جنسیس G80 ، لوکس کره ای رقیب E کلاس و سری ۵

بروزرسانی در: یکشنبه 9 آبان 00 ساعت 15:07
جنسیس G80 ، لوکس کره ای رقیب E کلاس و سری 5

اولین نکته ای که در مورد نام گذاری این خودرو وجود دارد اگر فکر می کنید جنسیس به تازگی از هیوندای جدا شده سخت در اشتباهید. کمپانی هیوندای حدود پانزده سال است که برند جنسیس را برای بازار امریکا از خود جدا کرده و به نوعی جنسیس برند لوکس هیوندای محسوب می شود. جنسیس ها همیشه رقیب مهمی برای کلاس E مرسدس  بنز  سری پنج بی ام و  وسری A ائودی هستند. اما امسال جنسیس با معرفی مدل جدید خودش نشان داده که می خواهد با توپ پر در این کلاس قرار بگیرد.

GENESIS 2021

نسل های قبلی معمولا در برابر رقبای آلمانی خودشان نقص هایی داشتند اما امسال  طراحی جنسیس بطور کلی تغییر کرده و زبان طراحی نسبتا جدیدی را پی گرفته است . ابعاد بدنه بزرگ تر شده، رینگ ها یک سایز بزرگ تر شدند، بدنه خودرو کشیده تر و جلو پنجره بزرگ تر شده و در کل جنسیس یک دوره حجم گذرانده است! ولی نکته جالب اینجاست که با اینکه بدنه بزرگ تر شده اما نسبت به جنسیس G80 قبلی ۱۱۰ کیلو سبک تر شده و این یعنی عملکرد جنسیس کمی تند تیز تر از مدل ها قبلی است. جنسیس با چند موتور عرضه می شود که  یکی از آن موتور ها  موتور ۲.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر است  که سیصد اسب بخار قدرت و ۴۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما قوی ترین مدل جنسیس موتور ۲۰X  که موتوری ۳.۵لیتری توربواست و ۳۷۵ اسب بخار قدرت و۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. بنظر می رسد که جنسیس با این موتور توانایی فنی بسیار بالایی داشته باشد و لوکس بازی رار به پیست ببرد! هر دو موتور یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دارند که این نیرو را به چرخ های عقب ارسال می کنند.

GENESIS INTERIOR

جالب است بدانید که جنسیس تنها یک سدان نیست و در سال ۲۰۲۱ جنسیسی با نام GV80 به بازار عرضه می شود که مدل شاسی بلند همین سدانی است که امروز در مورد ان صحبت می کنیم و البته هردو خودرو در رده لوکس بازار قرار می گیرند. در جنسیس سدان یک مانیتور ۱۲.۳ اینچی وجود  دارد که قسمت وسط داشبورد را پر کرده، داشبوردی که با چوب نسبتا مرغوبی مزین شده است و به نوعی توجیه کننده قیمت ۷۰ هزار دلاری این خودرو است. در این خودرو تمام آپشن هایی که باید در یک خودروی لوکس وجود داشته باشه اعم از یک رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی،  سیستم های کمک راننده در بزرگ راه  و همه ی این ها  راین جنسیس وجود دارد. باید دید که آیا امسال جنسیس با این افزایش قیمت و البته تغییراتی که در طراحی داشته می تواند در حد و اندازه آلمانی های نامدار این کلاس عرض اندام کند یا نه!

نویسنده:دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar