اولین رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ + تصاویر

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:32
اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

هیوندای سوناتا با ترکیب تمام درس‌هایی که طی سال‌های اخیر یاد گرفته در بهترین شکل خود آمده تا سهم قابل توجهی از بازار را بگیرد، خودرویی که با ارزش خرید بالا، طراحی بسیار جذاب و سواری فوق العاده راحت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

با طراحی منحصر به فرد خود، سوناتا در نگاه اول توجه همه را به خود جلب می‌کند. و این موضوع نهایتاً سبب خواهد شد تا هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دل هر بیننده‌ای را بتواند برباید. این خودرو ترکیبی است از طراحی بدنه خلاقانه با برخی المان‌های طراحی کلاسیک و بسیار شیک که در نوع خود، بسیار جالب می‌باشد. یک کاپوت دراز و خوابیده با خطوط کرومی اطراف خود چیزی است که در طراحی جلوی خودرو بیشتر از همه جلب توجه می‌کند. جالب‌تر این که در بخش جلوی خودرو، چراغ‌های روز روشن به نوعی در کاپوت محو می‌شوند و ظاهر خودرو را بسیار خاص می‌کنند. به جرات می گوییم طراحی این چنینی را در هیچ خودرویی ما ندیده‌ایم. ایده طراحی این خودرو بسیار اورجینال بوده و هماهنگی بسیار خوب با شکل بدنه هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ دارد.

بازگشت به زیبایی

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

این خودرو شاید یک طراحی لیفت بک مانند و چهار در کوپه داشته باشد، ولی نباید آن را با یک خودروی هاچ بک اشتباه بگیرید، هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به یک صندوق عقب استاندارد مجهز شده است. هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در دو نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد. نسخه‌های عادی و استاندارد آن در حالی که این طراحی شیک و زیبا را دارند، مدل‌های اسپرت تر به یک موتور توربو مجهز شده‌اند و چند قطعه دیگر از جمله دریچه‌های ورودی هوا روی خود دارد تا با خشن‌ترین حالت ممکن روی جاده به حرکت دربیایند.

این مسیر طراحی انتخاب شده برای نسل جدید سوناتا نشان می‌دهد طراحان شرکت به مدل‌های گذشته نگاه کرده و دیده‌اند که نسل ششم این خودرو در واقع موفق‌ترین سوناتای تاریخ بوده است. علت چه بود؟ طراحی بسیار متفاوت از رقبا که در زمان خود سروصدای زیادی به پا کرده بود. نسل‌های بعد از آن اندکی طراحی محافظه کارانه تری داشتند و همین سبب شد سوناتا در بازار بتواند بخشی از اعتبار خود را از دست بدهد. این که می‌بینیم هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ حتی جذاب‌تر از نسل ششم شده قطعاً ما را خوشحال می‌کند و بدون شک رقبا را بسیار به دردسر خواهد انداخت.

طراحی کابین جذاب

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

من به هیچ وجه نمی‌گویم نسل فعلی سوناتا خودروی بدی است. قطعاً از نظر کیفیت کابین این نسل یکی از بهترین مدل‌های سوناتا بود. ولی مدل ۲۰۲۰ این خودرو قصد دارد با تکیه بر این موفقیت نسل فعلی و ارائه یک طراحی جذاب، شیک و لوکس موفقیت بیشتری برای سوناتا به ارمغان بیاورد. داخل کابین موارد بسیار جذابی از جمله صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی نصب شده بالای داشبورد یا صفحه کیلومتر و آمپرهای ۱۲.۳ اینچی وجود دارند. روی صفحه کیلومتر خودرو یک فید زنده از آن چه در اطراف خودرو اتفاق می افتند وجود دارد و هنگامی که راهنمای خودرو را روشن کنید، تصویر قسمتی که راهنما زده‌اید را به شما نشان خواهد داد. این مورد دقیقاً مانند سیستم نظارت بر اطراف هوندا است و اعتقاد داریم مشتری‌ها استقبال خوبی از آن خواهند کرد. از موارد دیگر قابل توجه کابین می‌توان به نورپردازی محیطی با امکان انتخاب از میان ۶۴ رنگ اشاره کرد.

مواد اولیه به کار رفته و همچنین ترکیب طراحی کابین نیز بسیار خوب هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که کابین مشاهده شده در این تصاویر مربوط به مدل‌های بازار کره بوده و نسخه‌ای که در بازارهای جهانی عرضه می‌شود ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. به طور کلی، هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کابین بسیار جاداری داشته و ردیف عقب صندلی‌های آن به اندازه هوندا آکورد جادار هستند. طراحی سقف خودروی بسیار فوق العاده است و از پارچه‌ای استفاده شده که نخستین بار روی سانتافه جدید آن را دیده بودیم. در جلو، شاهد طراحی داشبوردی فوق العاده زیبا در کنار ترکیب طراحی جالب توجه گیربکس هستیم.

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

نگاهی به پیشرانه‌ها

زیر کاپوت، هیوندای نسل جدیدی از پیشرانه‌ها به نام Smart Stream را برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ ارائه کرده است. در ابتدا، می‌توانیم انتظار یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور یا یک ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد را داشته باشیم. هر دو موتور به یک گیربکس ۸ دنده اتومات متصل شده‌اند. هیوندای به نظر می‌رسد پیشرانه‌های دیگری نیز برای هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ در نظر گرفته است. قطعاً شاهد نسخه‌های دو دیفرانسیل و هیبریدی می‌توانیم باشیم. در برخی بازارها هیوندای یک موتور ۲ لیتری توربو نیز برای این خودرو در نظر گرفته است.

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

ما در تستی که با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ انجام دادیم، فرصت رانندگی هرچند اندک با نسخه مجهز به موتور ۱.۶ لیتری توربو را داشتیم. چیزی که ما برداشت کردیم این بود که گرچه از نظر موتوری خودرو شاید تفاوت زیادی با مدل فعلی نداشته باشد، ولی از نظر گیربکس قطعاً پیشرفت فوق العاده ای داشته است. راننده‌ها نباید خیلی به اعداد و ارقام اعلام شده توجه کنند، وقتی پشت فرمان این خودرو می‌نشینید خودرو برای رقابت با مدل‌های گردن کلفتی که در این سگمنت حاضر هستند کمی ضعیف و کند به نظر می‌رسد.

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

سیستم فرمان هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ بسیار سبک بوده، گرچه با حالت‌های رانندگی متفاوتی که وجود دارد می‌توانید فرمان را آن طور که دوست دارید تنظیم کنید. سواری خودرو بسیار خوب است و با سیستم تعلیق نرمی که دارد، به هیچ وجه سواری سفت و سختی را تجربه نخواهید کرد. البته این مورد ممکن است در مدل‌های جهانی متفاوت باشد. زیرا به دلیل وجود سرعت گیرهای زیادی در جاده‌های کره جنوبی، استفاده از سیستم تعلیق سفت برای مدل‌های بازار این کشور قطعاً تصمیم درستی نخواهد بود. همچنین باید اشاره کنیم خودرویی که ما با آن رانندگی کردیم به تایرهای پیرلی پی زیرو مجهز شده بود و چسبندگی فوق العاده ای روی آسفالت داشت. این موضوع قطعاً نقش زیادی در سواری بسیار مطمئن و خوب هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ روی جاده داشته است.

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

تکنولوژی‌های جدید

همانند همیشه، هیوندای برای سوناتا ۲۰۲۰ تکنولوژی‌های بیشماری ارائه کرده که در دسته‌های مختلف مانند راحتی کابین، کمکی راننده و ایمنی قطعاً مورد استقبال خریداران واقع خواهند شد. از جمله مهم‌ترین‌ها می‌توان به سیستم کمکی حفظ مسیر، مانیتور نقاط کور، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار تصادف شاخ به شاخ اشاره کرد. هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ همچنین یک سیستم کمکی پارک دارد و بدون راننده می‌تواند خودرو را جابجا کند تا بدون دردسر بتوانید در فضاهای تنگ خودروی خود را پارک کنید. هیوندای یک سوئیچ دیجیتالی جالب برای این خودرو طراحی کرده که به مالک اجازه می‌دهد از تلفن همراه خود به عنوان سوئیچ خودرو استفاده کنند. البته هنوز مطمئن نیستیم که این قابلیت در مدل‌های جهانی نیز عرضه خواهد شد یا نه.

اولین رانندگی با هیوندای سوناتا 2020 + تصاویر

سخن پایانی: نقد و بررسی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰

ما از این که توانستیم با این خودروی جذاب رانندگی کنیم بسیار خوشحال هستیم، ولی هنوز زمان زیادی تا ورود آن به بازار مانده و در این بین تغییرات زیادی می‌تواند بکند. آمار و ارقام مصرف سوخت و همچنین قیمت گذاری هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ اعلام نشده و خریداران این سگمنت قطعاً قبل از این که بتوانند تصمیم به خرید سوناتای جدید بگیرند، باید از این موارد هم باخبر شوند. هیوندای باور دارد با سوناتا ۲۰۲۰ شانس بالایی برای برنده شدن عنوان خودروی سال جهان دارد، ولی تا قبل از انتشار تمام جزئیات این خودرو ما نمی‌توانیم با هیوندای موافق باشیم.

البته، چیزی که کاملاً واضح است این که سوناتا نه تنها از همیشه بهتر شده، بلکه نسل جدید آن به عنوان یکی از جذاب‌ترین مدل‌های کلاس خود با طراحی زیبا، کابین عالی و تکنولوژی‌های بسیار قطعاً توجه خیلی‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

منبع ترجمه: autoguide

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "اولین رانندگی با هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

لامصب پا به پای سایپا و ایرانخودرو داره پیشرفت میکنه خدایا ****بهتر از ایران هم داریم

مسعود
مهمان

چهل و پنج سال قبل که در ایران ماشینهایی مثل کادیلاک و پونتیاک و کاما رو مونتاژ و ساخته می شد . کره جنوبی تکنولوژی ساخت دوچرخه هم نداشت . حالا ببینید چه به روز صنعت خودرویی ما آمده