رونمایی از پکیج جدید Xtreme برای شورولت کلرادو

دوشنبه 28 بهمن 98 ساعت 15:55
رونمایی از پکیج جدید Xtreme برای شورولت کلرادو

نام شورولت کلرادو و Xtreme در طول تاریخ این خودرو همواره با یکدیگر عجین بوده‌اند. در سال‌های اولیه قرن جاری میلادی، شورولت یک نسخه ویژه به نام کلرادو Xtreme را می فروخت. این مدل در واقع یک پکیج طراحی ظاهری خاص با کیت بدنه تهاجمی با رینگ‌هایی ۱۸ اینچی بود. در سال ۲۰۱۶، شاخه کشور تایلند شورولت نیز از یک مدل ویژه کلرادو Xtreme رونمایی کرده بود که در واقع نسخه‌ای تهاجمی‌تر از پکیج ZR2 محسوب می‌شد. اکنون، شرکت تیونر اهل نیوجرسی به نام Specialty Vehicle Engineering بار دیگر نام Xtreme و کلرادو را به هم مرتبط کرده است. شرکت SVE می‌گوید در طراحی و ساخت شورولت کلرادو Xtreme مدل ۲۰۲۰ تلاش کرده تا به نسل اول افسانه‌ای این خودرو کاملاً وفادار باقی بماند.

اولین مدل Xtreme شورولت کلرادو هیچ تغییری در پرفورمنس مدل استاندارد ایجاد نمی‌کرد. شورولت کلرادو Xtreme شرکت SVE در اصل روی موتور تمرکز کرده است. موتور ۳.۶ لیتری شش سیلندر خورجینی کلرادو در حالت عادی ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۳۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف استفاده از یک سوپرشارژر سانتریفیوژی و برخی تغییرات دیگر، این اعداد در کلرادو Xtreme شرکت SVE به ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده‌اند. برای این که موتور خودرو بتواند با این میزان خروجی بیشتر به خوبی کنار بیاید شرکت آن را به یک اینتر کولر هوا به آب نیز مجهز کرده است. بلوک موتور به یک اگزوز کات بک از جنس فولاد ضد زنگ با دو سراگزوز مشکی متصل شده است. کاور کامپوزیتی موتور Xtreme جای کاور استاندارد شورولت را در این خودرو می‌گیرد. تغییرات اعمال شده روی این خودرو بسیار شبیه به آن چیزی است که این شرکت سال پیش روی نسل جدید جی‌ام سی سایکلون انجام داده بود.

رونمایی از پکیج جدید Xtreme برای شورولت کلرادو

از آن جایی که قدرت و گشتاور بیشتر به کنترل بهتر نیز نیاز دارند، SVE ارتفاع سیستم تعلیق را کاهش داده و آن را به کمک فنرهای پرفورمنس مجهز کرده و دقیق بخواهیم بگوییم ارتفاع سواری در جلو ۵ سانتی متر و در عقب حدوداً ۱۲ سانتی کاهش داشته است. ترمزهای جلو تغییراتی داشته و دیسک عادی جای خود را به دیسک سوراخ دار داده است. لنت ترمزها نیز اکنون از نوع سرامیک کربنی هستند. شورولت کلرادو Xtreme به رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی براق با تایرهای ۲۷۵/۴۵ میشلن پایلوت اسپرت PS2S مجهز می‌باشد.

رونمایی از پکیج جدید Xtreme برای شورولت کلرادو

تغییرات ظاهری خودرو به مواردی مانند قاب چراغ مه شکن هم رنگ بدنه، فلپ های کناری بزرگ‌تر و حذف رکاب سپر عقب محدود شده‌اند. داخل کابین، لوگوی Xtreme روی روکش صندلی‌ها و برخی جاهای دیگر نقش بسه است. اگر از نظر شما این تغییرات داخل کابین کافی نیستند، شرکت آپشن پکیج صندلی‌های سفارشی نیز می‌تواند در اختیار شما قرار بدهد.

SVE فقط ۱۰۰ دستگاه از کلرادو Xtreme را در نسخه‌های ۲WD، ۴WD و کابین‌های متفاوت عرضه خواهد کرد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar