی و خشن دارد. تنها راه‌های تشخیص آن از مدل استاندارد نشان‌های هیبریدی روی بدنه و پورت مخصوص شارژ باتری هستند. داخل کابین، ظرفیت باتری به دلیل نصب پک باتری اندکی کاهش یافته است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar