نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ رونمایی شد + تصاویر

سه شنبه 30 مهر 98 ساعت 16:45
نیسان تایتان XD مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

خودروی نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ بالاخره رونمایی شد و همان طور که ما انتظارش را داشتیم، یکی از پیشرانه‌های آن برای مدل فیس لیفت نیمه عمر خودرو حذف شده است. شرکت کامینز چند وقت پیش یکی از پیشرانه‌های دیزلی ایکس دی را از خطوط تولید خود حذف کرد و به همین دلیل، تمام مدل‌های این خودرو با یک نسخه به روز شده از موتور ۵.۶ لیتری هشت سیلندر خورجینی بنزینی ارائه خواهند شد. این موتور در مقایسه با قبل افزایش قدرت و گشتاور داشته و اکنون، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم این موتور ۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن متر گشتاور بیشتری در مقایسه با نیسان تایتان XD مدل ۲۰۱۹ دارد. نکته عجیب در مورد این خودرو این که نیسان تایتان مدل ۲۰۲۰ استاندارد و مدل پرفورمنس نیسان تایتان XD هیچ تفاوتی از نظر پیشرانه نخواهند داشت.

نیسان تایتان XD گرچه به اندازه برخی تراک های شرکت‌های دیگر قدرتمند نیست، ولی به عنوان مثال به خوبی توانسته جای خالی بین دو خودرو مانند سیلورادو ۱۵۰۰ و سیلورادو HD را پر کند. شرکت نیسان مدل XD را روی یک فریم و شاسی قوی‌تر می‌سازد و در نتیجه، این خودرو قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری در مقایسه با تایتان استاندارد دارد. البته شرکت هنوز ظرفیت بار و بکسل نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ را اعلام نکرده است.

نیسان تایتان XD مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه مدل ۲۰۲۰ این تراک اضافه شدن یک گیربکس جدید می‌باشد. موتور هشت سیلندر خورجینی اکنون فقط با یک گیربکس ۹ دنده اتومات ارائه می‌شود و جایگزین گیربکس هفت دنده اتومات قبلی شده است. انتخاب نوع کابین شما نیز در مدل ۲۰۲۰ محدودتر شده است و اکنون این خودرو را فقط با اتاق Crew Cab با یک قسمت بار ۶.۵ فوتی می‌توانید سفارش بدهید. یکی دیگر از موارد قابل توجه نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ ارائه آن فقط با سیستم دو دیفرانسیل است. موضوع حذف امکان سفارش این خودرو با اتاق‌های متفاوت قطعاً خیلی‌ها را ناراحت خواهد کرد. امکان سفارش این خودرو با اتاق تک کابین و قسمت بار ۸ فوتی قطعاً خیلی‌ها را هیجان زده می‌کرد که متاسفانه در مدل ۲۰۲۰ این خودرو دیگر امکان پذیر نیست.

تغییرات طراحی خودرو تقریباً مشابه آن چیزی است که در مدل‌های غیر XD نیسان تایتان مدل ۲۰۲۰ دیده بودیم. تلاش اصلی نیسان در طراحی بدنه این بوده که ظاهری قوی و سرسخت به خودرو بدهد. همچنین در مدل ۲۰۲۰ تفاوت ظاهری‌ تریم های مختلف بیشتر شده‌اند. اگر نیسان تایتان جدید که ماه پیش رونمایی شد را به خاطر داشته باشید، در نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ نیز تقریباً اتفاقات مشابهی را خواهید دید. یکی از موارد قابل توجه در تریم PRO-4X استفاده از تزئینات قرمز رنگ تقریباً در همه جای خودرو است. حتی لوگوی نیسان نیز در این مدل قرمز شده است. این موضوع از نظر ما بسیار زیبا بوده و ظاهری جذاب به خودرو بخشیده است.

نیسان تایتان XD مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

تکنولوژی‌های مختلف به روز شده نیز در این تراک جذاب ارائه شده‌اند که قطعاً برگ برنده‌ای برای آن می‌تواند باشد. تریم های گران قیمت این تراک به یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۹ اینچی جدید که از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند مجهز شده‌اند. در این تریم ها همچنین یک مونروف پانوراما نیز ارائه شده و همه آن‌ها به سیستم صوتی فندر مجهز می‌باشند. چراغ‌های جلو و مه شکن LED به صورت آپشن مجزا قابل سفارش هستند. هیچ یک از این موارد نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ را حتی وارد سگمنت تراک های لوکس نیز نمی‌کند، ولی قطعاً می‌تواند فاصله بین آن و تراک های لوکس فورد، شورولت و جی‌ ام سی را کاهش بدهد.

از نظر تجهیزات ایمنی نیز این خودرو پیشرفت خوبی داشته است. مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمکی رانندگی شامل ترمز اضطراری خودکار، مانیتور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، کمکی نوربالای اتومات، هشدار در عقب و ترمز اضطراری خودکار عقب به صورت استاندارد روی خودرو ارائه شده‌اند. برای مواردی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند، هشدار تصادف شاخ به شاخ و سیستم تشخیص علایم جاده باید هزینه اضافی بپردازید.

نیسان تایتان XD مدل 2020 رونمایی شد + تصاویر

قیمت نیسان تایتان XD مدل ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده و شرکت، از اوایل سال آینده فروش آن را آغاز خواهد کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar