هنگام خرید خودروی دست دوم به این نکات توجه کنید

بروزرسانی در: دوشنبه 10 تیر 98 ساعت 17:18
هنگام خرید خودروی دست دوم به این نکات توجه کنید

این روزها با توجه به افزایش بی سابقه قیمت انواع خودروها بسیاری از افراد به سمت خرید خودروهای کارکرده می‌روند. در خیلی از موارد این روش می‌تواند مناسب باشد چون که هزینه بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های صفر کیلومتر پرداخت می‌شود ولی باید در خرید به یک سری از نکات توجه کرد.

خرید خودروی کارکرده می‌تواند بسیار به صرفه‌تر از خودروهای صفر کیلومتر باشد ولی این نکته در تمامی موارد صدق نمی‌کند. گاهی در صورت عدم دقت با خرید نمونه‌های کارکرده نامناسب خرج زیادی بر روی دست خریدار باقی خواهد ماند پس باید به یک سری نکات توجه ویژه‌ای داشت. علاوه بر این در مورد قیمت هم تحقیق و جست‌و‌جوی زیادی لازم است تا خودرو را با مبلغ مناسبی خریداری کرد. در ادامه به توضیح نکاتی در مورد خرید خودروی کارکرده می‌پردازیم.

نهایت مبلغ قابل پرداخت

در زمان خرید خودروی کارکرده باید در بعضی مواقع باید بیش از مقدار تعیین شده بودجه در نظر بگیرید. این مورد برای خودروهایی است که از گارانتی خارج شده‌اند و ممکن است پس از خرید نیاز به یک سری تعمیرات داشته باشید. این تعمیرات گاهی اوقات می‌تاوند تا ۲۰ درصد از کل مبلغ لازم برای خرید خودرو را شامل شود. مواردی از جمله تعمیرات موتور، تعویض لاستیک‌ها و ... را می‌توان از جمله تعمیرات معمول در مورد خودروهای کارکرده دانست.

بیش از یک برند را در نظر بگیرید

در بین خودروهای کاکرده که در بازار موجود است به عنوان مثال محصولات تویوتا کیفیت بسیار خوبی دارند ولی در مقابل کیا و هیوندای را هم می‌توان به عنوان گزینه‌های قابل قبول در نظر گرفت. پس اگر می‌خواهید پول بیشتری را ذخیره کنید بهتر است بر روی یک برند تمرکز نداشته باشید و بیش از یک برند را در نظر بگیرید. بهتر است که لیستی از برندها و خودروهای مورد نظرتان که با بودجه و نیازهای شما همخوانی دارد را تهیه کنید.

بررسی قیمت‌ها

قیمت‌ها بر اساس محل زندگی می‌تواند متفاوت باشد. برای خرید خودروی دست دوم می‌توانید از وب‌سایت‌های آگهی و نمایشگاه‌های خودرو قیمت بگیرید. اغلب خرید خودرو از سایت‌های آگهی به خاطر قیمت‌های پایین‌تر به صرفه‌تر به نظر می‌رسد ولی در مقابل خطراتی هم وجود دارد. نمایشگاه‌های خودرو ممکن است کمی گران‌تر بفروشند اما با توجه به دارا بودن جواز کسب مطمئن‌تر هستند. در هر صورت برای خرید از هر دو موارد باید دقت لازم را به خرج داد و با بررسی به بهترین قیمت رسید.

 چک کردن گذشته خودرو

حتی اگر خودرویی را از یک دوست و یا آشنای نزدیک خود می‌خرید،‌گذشته آن را بررسی کنید. زمانی که خودرو برای سرویس‌های دوره‌ای به نمایندگی برده می‌شود اطلاعات قطعات تعویض شده و دیگر موارد در دفترچه خودرو درج می‌شود. پس با مشاهده این دفتر می‌توانید از صحت انجام معاینات و تعویض‌های به موقع خودرو مطلع شوید.

تست درایو

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام خرید خودروی کارکرده باید انجام داد تست درایو است. از صاحب خودرو بخواهید که با خودرو کمی رانندگی کنید و در همین زمان می‌توانید به خیلی از مسائل و مشکلات فنی پی ببرید. از جمله این موارد می‌توان به عملکرد مناسب جعبه دنده به ویژه در مدل‌های اتوماتیک و موتور اشاره کرد. چون در صورت خرابی و مشکل در آن‌ها بعد از خرید باید مبالغ زیادی را صرف تعمیرات کنید. همچنین با تست درایو از وضعیت داخل کابین و صداهای احتمالی آزاردهنده داخل خودرو با خبر خواهید شد.

بررسی تصادف و رنگ

بررسی ظاهری خودرو در مورد رنگ‌شدگی و تصادف یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن‌ها توجه کرد. برای این کار بهتر است خودرو را به مراکزی که در این مورد فعالیت می‌کنند ببرید تا از عدم تصادف و رنگ‌شدگی مطمئن شوید. همچنین اگر در مورد مسائل فنی هم سررشته ندارید اکثراً در همین مراکز خودرو را از لحاظ سلامت فنی هم بررسی می‌کنند.

گسترش نیوز

قابل توجه فروشندگان خودروهای دست دوم

نگاهی به ۸ مدل خاص بازار دست دوم‌های ایران

واردات خودروی دست دوم تنها به نفع دلالان است

واردات خودروهای دست دوم یک راه حل برای کنترل قیمت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "هنگام خرید خودروی دست دوم به این نکات توجه کنید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
majid
مهمان

این یعنی چی بنزین تو ایران ارزون خیلی تازه بالاست از اون ور نگاه حقوق بکنید درمیاید که حقوق چس تومن و بقیه چیزا وحشتناک…پس تو رو خدا نگیر بنزین ارزونه ….شما دیگه به این گرونیا دامن نزنید