معرفی لینک اند کو Z10

یکشنبه 17 تیر 03 ساعت 11:49
معرفی لینک اند کو Z10

زیرشاخه لوکس و منحصربه‌فرد جیلی با نام لینک اند کو به تازگی از سدانی بسیار جذاب و کشیده به نام Z10 رونمایی کرده است. خودرویی با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت که قرار است بزرگان را به چالش بکشد.

برند Lynk & co یکی از زیرمجموعه‌ های جیلی است که در واقع، جوینت ونچری میان این شرکت و ولوو به حساب می آید. از محصولات این برند می توان به خودروهایی همچون لینک اند کو ۰۱، لینک اند کو ۰۲، لینک اند کو ۰۳، لینک اند کو ۰۵، ۰۶، ۰۸، ۰۹ و خودروی مسابقه‌ای لینک اند کو ۰۳ TCR اشاره کرد، اما حالا لینک اند کو سدانی بسیار جذاب و لوکس را رونمایی کرده است که Z10 نام دارد.

 

طراحی ظاهری

در بخش ظاهری Z10 شاهد به‌کارگیری زبان طراحی جدید لینک اند کو هستیم. چراغ های جلو به صورت دو خط باریک کار شده اند و یک نوار مشکی رنگ به همراه ال ای دی نیز سراسر عرض خودرو در قسمت جلو را پوشانده است. در نمای کناری یک سدان با ارتفاع کم و طراحی سیال را شاهد هستیم که سقف دورنگ، دستگیره های مخفی شونده، رینگ های و فرم خاص ستون C به جذابیت های بصری آن افزوده اند.

در نمای عقب خودرو نیز همان نوار مشکی را طراحان برای هماهنگی با نمای جلو به‌کار برده اند و داخل نوار هم ال ای دی هایی به عنوان چراغ خطر عقب ایفای نقش می کنند. فرم شیشه عقب و سقف خودرو نیز حالتی یکپارچه دارند که به زیبایی خودرو کمک شایانی کرده است.

لینک اند کو Z10 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۰۲۸، ۱۹۶۶ و ۱۴۶۸ میلی متر است و فاصله محوری آن ۳۰۰۵ میلی متر اعلام شده است.

 

نمای داخلی و امکانات

در داخل، Lynk & Co Z10 دارای یک صفحه نمایش لمسی شناور بزرگ ۱۵.۴ اینچی و یک فرمان دو پره Dشکل است. دو پد شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتالی باریک و کوچک، دسته دنده پشت فرمانی، انواع رادارهای کمک رانندگی و سیستم خودران به همراه طرح مینیمالی فضای داخلی، از جمله دیگر ویژگی ها و امکانات لینک اند کو Z10 محسوب می شوند.

مشخصات فنی

Lynk & Co Z10 براساس پلت فرم ماژولار SEA از جیلی بتا شده است. این پلتفرم در خودروهای زیکر، مدل های برقی اسمارت و پولستار ۴ نیز استفاده شده و بسیار تکنولوژیک و انعطاف پذیر است‌.

مدل پایه Z10 دارای یک موتور برقی به قدرت ۲۶۸ اسب بخار روی محور عقب است. نسخه چهار چرخ محرک اما به دو موتور برقی با مجموع قدرت ۶۸۴ اسب بخار مجهز است. بیش ترین شعاع حرکتی قابل پیمایش با هر بار شارژ برای Z10، به میزان ۸۰۰ کیلومتر عنوان شده است و این خودرو طی مدت زمان ۱۵ دقیقه شارژ لازم برای پیمایش ۵۷۳ کیلومتر را کسب می کند. شتاب صفر تا صد Z10 هم ۳.۵ ثانیه اعلام شده است. فناوری تعلیق بادی نیز از دیگر ویژگی های Z10 محسوب می شود.

 

قیمت

مسئولان کمپانی لینک اند کو قیمت پایه Z10 را ۲۷۶۰۰ دلار معادل ۲۰۰ هزار یوآن اعلام کرده اند.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar