درگ جذاب جگوار اف تایپ SVR و مرسدس آ ام گ E63 S + ویدیو

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
درگ جذاب جگوار اف تایپ SVR و مرسدس آ ام گ E63 S + ویدیو

جگوار اف تایپ SVR و مرسدس آ ام گ E63 S استیشن تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند. هر دو شاید موتور هشت سیلندر خورجینی و سیستم دو دیفرانسیل داشته باشند، ولی شباهت‌های دو خودرو دقیقاً همین جا تمام می‌شود.

جگوار یک خودروی اسپرت سنتی است و مرسدس بنز یک استیشن واگن پرفورمنس که از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. با این حال، مشخصات فنی و پرفورمنس آن‌ها بسیار شبیه به هم است.

جگوار اف تایپ SVR از یک پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار با ۵۶۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. از سویی دیگر، مرسدس آ ام گ E63 S به یک موتور ۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی توربو دوقلو با ۶۰۴ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است.

E63 S با یک گیربکس ۹ دنده اتومات صفر تا صد را می‌تواند با کمک سیستم لانچ کنترل در ۳.۵ ثانیه پر کند. جگوار شاید لانچ کنترل نداشته باشد، ولی این موضوع نمی‌تواند مانع صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای آن با پیشرانه مذکور و گیربکس هشت دنده اتومات شود.

در شرایط عادی ۲ دهم ثانیه شتاب صفر تا صد کمتر خیلی مهم نیست. برای این که ببینیم در یک تست درگ این میزان چگونه می‌تواند خود را نشان دهد، وب سایت کار واو این دو خودرو را در مقابل هم قرار داده است. بالاخره، ۳۶۵ کیلوگرم وزن کمتر کوپه بریتانیایی در مقابل استیشن آلمانی می‌تواند گشتاور کمتر آن را جبران کند.

مانند همیشه، این تست شامل یک آزمایش درگ، تست شتاب در حال حرکت و تست ترمز است. چیز دیگری در مورد این ویدیو نمی‌گوییم، خودتان همه چیز را ببینید و نظر خود را با زوم فور کار حتماً به اشتراک بگذارید.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar