مزایای کیا پیکانتو ۲۰۱۳-۲۰۱۵

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 خرداد 99 ساعت 14:36
مزایای کیا پیکانتو 2013-2015

کیا پیکانتو یک از پرفروش ترین هاچبک های دنیا است. کیا موتورز توانسته با ساخت یک خودروی با کیفیت، کوچک و اقتصادی در بازار خودروهای کوچک موفق باشد. امروز به بررسی مزایای کیا پیکانتو می پردازیم.

کیا پیکانتو یکی از هاچ بک های کوچک کیا موتورز است که از سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شده است، اما در ایران از سال ۲۰۱۳ و در اصل نسل دوم آن را در بازار دیده اید. این خودرو در رده ی میتسوبیشی میراژ ، هیوندای i10 و شاید تا حدودی هم قیمت با پژو ۲۰۷ و ساندرو  (در حد صفر) باشد با اینکه از آنها کمی کوچکتر است.

کیا پیکانتو در بازار ایران به نسبت امکاناتی که داشت دارای قیمت بالایی بود. اما ویژگی های مثبتی هم در آن بود که باعث میشد با اینکه این خودرو قیمت بالایی دارد ارزش خرید متناسبی نیز داشته باشد.  امروز در سایت تخصصی Z4Car به بررسی مزایای پیکانتو  مدل های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ می پردازیم.

اندازه و ابعاد مناسب

picanto back

در این کلاس اکثر خودرو ها بسیار کوچک هستند و مشکل فضای کابین دارند. اما پیکانتو با اینکه ابعاد کوچکی دارد حداقل در صندلی جلو فضای راحتی را برای سرنشینان ایجاد میکند. این ویژگی میتواند نسبت به میتسوبیشی میراژ یک مزیت باشد. اما فرق خاصی بین فضای کابین هیوندای i10 و کیا پیکانتو وجود ندارد چون این دو خودرو عملا روی یک شاسی ساخته شده اند و میتوان گفت یک خودرو هستند با دو آرم مختلف!

شتاب راضی کننده

2014 picanto

درست است که در این بازه ی قیمتی و در این کلاس بیشتر مد نظر ما مسائل اقتصادی و ابعاد کوچک خودرو است اما این خودرو در کنار ویژگی های مثبتی که دارد شتاب خوبی را نیز داراست. شتاب این خودرو تقریبا حدود ۱۲ ثانیه است. که میتوان گفت شتاب قابل قبولی برای یک خودروی شهری کوچک محسوب میشود. به دلیل مشخصات فنی تقریبا یکسان پیکانتو و آی ۱۰ تفاوت خاصی در این قسمت هم دیده نمی شود. پس اگر بخواهید با پیکانتو یک درگ کوچک نیز بزنید مشکل خاصی برای شما ایجاد نمیشود! به شرط اینکه با ماشین های رده بالاتر این کار را نکنید!

کیفیت بالا نسبت به رقبا

side view picanto

در همه ی محصولات کیا و هیوندای که بررسی کنید ، کیا موتورز یک پله از لحاظ کیفیت بهتر از هیونداست. در بازار جهانی نیز شرکت خودرو سازی کیا قابل اطمینان تر از هیونداست. این قضیه را میتوان تعمیم داد به کیا پیکانتو و پیکانتو نسبت به i10 و حتی میتسوبیشی میراژ نیز کیفیت بهتری دارد. شاید اما دوام آن مانند میتسوبیشی نباشد ولی فعلا با توجه به عمری که از آن گذشته کیفیت خوبی دارد. پس می توان گفت داشبورد زیبای پیکانتو دوام مناسبی هم دارد.

آپشن های کافی

interior

همیشه ماشین های کره ای آپشن های بیشتری نسبت به رده ی خود داشته اند. پس میتوان به جرات گفت i10 و پیکانتو چندین پله بالاتر از میتسوبیشی میراژ هستند. اما فرق خاصی بین i10 و پیکانتو نیست. شاید یک سری چیزهای کوچک در پیکانتو بیشتر باشد  اما واقعا نکته چشم گیری در این قسمت دیده نمی شود و پیکانتو شاید چیز هایی داشته باشد که نسبت به کلاس آن از آن انتظار نداشته باشیم!

گیربکس و عملکرد فنی خوب

علاوه بر اینکه این ماشین شتاب خوبی دارد ، باید گفت گیربکس خوبی نیز دارد. در شهرهای شلوغی مثل تهران داشتن گیربکسی که بدون کندی دنده را عوض کند و در ایستادن و دوباره راه افتادن ها کوبش نداشته باشد یک مزیت به شمار می آید و پیکانتو با گیربکس خوبی که دارد این مزیت را به شما خواهد داد. تعویض دنده این ماشین به طور نرم انجام میشود و مشکلی از بابت تکان های خودرو موقع تعویض دنده نخواهید داشت.

مصرف سوخت پایین

picanto blue 2013

درست است که مصرف سوخت پایین در این کلاس خودرو یک اجبار و الزام است اما این خودرو نشان داده که با مصرف سوخت حدود ۴/۵ لیتر در صد کیلومتر کاملا ویژگی کم مصرف بودن را داراست و میتوان گفت برای شهر یک خودروی فوق العاده است. البته در جاده مصرف خودرو به زیر ۵ لیتر در صد کیلومتر میرسد که میتوان گفت اگر بخواهیم با پیکانتو سفرهای کوتاه بین شهری را نیز تجربه کنیم خیلی مزاحم پمپ های  بنزین نخواهیم شد!

ایمنی

زقشسا فث

در بحث های ایمنی باید گفت که پیکانتو یک رده بالاتر از میراژ قرار می گیرد اما با بررسی داده های تست تصادف یوروانکپ به این نتیجه می رسیم که مدال طلای ایمنی در این کلاس به آی ۱۰ تعلق دارد.  ولی نسبت به رقبایی مثل ۲۰۷ و ساندرو واقعا بهتر است و خودرو قابل اطمینان تری است. این خودرو چهار ستاره ی ایمنی گرفته است . ۶ ایربگ دارد و سیستم ترمز abs و ebd را نیز همراه خود دارد و یک ماشین کاملا مناسب برای داخل شهر و حتی سفرهای بین شهریست.

نتیجه گیری

پیکانتو را باید یک هاچ بک کوچک بسیار مناسب دانست که با این که قیمت بالایی که دارد ارزش خرید مناسبی نیز دارد. شاید این خودرو در بحث قطعات یدکی و بازار دست دوم کمی مشکل داشته باشد اما وقتی آن را با رقبای خود مقایسه میکنیم فرق چندانی ندارند. وقتی که قرار است هر دو ماشین به مشکل قطعه بخورند پس ماشینی را انتخاب میکنیم که شتاب بهتر ، آپشن بیشتر و طراحی جذاب تری دارد. و پیکانتو در اینجا میتواند بهتر از رقبای هم وطن خود  عمل کرده و خودروی مناسب تری باشد.

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar