نگاهی به خودروی هوشمند فارادی فیوچر FF91

دوشنبه 11 آذر 98 ساعت 16:45
نگاهی به خودروی هوشمند فارادی فیوچر FF91

شرکت فارادی فیوچر روز گذشته اعلام کرده که قصد دارد کانسپت FF91 که سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود را به یک مدل تولیدی تبدیل کند. این شرکت تصاویری نیز منتشر کرده که نشان می‌دهد محصول نهایی این سدان چه نوع طراحی کابینی خواهد داشت و بعضی از تکنولوژی‌های استفاده در آن را نیز معرفی کرده است.

در تصاویر چیزی که به ذهن می‌رسد این است که نشستن پشت فرمان فارادی فیوچر FF91 حس و حالی شبیه به قدم زدن در یک مغازه فروش تلویزیون خواهد داشت! همه جا صفحات نمایش قرار گرفته‌اند. یک صفحه نمایش افقی باریک دقیقاً پشت فرمان قرار گرفته که جای صفحه کیلومتر را گرفته است، یک صفحه نمایش هدآپ بزرگ و یک صفحه نمایش دیگر دقیقاً جایی می‌باشد که در خودروهای عادی آینه وسط خودرو نصب می‌شود. صفحه نمایش بزرگ لمسی نصب شده روی داشبورد سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو را داخل خود دارد و در عین حال، یک صفحه نمایش دیگر جلوی سرنشین واقع شده که با آن می‌توان به برخی منوها دسترسی پیدا کرد. با این ترکیب راننده در حالی که از نویگیشن استفاده می‌کند، سرنشین می‌تواند به تماشای یک فیلم بنشیند.

نگاهی به خودروی هوشمند فارادی فیوچر FF91

پنجمین، ششمین، هفتمین و هشتمین صفحه نمایش داخل پنل های درها قرار گرفته‌اند. از آن‌ها می‌توان برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع، موقعیت صندلی‌ها و دیگر پارامترهای خودرو استفاده کرد. کابین این خودرو به قدری بزرگ است که صندلی‌های عقب قابل تنظیم در ۱۴ جهت را می‌توان به صورت کامل خوابانده و به یک تخت تبدیل کرد. طراحان شرکت همچنین توانسته‌اند جالیوانی های زیبایی داخل کنسول مرکزی عقب نصب کنند.

نگاهی به خودروی هوشمند فارادی فیوچر FF91

سرنشین عقب علاوه بر داشتن امکان نوشیدن یک فنجان قهوه، می‌تواند در عین حال کارهای خود را نیز انجام بدهد. شرکت امکانات اتصالی مانند یک دفتر کار در این خودرو ارائه نموده که از آن جمله می‌توان به امکان تماس و کنفرانس در سرعت‌های بالا به لطف مودم‌های ۴G LTE مختلف نصب شده در خودرو اشاره کرد.

در عین حال، سرنشین‌های عقب همچنین می‌توانند حین سفر روی یک صفحه نمایش ۲۷ اینچی که داخل سقف نصب شده به تماشای فیلم بپردازند. اگر صفحه نمایش هدآپ را نیز به حساب بیاوریم، می‌توان گفت فارادی فیوچر FF91 روی هم رفته ۱۱ صفحه نمایش مختلف دارد. شرکت همچنین دوربین‌های مختلفی داخل خودروی فارادی فیوچر FF91 نصب کرده که با تکنولوژی تشخیص چهره، امکان شناسایی سرنشین‌ها از طریق سیستمی که شرکت آن را FFID می‌نامد دارد. زمانی که خودرو متوجه می‌شود چه کسی وارد کابین شده، می‌تواند تنظیمات مختلف مثل موسیقی، دما، قابلیت ماساژ صندلی و نورپردازی محیطی را بسته به تنظیمات قبلی آن سرنشین تغییر بدهد. سیستم همچنین می‌داند شما چه بویی دوست دارید داخل کابین به مشامتان برسد. از سوی دیگر، حتی اگر سیستم قادر به دیدن چهره شما نباشد، می‌تواند شما را با صدا و وزنتان به خاطر بسپارد.

نگاهی به خودروی هوشمند فارادی فیوچر FF91

مشخصات پیشرانه خودرو تغییرات زیادی نداشته‌اند. فارادی فیوچر می‌خواهد این خودرو را با یک پیشرانه الکتریکی ۱۰۵۰ اسب بخار و پک باتری ۱۳۰ کیلوواتی لیتیم یونی و ظرفیت پیمایش الکتریکی ۶۱۰ کیلومتری روانه بازار کند. شرکت می‌گوید صفر تا صد این خودرو زیر ۳ ثانیه خواهد بود.

در حال حاضر فقط باید منتظر تبدیل این خودرو به یک محصول واقعی باشیم. شرکت تاکنون مشکلات بسیار زیادی در مسیر وارد کردن این خودرو به خط تولید داشته است، ولی همچنان تلاش می‌کند تا خط تولید فارادی فیوچر FF91 را تا پایان سال ۲۰۲۰ در یک کارخانه بزرگ در ایالت کالیفرنیا شروع کند. قیمت این خودرو از حول و حوش ۱۷۵ هزار دلار آغاز خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar