رونمایی از خودروی کلکسیونی دست ساز رولز رویس + ویدیو

بروزرسانی در: دوشنبه 6 خرداد 98 ساعت 01:03
رونمایی از خودروی کلکسیونی دست ساز رولز رویس + ویدیو

رولز رویس در حال آماده شدن برای رونمایی از جدیدترین خودروی کلکسیونی خود است که طبق برنامه، امروز عصر در مراسم امسال کونکورسو دالگانزا ویلا دسته در سواحل دریاچه کومو در ایتالیا رونمایی خواهد شد.

این خودروی جدید، که ریث عقاب هشتم نام گرفته، به صورت دست ساز و توسط شاخه کلکسیونی رولز رویس طراحی و ساخته شده است. فقط ۵۰ دستگاه از آن به منظور گرامیداشت یکصدمین سالگرد یکی از مهم‌ترین لحظات قرن بیستم میلادی قرار است تولید شود.

نام این خودرو از نخستین پرواز بدون توقف بر فراز اقیانوس اطلس که توسط سروان جان آلکاک و ستوان آرتور براون در ژوئن ۱۹۱۹ انجام شد گرفته شده است. این دو خلبان با یک هواپیمای تقویت شده ویکرز ویمی جنگ جهانی اول که به موتور هواپیمای رولز رویس Eagle VIII مجهز بود موفق به انجام این کار شده بودند.

رونمایی از خودروی کلکسیونی دست ساز رولز رویس + ویدیو

تورستن مولر اتووس، از مدیران ارشد رولز رویس در این مورد می‌گوید: «Eagle VIII زمانی آرزوی همه بود؛ هواپیمایی که اکنون یادآور قهرمانان و پیشگام رؤیاپردازی‌های بزرگ است. این خودروی کلکسیونی جدید با زحمات فوق العاده تیم Bespoke Collective شرکت در خانه رولز رویس به یاد هواپیمای Eagle VIII در گودوود طراحی و ساخته شده است. تیم Bespoke بدون شک بهترین و مهم‌ترین تیمی است که هم اکنون داخل شرکت داریم و برخی از برترین خودروهای لوکس، سالانه توسط آن‌ها هم به سفارش رولز رویس و هم مشتری‌ها ساخته می‌شوند.»

خودروی کلکسیونی ریث Eagle VIII همان طور که گفته شد به یاد پرواز معروف آلکاک و براون ساخته شده است. این خودرو با رنگ بدنه خاکستری و جلوپنجره مشکی زیبایی که دارد بسیار شبیه موتور رولز رویس Eagle VIII است که روی هواپیمای ویکرز ویمی نصب شده بود.

همین تم داخل کابین نیز با روکش چرم مشکی و خاکستری و تزئیناتی زیبا ادامه پیدا کرده است. کاورهای روی بلندگو مسافت ۱۸۸۰ مایلی پرواز را برای بیننده مجسم می‌کنند و نوشته‌های RR روی پشت سری‌های خودرو حک شده‌اند.

رونمایی از خودروی کلکسیونی دست ساز رولز رویس + ویدیو

به طور کلی، با یک کابین بسیار مدرن و زیبا و در عین حال نوستالژیک روبرو هستیم. از مهم‌ترین و قابل توجه ترین موارد داخل کابین می‌توان به تزئینات چوب اکالیپتوس، تزئینات مختلف طلایی، نقره‌ای و مسی رنگ اشاره کرد. طراحان شرکت تلاش کرده‌اند به کمک این تزئینات جزئیات تصاویر شبانه از کره زمین از آسمان را به نوعی شبیه سازی کنند. روی سقف خودرو شاهد نصب ۱۱۸۳ عدد شاخه باریک نوری هستیم که به ساعت سماوی پرواز در سال ۱۹۱۹ اشاره دارد.

همان گونه که گفتیم، فقط ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و هنوز چیزی در مورد قیمت آن‌ها نیز گفته نشده است. ولی قطعاً انتظار مبالغ میلیون دلاری را برای این خودروی زیبای دست ساز باید داشته باشید.

منبع ترجمه: motor1

ویدیو:

تصاویر:

معرفی تاکسی پرنده هیبریدی رولزرویس!

استخدام طراح و خالق بوگاتی ویرون در شرکت رولز رویس

۱۰ نکته‌ای که هنگام خرید یک خودروی لوکس باید در نظر بگیرید

رونمایی از رولز رویس کولینان: بریتانیایی‌ترین شاسی بلند لوکس دنیا آمد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar