آئودی RS Q3 با پیشرانه ۵ سیلندر آمد + تصاویر

پنج شنبه 4 مهر 98 ساعت 15:14
آئودی RS Q3 با پیشرانه 5 سیلندر آمد + تصاویر

خودروی آئودی RS Q3 جدید یکی از بهترین مثال‌ها در رابطه با تمایل خودروسازها به کوچک کردن پیشرانه‌ها می‌تواند باشد. این خودرو امروز رونمایی شده و با نسخه‌ای جدید از پیشرانه ۵ سیلندر خود در کنار مدل RS Q3 اسپرت بک وارد عصری جدید می‌شود. ظاهراً آئودی قصد ندارد هیچ یک از این خودروها را در بازار آمریکا عرضه کند.

موتور ۵ سیلندر عرضه شده روی این خودرو ۲.۵ لیتری بوده و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر گشتاور این خودرو از ۱۹۵۰ تا ۵۸۵۰ دور در دقیقه در اختیار شما خواهد بود. آئودی می‌گوید صفر تا صد RS Q3 جدید در هر دو سبک بدنه ۴.۵ ثانیه است. حداکثر سرعت آن نیز در صورت خرید آپشن مناسب تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت. به صورت استاندارد حداکثر سرعت این خودرو روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

آئودی RS Q3 با پیشرانه 5 سیلندر آمد + تصاویر

ماشین بازهای حرفه‌ای جالب است بدانند ترتیب جرقه زدن موتور ۵ سیلندر این خودرو ۱ - ۲ - ۴ - ۵ - ۳ بوده و بدون شک، این موتور صدای زیبایی خواهد داشت. خروجی‌های پیشرانه از طریق یک گیربکس هفت دنده اتومات به همه چرخ‌ها ارسال می‌شوند. سیستم تمام چرخ محرک آئودی کواترو تقسیم گشتاور متغیر دارد. به کمک ترمزهای قوی‌تر، فرمان برقی حساس به سرعت و سیستم تعلیق سفت‌تر سواری RS Q3 به طور کلی بسیار بهتر شده است.

آئودی RS Q3 با پیشرانه 5 سیلندر آمد + تصاویر

از نظر ظاهری، RS Q3 به کمک مواردی مانند جلوپنجره مشکی با توری لانه زنبوری، یک دریچه ورودی هوای عریض زیر کاپوت، دریچه‌های ورودی هوای گوشه‌های بزرگ‌تر و دو سراگزوز گرد خود را از مدل استاندارد آئودی Q3 متمایز کرده است. گلگیرهای عضلانی خودرو به خوبی رینگ‌های ۲۰ اینچی آن را می‌پوشانند. آپشن رینگ‌های ۲۱ اینچی نیز برای این خودرو وجود دارد. تغییرات این خودرو داخل کابین با یک صفحه کیلومتر و آمپرهای دیجیتال جدید و صندلی‌های اسپرت سرنشین‌های جلو ادامه یافته است.

در لیست آپشن های ارائه شده برای این خودرو مواردی مانند ترمزهای سرامیک کربنی، سیستم تعلیق آر اس اسپرت با تکنولوژی Dynamic Chassis Control آئودی و چندین مورد دیگر به چشم می‌خورند. شرکت همچنین پکیج‌های آپشن ظاهری زیادی برای این خودرو ارائه کرده است.

آئودی RS Q3 با پیشرانه 5 سیلندر آمد + تصاویر

مشتریان آلمانی می‌توانند از اوایل سال آینده میلادی آئودی RS Q3 و RS Q3 اسپرت بک را خریداری کنند. قیمت گذاری آن هنوز اعلام نشده است. یکی از نمایندگان آئودی در مصاحبه‌ای با اتوبلاگ تأیید کرده که RS Q3 قرار نیست وارد بازار آمریکا شود، از این رو آمریکایی‌هایی که به دنبال لذت سواری با پیشرانه ۵ سیلندر شرکت هستند می‌توانند نگاهی به RS 3 یا TT RS بیندازند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar