کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

چهارشنبه 5 تیر 98 ساعت 14:23
کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

امروز و با برگزاری رویداد Next Event شرکت بی ام و، دومین قدم مهم در برنامه کانسپت Next بی ام و که در واقع پیش نمایشی از آینده شرکت می‌باشد برداشته شده است. شاید بتوان رونمایی کانسپت بی ام و ویژن M Next را بتوان تاکنون جذاب‌ترین قدم شرکت طی برنامه مذکور دانست. در نام این خودرو حرف M به همان معنی می‌باشد که هم اکنون در مدل‌های فعلی شرکت بی ام و مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با کمک این مدل کانسپت خاص بی ام و می‌خواهد به ما بگوید که آینده شاخه ‌ام شرکت بی ام و چگونه می‌تواند باشد.

شکل بدنه و مدل خودرو به گونه‌ای است که خیلی سریع مدل i8 را به یاد ما می‌اندازد. گرچه، طراحی کلی خودرو کاملاً جدید بوده و مختص این خودرو است. بیش از هر چیز دیگری، بی ام و ویژن M Next به یک مدل تکاملی i8 شبیه است که پیش نمایشی از آن را در قالب یک مدل کانسپت می‌بینیم. زمانی که وارد جزئیات پیشرانه می‌شویم، بیشتر می‌توان آن را مدلی مشابه i8 خواند. بی ام و این خودرو را یک مدل کاملاً الکتریکی طراحی نکرده است. به جای این کار، آن‌ها یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با موتور احتراق داخلی ۴ سیلندر خطی بنزینی برای این خودرو تدارک دیده‌اند.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

ما هنوز اطلاعات کاملی از این پیشرانه در دست نداریم، ولی بی ام و می‌گوید خروجی کلی سیستم ۶۰۰ اسب بخار می‌باشد. با این ترکیب فنی صفر تا صد خودرو ۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۹۹ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بی ام و i8 یک پیشرانه سه سیلندر توربو در کنار یک موتور الکتریکی داشته و روی هم رفته ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بی ام و ویژن M Next با یک بار شارژ ظرفیت پیمایش الکتریکی برابر با ۱۰۰ کیلومتر دارد که این عدد برای i8 فقط ۲۹ کیلومتر بود. نیازی به توضیح نیست که بی ام و ویژن M Next از هر نظر پیشرفت فوق العاده ای برای شرکت محسوب می‌شود.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

بی ام و در بیانیه مطبوعاتی خود به طور کامل به تمام جزئیات خودرو پرداخته، ولی در این مطلب ما قصد داریم مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کنیم. جلوپنجره کلیوی شکل خودرو واقعاً زیباست. گرچه در نگاه اول خیلی به چشم نمی‌آید، ولی یک لایه شفاف از بدنه روی آن قرار دارد. طراحی که در جلوپنجره دیده می‌شود به وسیله لیزر حکاکی شده و نورپردازی زیبایی هم دارد. یک نکته جالب دیگر در مورد این خودرو تکنولوژی چراغ‌های جلوی آن است. بی ام و از آن با عنوان سیستم چراغ‌های «سیم لیزری» یاد می‌کند. در طراحی چراغ‌های جلو از فایبر گلاس با فسفر برای ساخت المان‌ها استفاده شده که نتیجه لایه‌های بسیار نازکی هستند که روی هم قرار گرفته‌اند.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

بی ام و از همین تکنولوژی برای ساخت چراغ‌های عقب نیز استفاده کرده و شما می‌توانید لوگوی بی ام و را داخل چراغ‌ها ببینید که شناور هستند. طراحی پنجره عقب ما را به یاد بی ام و M1 می‌اندازد، خودرویی که به عنوان یکی از مدل‌های نمادین شرکت همواره منبع الهام طراحی مدل‌های زیادی بوده است. در مورد بی ام و ویژن M Next، سه تکه پنجره عقب از جنس شیشه هستند. استفاده از رنگ بدنه نارنجی طراحی بدنه این خودرو را بسیار زیبا کرده است. بی ام و از این رنگ با عنوان «نارنجی هیجان انگیز» یاد می‌کند و به نظر ما، واقعاً هیجان انگیز نیز هست.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

کابینی از جنس آینده

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کنیم کابین متفاوت و پر از تکنولوژی آن است. گرچه، با نگاه به تصاویر منتشر شده توسط بی ام و ما خیلی طراحی کابین را دوست نداریم، ولی این یک موضوع سلیقه‌ای بوده و شما خودتان می‌توانید در این مورد قضاوت کنید. داخل کابین سه صفحه نمایش وجود دارند که همگی مستقیم در جلوی راننده قرار گرفته‌اند. البته باید اشاره کنیم که در بی ام و ویژن M Next خبری از صفحه‌های نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی نیست. صفحه نمایش اول از دو نمایشگر کوچک روی فرمان تشکیل شده، پشت آن یک صفحه نمایش خمیده قرار دارد که بالطبع برای صفحه کیلومتر و آمپرها قرار گرفته است. نهایتاً، یک صفحه نمایش واقعیت مجازی هدآپ در طول بخشی از پنجره جلو واقع شده تا بتواند اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار بدهد. هدف بی ام و این بوده که همه صفحات نمایش در مسیر دید راننده قرار داشته باشند.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

این که این همه صفحه نمایش می‌تواند سبب حواس پرتی راننده شود یا ممکن است به خاطر عدم نیاز به نگاه به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی به راننده کمک کند هنوز معلوم نیست و باید تست‌های بیشتری انجام شود. بی ام و در بیانیه مطبوعاتی خود اشاره کرده که طراحی کابین این خودرو و ویژن iNext کاملاً مخالف هم است. در iNext هدف این بوده که تکنولوژی‌های کابین در اختیار همه سرنشین‌ها قرار داشته باشد.

کانسپت بی ام و ویژن M Next رونمایی شد + تصاویر

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کابین که امیدواریم روی خودروهای بیشتری ببینیم جا لیوانی ژیروسکوپی است. بی ام و می‌گوید این جا لیوانی می‌تواند نیروهای وارده را خنثی کند و بدون شک، وقتی با یک لیوان پر قهوه با سرعت از روی یک دست انداز رد می‌شوید بسیار به درد بخور خواهد بود. بی ام و در بیانیه خود به این موضوع اشاره‌ای نکرده که چه زمانی تکنولوژی‌های ارائه شده روی بی ام و ویژن M Next را در مدل‌های تولیدی خواهیم دید، ولی بدون شک می‌توان به این مدل کانسپت به عنوان پیش نمایشی از جانشین i8 یا یک مدل مستقل M نگاه کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar