صدور مجوز تست خودروهای خودران بدون راننده در ایالت فلوریدا

سه شنبه 28 خرداد 98 ساعت 12:52
صدور مجوز تست خودروهای خودران بدون راننده در ایالت فلوریدا

شرکت‌های خودروسازی که در امریکا می‌خواهند مدل‌های خودران خود را تست کنند، در ایالت فلوریدای آمریکا این کار را با سهولت بیشتری می‌توانند انجام بدهند. ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا اخیراً قانونی را امضا کرده که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا خودروهای خودران را بدون نیاز به حضور راننده بک آپ در جاده‌ها و خیابان‌های این ایالت آزمایش کنند.

طبق این قانون، سرنشین‌های خودروهای خودران همچنین اجازه دارند حین تست خودرو با گوشی موبایل خود کار کنند، ویدیو تماشا نمایند یا هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. البته برای انجام این کار خودروها باید بیمه کامل داشته باشند و این تنها الزامی است که در حال حاضر از سوی دولت فلوریدا تعیین شده است.

این قانون از ابتدای ماه آتی میلادی اجرایی خواهد شد. شرکت‌های خودروسازی زیادی قصد تست مدل‌های خودران خود در فلوریدا دارند که از آن جمله می‌توان به کمپین میامی شرکت فورد اشاره کرد. با تصویب این قانون، قطعاً شرکت‌های بیشتری به تست مدل‌های خودران خود در این ایالت به دلیل آب و هوای خاص آن و همچنین قوانین آسان‌تر تمایل خواهند داشت. در حال حاضر ایالت‌های بسیار کمی در آمریکا وجود دارند که امکان تست خودران کاملاً بدون نیاز به راننده را فراهم می‌کنند و برای برخی شرکت‌ها، فلوریدا می‌تواند بهترین یا تنها گزینه باشد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تکنولوژی مورد نیاز آن هم اکنون آماده می‌باشد؟ گرچه تصادف خودروهای خودران خیلی به ندرت و اندک اتفاق می افتد، ولی هم اکنون نگرانی‌هایی در مورد تصادف اخیر اوبر و دیگر مواردی که طی سال‌های پیش اتفاق افتاده‌اند وجود دارد. برخی کارشناسان اعتقاد دارند هنوز تا زمانی که تکنولوژی خودران بتواند کاملاً ایمن شود چند سالی فاصله داریم.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar