فردا SX6

بروزرسانی در: پنج شنبه 12 بهمن 02 ساعت 16:23
فردا SX6

بررسی فردا SX6

SX6 از سال ۲۰۱۶ در سبد محصولات شرکت دانگ فنگ چین قرار گرفته است و در برخی بازارها با نام joyear X6 نیز شناخته می‌شود. «شرکت خودروسازی فردا» در زمستان سال ۱۳۹۸ به صورت آزمایشی ۳۰ دستگاه از این خودرو را با نام فردا SX6 در بازار کشور عرضه کرد.  هرچند که شرکت مونتاژکننده دوست دارد آن را یک شاسی بلند SUV بنامد، اما حالت طراحی بدنه به گونه‌ای است که شاید بتوان دانگ فنگ SX6 را یک خودرو MPV بدانیم. نکته جالب SX6 این است که نام دانگ فنگ به صورت کامل از روی آن حذف شده و با برند خودروسازی فردا روانه بازار ایران می‌شود. دانگ فنگ SX6 از معدود خودروهای ۷ نفره بازار کشور است و باید با خودروهایی همچون بیسو T5 رقابت کند.

دانگ فنگ SX6 به عنوان خودرویی که در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده طراحی جدیدی دارد و می‌توان برخی از المان‌های طراحی خودروهای مدرن را در چهره آن مشاهده کرد، اما وقتی از نمای کناری به آن نگاه می‌کنید سایز کوچک چرخ‌ها و رینگ شاید باعث دلسردی‌تان شوند. مجموعا با کمی اغماض می‌توان طراحی دانگ فنگ SX6 را قابل قبول دانست. در کابین اما اوضاع تاحدودی بهتر است و می‌توان گفت که با یک کابین زیبا و نسبتا لوکس مواجه هستیم. متریال به کار رفته در فضای داخلی پلاستیک است که به نظر می‌رسد از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.
طیف گسترده‌ای از خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو همراه هستند و دانگ فنگ SX6 نیز به تبعیت از هموطنانش همین پیشرانه را در خود دارد. این پیشرانه قادر است تا ۱۴۷ اسب بخار قدرت را تولید کرده و نیرو تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته CVT به چرخ‌های جلو انتقال دهد. هنوز اطلاعاتی در مورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو منتشر نشده است، اما احتمالا شتاب این خودرو چیزی در حدود ۱۱ ثانیه باشد. براساس اطلاعات موجود مصرف سوخت ترکیبی دانگ فنگ SX6 برابر با ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که برای یک خودرو ۷ نفره مصرف مناسبی است، اما چهار چرخ محرک نبودن و پیشرانه کم توان شاید به پاشنه آشیل SX6 در بازار کشور تبدیل شوند.
خودروهای چینی به داشتن آپشن‌های زیاد شهره هستند، اما دانگ فنگ SX6 هرچند که آپشن‌های ضروری را در خود دارد ولی در مقابل برخی از رقبای سرسخت هموطن خود قطعا بازنده خواهد بود و در مقام مقایسه نمی‌تواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. سانروف، کروز کنترل اتوماتیک، مانیتور ۸ اینچی، صندلی‌های تاشو ردیف سوم، صندلی‌های چرمی، تنظیم دستی صندلی‌ها در ۶ جهت، سنسور پارک و دوربین دنده عقب به همراه چند مورد دیگر از جمله آپشن‌هایی هستند که در فردا SX6 می‌بینیم.
دانگ فنگ یا فردا SX6 خودرو جدیدی برای بازار ایران خواهد بود و با توجه به اینکه مونتاژ و عرضه آن به تازگی در کشور شروع شده باید منتظر بمانیم و ببینیم که مشتریان ایرانی چگونه از آن استقبال می‌کنند. دانگ فنگ SX6 هنوز به دست مشتریان نرسیده است و ما نیز نمی‌توانیم با قطعیت در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنیم، اما برخوردار از ظرفیت حمل ۷ سرنشین، فضای جادار و طراحی قابل قبول مزایایی هستند که هم اکنون می‌توان برای این خودرو ذکر کرد. نامشخص بودن وضعیت خدمات پس از فروش و قطعات یدکی، پیشرانه کم توان ۱.۵ لیتری و آپشن‌های کمتر در مقایسه با رقبای موجود در این رنج قیمتی نیز معایب قابل ذکر فردا SX6 هستند.

 

امنيت فردا SX6

هرچه که گشتیم نتوانستیم اطلاعاتی در مورد تست تصادف دانگ فنگ SX6 در موسسه C-NCAP چین بیابیم و شرکت خودرسازی فردا نیز هیچ اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نکرده است؛ بنابراین فردا SX6 از نظر ایمنی در وضعیت نامعلومی قرار دارد. امکانات ایمنی نسبتا خوبی برای این خودرو تدارک دیده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمز ABS به همراه سیستم‌های EBD و سیستم‌های کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.

ارزش خريد فردا SX6

قیمت این خودرو در بازار چین بسته به تیپ‌های مختلف از 59 تا 94 هزار یوان متغیر است؛ بنابراین SX6 در بازار چین یک خودرو کاملا ارزان قیمت محسوب می‌شود، اما شرکت خودروسازی فردا در ایران قیمت 380 میلیون تومان را برای این خودرو اعلام کرده است. با توجه به ناشناخته بودن دانگ فنگ SX6 در بازار کشور و مشخص نبودن وضعیت خدمات پس از فروش و بازار دست دوم، باید یک ارزش خرید پایین را برای آن در نظر بگیریم. در همین رده قیمتی اگر به خودروهای سدان علاقه مند باشید، می‌توانید نمونه‌های کم کارکرد خودروهایی همچون کیا سراتو 2 لیتری آپشنال یا مزدا 3 نیو را خریداری کنید.

 
10
0 4

رقبای فردا SX6

خودروهای MPV و 7 نفره در بازار ایران چندان شناخته شده نیستند و به همین جهت باید از کراس اوورهایی مانند چری تیگو 5، جک S5 و هایما S7 توربو به عنوان رقبای دانگ فنگ SX6 نام ببریم. رقبای SX6 خودروهایی پرطرفدار و پرفروش در بازار ایران هستند و مقبولیت خوبی نیز در کشور دارند، اما اگر برای سفرهای خانوادگی خو به دنبال یک کرا‌س‌اوور جادا و مجهز هستید که از توان خروجی قابل قبولی هم برخوردار باشد، هایما اس 7 توربو انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود؛ جک S5 نیز می‌تواند اولویت بعدی شما برای خرید در این رده قیمتی باشد.


مشخصات فنی فردا SX6

نام لاتین خودرو Dongfeng Fengxing SX6
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J - شاسی بلند جمع و جور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2016
تعداد سرنشین 7
شرکت عرضه کننده فردا موتورز
حجم موتور 1500 سی سی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس CVT
تعداد سیلندر 4 توربوشارژ
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی انژکتور
نوع فرمان برقی
طول 4,660 میلیمتر
عرض 1,810 میلیمتر
ارتفاع 1,790 میلیمتر
فاصله محوری 2750 میلیمتر
وزن 1,425 کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو 215 55 R17
رینگ و لاستیک عقب 215 55 R17
مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر در صد کیلومتر
ستاره ایمنی بررسي نشده
سیستم تهویه مطبوع تهویه اتوماتیک مجزا برای سرنشینان جلو + عقب
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مجهز به سیستم مولتی مدیا + مانیتور 8 اینچ لمسی، قابلیت اتصال تلفن همراه به سیستم چندرسانه ای خودرو HD
غربیلک فرمان روکش چرمی، کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی های جلو روکش چرمی، تنظیمات 6 جهته دستی
سیستم صندلی های عقب ایزوفیکس صندلی کودک
سیستم روشنایی جلو چراغهای LED + دی لایت، مه شکن جلو، قابلیت تنظیم نور چراغ های جلو، اتولایت
سیستم روشنایی عقب مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال مجهز به سنسور پارک
سیستمهای کمکی راننده کروز کنترل
سیستم آینه ها چراغ‌های راهنما بر روی آیینه های جانبی، آینه های جانبی تاشو با تنظیم برقی
سیستم شیشه ها مجهز به برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب
سیستهای سقف سانروف برقی، مجهز به باربند سقفی
سایر موارد دوربین دنده عقب + خطوط راهنما، صندلی های تاشو ردیف سوم، زیرآرنجی سرنشینان جلو و ردیف دوم+جالیوانی ردیف سوم
کیسه های هوا 2 عدد
سیستم های امنیتی و حفاظتی VSC/TSC/ESP/TCS/ASR/TRC
ترمزهای جلو: دیسکی
ترمزهای عقب دیسکی
سیستم های ترمز و پایداری دارای سیستم کمکی ترمزCBC/CBD/EBD
سایر موارد مجهز به سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS

عکس فردا SX6

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar