با ۱۵ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

بروزرسانی در: سه شنبه 19 آذر 98 ساعت 13:27
با 15 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

رنو PK خودرویی است که از ترکیب رنو ۵ محبوب و پراید تولید شده است. این پروژه که توسط پارس ‌خودرو انجام شد، با هدف تولید یک خودرو اقتصادی و کم‌مصرف شکل گرفت که درنهایت توانست فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند.

تغییر قیمت خودرو این روزها بحثی است که دراکثر محافل خودرویی و غیرخودرویی برسر زبان‌ها جاری است. ممنوعیت واردات خودرو، افزایش قیمت ارز و کاهش میزان عرضه از طرف شرکت‌ها نسبت به‌ زمان مشابه درسال‌های قبل، از عمده‌ترین مسائلی است که باعث بالا رفتن قیمت خودرو در بازار آزاد شده است. این افزایش قیمت گاه موجب می‌شود تا خریداران ذهنیتی منفی نسبت به‌خرید خودرو پیدا کنند و نتوانند باتوجه به‌میزان بودجه‌ای که برای این کار درنظر گرفته‌اند، اقدام به‌انتخاب گزینه مورد نظر خود کنند.

همچنین نکته قابل توجه دراین مورد، اکثریت جامعه بوده که قدرت خرید قابل ملاحظه‌ای برای خرید خودروهای صفرکیلومتر با قیمت‌ بالا ندارند. برهمین اساس رو به خودروهای کارکرده آورده و برای رفع نیاز خود اقدام به‌خرید خودرویی با کارکرد بالا و سال ساخت پایین می‌کنند.

اگر بخواهیم بازار خودرو را به‌چند بخش تقسیم کنیم، باید اصلی‌ترین بخش را به‌خودروهای اقتصادی و ارزان‌ قیمت اختصاص دهیم که عموم مردم اقدام به‌خرید این‌ خودروها می‌کنند. حال درهمین بخش هرچه بازه قیمتی ارزان‌تر باشد، متقاضی بیشتری هم پیدا می‌کند.

ما هم دراین مطلب قصد داریم با توجه به‌ فراگیر بودن مدل خودرو و همچنین امکان ارائه سرویس و خدمات پس‌از فروش، چندین‌ گزینه ارزان ‌قیمت در بازار را مورد بررسی قرار  دهیم.

پراید؛ خودرو ارزان و اقتصادی

نخستین گزینه‌ای که هرکس برای خرید یک خودرو ارزان به ‌آن فکر می‌کند، پراید است. پراید خودرویی است که برای استفاده شهری و روزانه گزینه‌ای معقول و منطقی است که باهزینه نگهداری دوره‌ای پایین، گزینه‌ای مقرون ‌به‌ صرفه به‌شمار می‌رود.

باتوجه به وضعیت این روزهای بازار، با بودجه‌ای نزدیک به ۱۵ میلیون تومان، می‌توان یک پراید تا مدل ۱۳۴ را به‌ راحتی خریداری کرد که لزوماً خیلی کارکرد بالایی هم نداشته باشد. همچنین نمونه‌های کره‌ای این خودرو که مربوط به‌سال‌های ابتدایی عرضه این خودرو است، می‌تواند گزینه‌ای کم ‌استلاک و کم ‌خرج باشد که باتوجه به‌نوع موتور کاربراتوری که دارند، از شتاب قابل قبولی هم برخوردار است.

لازم به ‌ذکر است بعضی پرایدهای هاچ‌ بک کره‌ای با قیمتی بیش از نمونه‌های مدل بالای این خودرو خرید و فروش می‌شوند.

دوو ماتیز؛ کم‌ استهلاک و جادار

اگر قصد خرید خودرویی کم‌ استهلاک و شهری را دارید، دوو ماتیز گزینه‌ای است که می‌تواند باتوجه به‌ بودجه درنظر گرفته‌ شده، گزینه‌ای منطقی به‌شمار آید. ماتیز یکی از محصولات موفق دربازار ایران به‌شمار می‌رود که توسط کرمان ‌موتور تولید و مونتاژ می‌شد.

این خودرو به خاطر داشتن موتور سه ‌سیلندر با حجم ‌موتور ۸۰۰ سی‌سی، از مصرف سوخت پایین برخوردار بوده که این موضوع می‌تواند برای خیلی از مصرف‌کنندگان حائز اهمیت باشد. همچنین یکی ‌دیگر از نکات قابل توجه دراین خودرو، فضای بزرگ و جادار کابین بوده که باتوجه به‌ ابعاد کلی بدنه خودرو، امری دور از انتظار است.

هم اکنون نمونه‌های سالم و کم‌ کارکرد این خودرو با قیمتی نزدیک به ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان قابل خریداری است. البته نمونه‌های ارزان‌تر این خودرو هم در بازار موجود بوده که بنا به ‌میزان کارکرد و شرایط ظاهری، قیمتی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دارند.

دوو ریسر؛ سدانی راحت و کم‌ استهلاک

اوایل دهه ۷۰ شمسی و با آمدن مدل‌های مختلف دوو به ‌بازار ایران، فضای رقابتی بیشتری میان خودروسازان داخلی ایجاد شد. یکی از مدل‌های پرفروش دوو در ایران که توسط شرکت کرمان‌ خودرو تولید می‌شود، دوو ریسر بوده که از سال ۱۳۷۱ تحت مدل ۱۹۹۲ راهی خیابان‌های کشور شد.

این سدان اقتصادی به خاطر داشتن ظاهر نسبتاً به‌ روز، مصرف سوخت پایین، سواری نرم و استهلاک کم، به‌گزین‌های محبوب بین ایرانیان تبدیل شد و توانست درمدت سال‌های عرضه، فروش بالایی را از خود به‌جا بگذارد. اکنون می‌توان دوو ریسر را با قیمتی نزدیک به ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان خریداری کرد که علاوه‌بر مزایای گفته‌شده، برای تأمین قطعات یدکی نسبت به‌خودروهای دیگر دهه ۹۰، از مشکل کمتری برخوردار است.

لازم به ذکر است نمونه‌های ارزان ‌قیمت این سدان کره‌ای ممکن است در ابتدا هزینه‌هایی را برای مالک جهت ترمیم و احیای قوای محرکه به‌همراه داشته باشد، اما به خاطر استهلاک کمی که دارد، می‌تواند درصورت تعمیر اساسی، چندسال را بدون ‌مشکل سپری کند.

رنو «PK»؛ خودرویی با حس نوستالژیک

رنو PK خودرویی است که از ترکیب رنو ۵ محبوب و پراید تولید شده است. این پروژه که توسط پارس ‌خودرو انجام شد، با هدف تولید یک خودرو اقتصادی و کم‌مصرف شکل گرفت که درنهایت توانست فروش نسبتاً خوبی را تجربه کند.

PK به خاطر داشتن بدنه‌ای کوچک و سبک، خودرویی مناسب برای شهرهای پرجمعیت و شلوغ بوده که باتوجه به اشتراکات فنی با خودرو پراید، از شتاب مناسبی برخوردار است.

همچنین مصرف سوخت پایین از مشخصه‌های اصلی این خودروست. اما نمونه‌های کم‌کارکرد این خودرو ممکن است به‌راحتی در بازار یافت نشود. همچنین تأمین قطعات بدنه رنو PK نیز یکی از مشکلاتی است که شاید خریداران را کمی دچار دردسر کند. اما یکی از نکات قابل توجه در خصوص رنو PK قیمت پایین آن است که حتی با بودجه‌ای کمتر از ۱۵ میلیون تومان نیز قابل خریداری است.

اخبار خودرو

 

توصیه‌های مهم به خریداران خودرو

عوارض خودروهای فرسوده افزایش می‌یابد

الزام مراجعه به دفتر اسناد رسمی برای انتقال خودرو!

مردم قدرت خرید خودروهای دست دوم را هم ندارند!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "با ۱۵ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علیرضا
مهمان

به نظر من با این بودجه پراید و پی کی مدل پایین کاربراتوری میدن که اصلا ایمنی نداره ولی میشه آردی آی ۸۴ گرفت، درسته که آردی هم معایب داره ولی با این بودجه هم انژکتوری هست هم هیدرولیک و هم جادارتر و ایمنی بهتری به نسبت پی کی و پراید داره و خرجو قیمت لوازمش هم پایینه

همچنین با بودجه ۳۰ به بالا ۲۰۶ فرانسوی

حسن
مهمان
سلام خدا لعنت کنه باعث وبانیشو وقتی که بهیچ دین و مذهبی پایند نباشی وبوضوح از همه چیز مردم دزدی کنی نتیجه ای بهتر از این نیست من دوسال پیش و در زمان آزادی واردات خودرو جهت ارتقاء سراتو ۲۰۰۰آپشنال صفر رو دادم ۱۱۰تومن واریز کردم بحساب ایرتویا بعنوان پیش پرداخت الان سراتو شده۳۵۰تومن دوسال بدون وسیله هستم و عصبی و روانی مطابق قانون عطف به ما سبق نشدن قوانین و لاضرر هم از از لحاظ قانونی و شرعی دو سال خودرو مارو بلاوجه و بلادلیل تو گمرک نگه داشتن زندگی مارو بهم زدن آسایشمون سلب کردن هیچ کس هم… بیشتر