ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

شنبه 21 اردیبهشت 98 ساعت 17:27
ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

بعضی مواقع خرید یک خودروی کارکرده می‌تواند مناسب‌تر از نمونه‌های صفر باشد و این راهکار برای خودروهای الکتریکی هم صدق می‌کند. ولی ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی کدامند و به پول ایران چقدر می‌شود؟

هم اکنون برای خرید یک خودروی برقی صفر کیلومتر باید حدود ۳۰ هزار دلار هزینه شود که این هزینه برای نمونه‌های لوکس یا اسپرت تا ۷۰ هزار دلار هم ممکن است برسد. با این وضعیت خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که سراغ خودروهای الکتریکی کارکرده بروند. خودروهای الکتریکی کارکرده‌ای را می‌توان پیدا کرد که قیمت آنها ۱۰ هزار دلار باشد حتی نمونه‌های ۵ هزار دلاری هم وجود دارد. استفاده از چنین خودروهایی به عنوان خودروی دوم یا سوم برای خانواده‌ها می‌تواند گزینه بسیار ایده‌آلی برای مصارف شهری باشد. در ادامه این نوشتار قصد داریم به معرفی ۵ خودروی ارزان قیمت برقی بپردازیم. گفتنی است قیمت این خودروها را بر حسب دلار ۱۵ هزار تومانی آزاد محاسبه شده است.

Chevrolet Bolt EV 2017

قیمت: ۲۴۱۷۵ دلار (۳۶۲ میلیون تومان)

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

شورولت بولت ۲۰۱۷ یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این لیست از لحاظ مسافت قابل پیمایش در بهترین حالت را دارد. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ حدود ۲۳۸ مایل را طی کند. گفتنی است که بولت می‌تواند تنها در مدت زمان ۷ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. این خودرو از لحاظ ابعادی تقریباً شبیه فولکس‌واگن بیتل است ولی فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

Volkswagen e-Golf 2017

قیمت: ۱۷۴۰۰ دلار (۲۶۱ میلیون تومان)

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

نسخه بهبود یافته فولکس واگن گلف برقی در سال ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودروی دیترویت به نمایش درآمد. این خودرو از یک بسته باتری ۲۵.۸ کیلووات بهره می‌برد و شعاع حرکتی آن نسبت به نسخه‌های قبلی تا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. خودرو مورد نظر می‌تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود ۱۲۵ مایل را طی کند. گفتنی است که گلف برقی می‌تواند در مدت زمان ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این خودرو در رنگ سفید عرضه شده است و تغییراتی در بخش ظاهری نسبت به نسخه بنزین دارد.

BMW i3 2017

قیمت: ۱۹۶۲۵ دلار (۲۹۴ میلیون تومان)

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

ب‌ام‌و i3 هم از جمله خودروهای برقی است که ابعاد بسیار کوچکی دارد و برای مصارف شهری به ویژه شهرهای پرجمعیت کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. توان موتور برقی این خودرو ۱۶۸ اسب بخار است و با هر بار شارژ می‌تواند حدود ۶۰ مایل را طی کند. I3 با وجود این که نسبت به خیلی از رقیبان خود ابعاد کوچکی دارد ولی برخلاف ظاهر، فضای داخلی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. در مورد شتابگیری هم این خودرو می‌تواند در مدت زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

Kia Soul EV 2017

قیمت: ۱۵۸۲۵ دلار (۲۳۷ میلیون تومان)

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

کیا سول از جمله محصولات خاص این برند کره‌ای به شمار می‌رود چون که طراحی خارجی منحصر به فردی دارد. اگر به دنبال یک شاسی بلند برقی و در عین حال اقتصادی باشید سول می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب باشد. سول برقی از موتوری با توان ۱۰۹ اسب بخار بهره می‌برد و به همین خاطر نباید انتظار شتابگیری فوق‌العاده‌ای از آن داشته باشید. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی در حدود ۹۳ مایل را طی کند.

Nissan Leaf 2017

قیمت: ۱۳۰۷۵ دلار (۱۹۶ میلیون تومان)

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

لیف یکی از محصولات پرطرفدار در بازار خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود و توانسته در جایگاه اول از لحاظ قیمتی بین خودروهای الکتریکی در این لیست قرار گیرد. لیف از یک بسته باتری ۲۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد و مسافت ۸۴ مایل را می‌تواند با یک بار شارژ پیمایش کند. یکی از قابلیت‌های مناسب این خودرو این است که باتری آن ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۹۰ درصد شارژ می‌شود که نسبت به دیگر خودروهای برقی بسیار قاب قبول است.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
منصوره شاهی
مهمان

من یکی حاضرم بدم ماشین خودم برقی بشه اگه شرایطش مهیا باشه

علی
مهمان

من می توانم برات برقیش کنم ولی خرجش زیاد میشه حدودا ۱۵۰ میلیون

منصوره شاهی
مهمان

کاش بشه همین ماشین‌هایی که موجوده برقی بشه.الان دیگه واقعا کسی توان خرید ماشین دیگه نداره با اینکه به شدت مورد سلیقه. جامعه هم هست ولی توان خرید خیلی پایینه

آرمان
مهمان

چقدر زیبا میشه یهویی واردات یا تولید انبوه ماشینای برقی دیگه کمترکسی به سمت ماشین بنزینی میره حتی اگر بنزین مجانی بشه چون استهلاک بالایی دارن اما اینها نهایتش یه موتور برقه با چهارتا لاستیک و این خیلی عالیه

مهدی
مهمان

قیمت خودرو برقی کمه کم ۲ برابر بنزینی هست .جایگاه تا ساخته بشه با این تحریم ها ۲۰ سال میکشه.لذا بعید بدونم قطعات یدکی اش ارزانتر باشه چون از آنجایی که باطری اش نیز ۲۰ الی۳۰ درصد ارزش خودرو را داره و بازار دست دو عروسیش را تحت شعاع قرار میده و لی به هر حال با پیشرفت موافقم.

اقتصاد نفتی
مهمان

تا زمانی که بنزین توی دست دولتمردان باد کرده، خودروی بنزینی در این کشور جایش را به هیچ خودروی درست و حسابی نخواهد داد.

بابک
مهمان

بنزین آشغالشون رو باید بکنند اون وقت تو پاچهٔ کی؟از کجا پول دربیارند بدهند آقازاده هاشـون که شب ساعت ۲ ب بعد قرار بزارند تو جردن و نیاوران دور دور با ماشین های لوکسشون و بعد دور دور برند پارتی مهمونی و شب نشینی تو قمارخانه های زیرزمینی و لاسوگاس های تو کردان و فشم.تا ماها بنزین میخریم همیشه همینه و همیشه بدبختیم.

بابک
مهمان

هر لیتر بنزین حداقل چهل هزار تومان برای کشور هزینه تولید و حمل داره *** ….. نگاه کنی درست ولی از نظر هر ایرانی که فکر می‌کنه بدون اجازه کد خدا میشه آب خورد. نه. والان تقریبا نظر بر اینه که ماشینهای برقی تولیدش وسعت بگیره. ***

علی.شاپوری
مهمان

به برکت مسولین توان خرید هیچ.چون پول ایران ترب

علی.شاپوری
مهمان

پول ایران به برکت .مشتی مسول بی مسولیت شده ترب.وما توان خرید هیچی رانداریم