مسابقه درگ بین آئودی RS4 و بی ام و M3 CSL + ویدیو

چهارشنبه 19 دی 97 ساعت 20:12
مسابقه درگ بین آئودی RS4 و بی ام و M3 CSL + ویدیو

به عنوان جانشینی برای مدل افسانه‌ای RS2 آوانت، مدل اورجینال آئودی RS4 آوانت در شرایطی وارد بازار شد که انتظارات از آن بسیار بالا بود.

خوشبختانه این خودرو توانست علاقه مندان آئودی را راضی نگاه دارد و هنوز هم یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین شاسی بلندهای پرفورمنس تاریخ آئودی محسوب می‌شود.

آئودی RS4 آوانت نسل B5 به یک موتور ۲.۷ لیتری ۶ سیلندر خورجینی توربو دوقلوی ساخت شرکت Cosworth با ۳۷۶ اسب بخار قدرت در ۷ هزار دور در دقیقه و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور در ۶ هزار دور در دقیقه مجهز بود. درکنار یک گیربکس شش دنده دستی و یک سیستم دو دیفرانسیل کواترو ساخت تورسن با تقسیم گشتاور ۵۰:۵۰، RS4 می‌توانست صفر تا صد را در ۴.۹ ثانیه طی کند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۶۲ کیلومتر بر ساعت داشت.

این اعداد همین امروز فوق العاده هستند، چه برسد به سال ۱۹۹۹ که RS4 آوانت تازه رونمایی شده بود. آئودی فقط اندکی بیشتر از ۶ هزار دستگاه بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ از این خودرو تولید کرد، ولی در مقایسه با بی ام و M3 CSL مبتنی بر اتاق E46 سری سه، RS4 عملکرد موفق‌تری در بازار داشت.

بی ام و فقط ۱۳۸۳ دستگاه M3 CSL در سال ۲۰۰۳ تولید کرد و همین سبب شده تا این کوپه سبک بی ام و به یک مدل کلاسیک واقعی تبدیل شود. M3 CSL یکی از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین بی ام و های تاریخ بوده و به لطف کاهش وزن فوق العاده و پرفورمنس کم نظیری که دارد، تا ابد در لیست همه مدل‌های برتر تاریخ باواریایی ها حضور خواهد داشت.

این خودرو که در مقایسه با مدل استاندارد E46 M3 کوپه ۱۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است، به یک موتور ۳.۲ لیتری تنفس طبیعی شش سیلندر خطی با ۳۵۵ اسب بخار قدرت در ۷۹۰۰ دور در دقیقه و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۹۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است. در کنار یک گیربکس شش سرعت AMT SMG II که خروجی‌های موتور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، بی ام و M3 CSL نیز صفر تا صد را می‌تواند در ۴.۹ ثانیه پر کند و در صورت غیرفعال بودن محدود کننده سرعت الکترونیکی، حداکثر سرعتش برابر با ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

روی کاغذ، صفر تا صد M3 CSL با رقیب استیشن آئودی‌اش برابر است، به همین دلیل وب سایت CarWow تصمیم گرفته آن‌ها را در پیست مقابل هم قرار داده و ببیند کدام یک می‌تواند برنده این مسابقه درگ شود. آیا سیستم دو دیفرانسیل بیشتر آئودی می‌تواند در مقابل بی ام و دیفرانسیل عقب برگ برنده را در اختیار این خودرو قرار بدهد؟ با تماشای ویدیوی زیر پاسخ تمام سؤالات را می‌توانید دریافت کنید!

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar