بی وای دی S7

بروزرسانی در: جمعه 13 بهمن 02 ساعت 07:27
بی وای دی S7

بررسی بی وای دی S7

S7 از جمله‌ محصولات شرکت BYD چین است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۶ شرکت بی وای دی نسخه فیس لیفتS7 را به بازار عرضه کرد. این خودرو از نظر ابعاد بزرگ‌ترین محصول شرکت بی‌ وای دی محسوب می‌شود و شاید بتوانیم BYD S7 را در کلاس شاسی بلندهای بزرگ قرار دهیم. شرکت کارمانیا به عنوان شریک تجاری BYD در ایران، خودرو S7 را در نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۳۹۶ به بازار داخلی کشور معرفی کرد. براساس اخبار منتشر شده، تیر ماه ۹۸ مونتاژ رسمی آن در ایران آغاز خواهد شد. BYD S7 همچون برادر کوچکتر خود S6 در کلاس شاسی بلندهای متوسط قرار می‌گیرد.

S7 همانند سایر محصولات سری S شرکت بی وای دی روی پلتفرم لکسوس RX ساخته شده است. اولین نکته قابل توجه در طراحی BYD S7، زبان طراحی تهاجمی‌تر آن نسبت به S6 است که در بخش جلویی با چراغ‌هایی کشیده و اسپرت و خطوط حجمی روی سپر و کاپوت مشهود است. در مجموع می‌توان گفت که BYD S7 در مقایسه با اغلب خودروهای چینی‌ موجود در بازار کشور، طراحی عامه پسند و جذاب‌تری دارد . کابین S7 نسبت به S6 تغییرات چشمگیری را تجربه کرده و از شباهت‌هایش به لکسوس RX نیز کاسته شده است. در بخش کابین از متریال با کیفیتی همچون چرم و چوب استفاده شده و طراحی تمام اجزا نیز جذاب و مدرن به نظر می‌رسد. یکی از بزرگترین مزایای کابین اس۷، سه ردیفه بودن صندلی‌های کابین این شاسی بلند چینی است که در هیچ یک از خودروهای چینی بازار ایران یافت نمی‌شود.
شرکت BYD در بازار چین دو پیشرانه ۱.۵ و ۲ لیتری را برای این خودرو در نظر گرفته اما نمونه عرضه شده در ایران تنها از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که قادر به تولید ۲۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است و نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید. متاسفانه نمونه‌ای که قرار است در ایران عرضه شود از قابلیت چهار چرخ محرک پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین نباید روی قابلیت‌های آفرود آن خیلی حساب کرد.
استفاده از یک پیشرانه توربوشارژ باعث کاهش قابل توجه شتاب بی وای دی S7 در مقایسه با S6 شده است؛ این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد که شاید عدد چندان چشمگیری نباشد اما برای یک شاسی بلند چینی ۱۷۵۰ کیلوگرمی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. یکی دیگر از مزیت‌های S7 مصرف سوخت بهینه این خودرو است؛ بر اساس اطلاعات موجود مصرف سوخت ترکیبی BYD S7 در هر صد کیلومتر حدود ۷.۵ لیتر است که برای شاسی بلندی با این ابعاد و پیشرانه توربوشارژ مصرف مناسبی به نظر می‌رسد.
بی وای دی اس۷ همچون سایر محصولات این کمپانی خودروسازی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی فراوانی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‎توان به کامپیوتر سفری، حافظه یکپارچه صندلی- آینه جانبی و غربیلک فرمان، روکش چرمی صندلی، صندوق عقب برقی، سانروف پانارومیک، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، گرمکن و سرد کن صندلی جلو، صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی لمسی اشاره کرد؛ البته باید امیدوار بود که در نمونه مونتاژی شاهد آب رفتن برخی از آپشن‌های این خودرو نباشیم!
با توجه به عدم عرضه در بازار، هنوز نمی‌توانیم یک نظر کلی در مورد مزایا و معایب این خودرو داشته باشیم، اما روی کاغذ که همه چیز خوب به نظر می‌رسد. در صورت قیمت‌گذاری صحیح و البته پشتیبانی مناسب شرکت کارمانیا، می‌توان انتظار داشت که بی وای دی S7 بتواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و کار را برای رقبایش سخت کند.

امنيت بی وای دی S7

بی وای دی S7 توانسته 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین دریافت کند. مطمئنا استفاده از پلتفرم لکسوس RX در ستاره‌های دریافتی این خودرو و امنیت آن بی‌تاثیر نبوده است. علاوه بر امنیت بدنه، تجهیزات ایمنی بسیار کاملی نیز از سوی BYD برای این خودرو در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به 6 کیسه هوا، ایموبولایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، قابلیت استارت از راه دور، سیستم ترمز ABS، ترمز هوشمند، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری، ترمز پارک اتوماتیک و... اشاره کرد. با این لیست از تجهیزات ایمنی، می‌توان بی وای دی S7 را یکی از ایمن‌ترین خودروهایی چینی عرضه شده در کشور دانست.

ارزش خريد بی وای دی S7

قیمت بی وای دی S7 در بازار چین از 150 هزار یوان آغاز شده و تا 190 هزار یوان نیز ادامه می‌یابد. بنابراین اس7 در بازار خود چین نیز چندان خودروی ارزان قیمتی نیست. تا به امروز که ما در حال نگارش این مطلب هستیم، بی وای دی S7 هنوز به بازار ایران وارد نشده است، بنابراین نمی‌توانیم به طور قطع در مورد معایب و مزایای این خودرو اظهار نظر نماییم، اما اگر بخواهیم براساس اطلاعات روی کاغذ نظر دهیم، قطعا می‌توان ارزش خرید بالایی را برای این خودرو در نظر داشت. البته این ارزش خرید بالا در صورتی است که یک قیمت رقابتی از سوی شرکت کارمانیا برای S7 اعلام شود و خدمات پس از فروش مناسبی نیز فراهم گردد. در غیر این صورت، بی وای دی S7 علی رغم تمام شایستگی‌ها، خیلی زود از چرخه بازار خودروی ایران کنار خواهد رفت.

10
0 5.5

رقبای بی وای دی S7

هنوز قیمتی از سوی شرکت کارمانیا برای بی وای دی S7 اعلام نشده است و به همین دلیل در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان از رقبای آن نام ببریم، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو بتواند رقیب قدرتمندی برای چری تیگو 7 یا سوزوکی ویتارا باشد. مطمئنا از میان این خودروها اگر اصالت برند یا خدمات پس از فروش اصلی‌ترین اولویت شما محسوب می‌شود سوزوکی ویتارا می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد، اما اگر پیشرانه قدرتمند و سطح بالای امکانات و تجهیزات بیش از هرچیزی برای شما اهمیت دارد BYD S7 انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.


مشخصات فنی بی وای دی S7

نام لاتین خودرو BYD S7
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J- شاسی بلند متوسط
کشور سازنده چین
سال طراحی 2016
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده کارمانیا
حجم موتور 2000 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه DCT با قابلیت تیپترونیک
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 203 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 320 نيوتن متر در 4500 دور بر دقيقه
شتاب 0-100 9.5 ثانيه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان هیدرولیکی
طول 4835 میلیمتر
عرض 1855 میلیمتر
ارتفاع 1720 میلیمتر
وزن 1750 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 255/55R18
رینگ و لاستیک عقب 255/55R18
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 72 لیتر
پیمایش 960 کيلومتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP
سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه مطبوع با تکنولوژی تصفیه آلودگیها و ذرات معلق داخل خودرو، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا صفحه نمایش 10.1 اینچی لمسی با 9 بلندگو، سیستم پخش مولتی مدیا و سیستم رادیو، دارای پورت SD+USB+AUX
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، حافظه وضعیت فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرم مصنوعی صندلیها، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت، قابلیت تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، قابلیت تنظیم پشتی صندلی راننده در 4 جهت
سیستم صندلی های عقب قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت 60:40، قابلیت جمع شدن صندلیهای عقب بصورت کامل
سیستم روشنایی جلو چراغهای جلو هالوژن، مجهز به سیستم اتولایت (سیستم اتوماتیک چراغهای جلو)، تنظیم دستی ارتفاع نور چراغهای جلو، مه شکن جلو، چراغ روشنایی روز LED، چراغ مطالعه جلو،
سیستم روشنایی عقب چراغهای عقب LED ، مه شکن عقب، چراغ مطالعه عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور پارک جلو وعقب، سنسور نور
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها ینه های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به گرمکن، چراغ LED زیر آینه، بازوبسته شدن اتوماتیک آینه های جانبی، آینه داخلی دید عقب با قابلیت تیره شوندگی اتوماتیک
سیستم شیشه ها پایین آمدن اتوماتیک شیشه پنجره ها، شیشه های برقی با قابلیت محافظت از گیرکردن موانع
سیستهای سقف سانروف پانارومیک
سایر موارد کامپیوتر سفری ،حافظه یکپارچه صندلی ، آینه جانبی و غربیلک فرمان، صندوق عقب برقی ، چراغ خطرسوم LED، روشنایی لوکس کل اتاق، چراغ صندوق عقب و چراغ داخل جعبه داشبورد، چراغ درهای جلو، چراغ زیر پایی راننده و سرنشین جلو
کیسه های هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر، سیستم هشدار دهنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری CCS -ABS-EBD-EPB-ESP-HDC-BOS
سایر موارد قابلیت استارت از راه دور، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع، پشت آینه داخلی دید عقب با ورودی کارت حافظه (Crash Camera)

عکس بی وای دی S7

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "بی وای دی S7"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
رضا
مهمان

سلام. من بحثی رو قیمتش ندارم، ولی وقتی اس۶ آنقدر خوبه، اس۷ به نظرم باید عالی باشه. اس ۶ رو حدود ۶ ماه دارم، واقعأ از هر جهت خوبه. واقعأ نمیشه گفت چینیه. حتی از بعضی کره ای ها خیلی بهتره.

مصطفی
مهمان

باید ماشین خوبی باشی کلی هم امکانات رفاهی داره و پلت فرم لکسوس rx رو داره و۷نفره هست با توجه به قیمتی که اعلام کردن اگه موقع تحویل همین قیمت ۱۲۹میلیون بدن بدون رقیب هست تو این رنج قیمت