رونمایی از فولکس واگن استیشن کلاسیک الکتریکی EV West + تصاویر

سه شنبه 5 آذر 98 ساعت 17:44
رونمایی از فولکس واگن استیشن کلاسیک الکتریکی EV West + تصاویر

ظاهراً شرکت فولکس واگن بحث الکتریکی سازی محصولات خود را محدود به خودروهای جدید نکرده است. اخیراً، این شرکت آلمانی با همکاری شرکت EV West، که در زمینه تبدیل خودروهای معمولی به الکتریکی فعالیت می‌کند، یک فولکس واگن استیشن مدل ۱۹۷۲ را به یک پیشرانه e-Golf مجهز کرده است.

در حالی که ما مدل‌های فولکس واگن استیشن الکتریکی را قبلاً نیز دیده بودیم، ولی این نسخه دو رنگ زیبا بسیار متفاوت از همه آن‌هاست. از روی ظاهر خودرو به سختی می‌توان پی به الکتریکی بودن آن برد، ولی اگر کسی با دقت آن را بررسی کند متوجه حذف شدن سراگزوز خواهد شد. طراحی اورجینال این مدل استیشن فولکس واگن به گونه‌ای است که خودرو فضای کابین بسیار جاداری دارد، از سوی دیگر با توجه به کوچک بودن پیشرانه الکتریکی e-Golf، طراحان شرکت EV West موفق شده‌اند بدون نیاز به اعمال تغییرات روی بدنه خودرو پیشرانه الکتریکی را روی آن نصب کنند.

رونمایی از فولکس واگن استیشن کلاسیک الکتریکی EV West + تصاویر

برای انجام این کار مهندسان EV West موتور اورجینال ۴ سیلندر خطی ۶۰ اسب بخاری خودرو را حذف و آن را با پیشرانه ۱۳۴ اسب بخاری e-Golf جایگزین کرده‌اند. این پیشرانه به راحتی داخل فضای موتور خودرو نصب شده و به کمک یک گیربکس تک دنده چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آورد. پک باتری ۳۵.۸ کیلوواتی لیتیم یونی خودرو در دو محفظه تقویت شده و مقاوم به آتش که یکی زیر صندلی‌های جلو و دیگری در محل باک قبلی قرار دارد نصب شده است.

فولکس واگن استیشن الکتریکی در مقایسه با مدل اورجینال ۱۹۷۲ بیش از دو برابر قدرت بیشتری داشته و به همین دلیل، شتاب بسیار خوبی دارد، ولی ظرفیت پیمایش الکتریکی آن خیلی زیاد نبوده و معادل ۲۰۰ کیلومتر می‌باشد. دسته دنده بلند خودرو سر جای خود باقی مانده و راننده از آن می‌تواند برای قرار دادن خودرو در حالت پارک، دنده عقب، خلاص، درایو یا B استفاده کند. در حالت B خودرو مقدار بیشتری از نیروی ترمز را می‌توانید در باتری‌های خود ذخیره کند.

رونمایی از فولکس واگن استیشن کلاسیک الکتریکی EV West + تصاویر

توجه بسیار زیاد EV West به جزئیات به خوبی خود را در صفحه کیلومتر و آمپرها نشان می‌دهد. به جای صرفاً نصب یک صفحه نمایش روی داشبورد، شرکت یک صفحه نمایش دیجیتالی قابل تنظیم توسط راننده را روی این خودرو ارائه کرده که از نظر گرافیک ظاهری، کاملاً شبیه به صفحه کیلومتر فولکس واگن استیشن اورجینال است. البته این صفحه نمایش هنوز روی خودرو نصب نشده، ولی فولکس واگن می‌گوید به کمک آن راننده می‌تواند به اطلاعات کلیدیخودرو مانند ظرفیت باتری‌ها دسترسی داشته باشد.

رونمایی از فولکس واگن استیشن کلاسیک الکتریکی EV West + تصاویر

باید تاکید کنیم که نباید منتظر یک فولکس واگن استیشن الکتریکی در نزدیک‌ترین نمایندگی فولکس واگن شهر خود باشید. همچنین قرار نیست فولکس واگن پیشرانه e-Golf را به عنوان یک کیت آماده به شما بفروشد. ظاهراً شرکت هیچ برنامه‌ای برای فروش این پکیج به مالکان فولکس واگن استیشن کلاسیک ندارد. به هر حال آلمان‌ها هم اکنون سخت مشغول آماده سازی فولکس واگن ID Buzz برای ورود به خط تولید در سال ۲۰۲۲ هستند. مانند هاچ بک ID.3 و مدل جدید ID.4، این خودرو هم روی پلت فرم ماژولار MEB ساخته خواهد شد.

autoblog
منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar