رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

بروزرسانی در: شنبه 11 اردیبهشت 00 ساعت 10:35
رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس

مرسدس بنز کلاس C مدل ۲۰۲۲ در نسخه‌های سدان و استیشن واگن با پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی بنزینی و دیزلی تا ابتدای سال آینده در بازار آمریکا و اروپا عرضه می‌شود.

مرسدس از آخرین نسخه و محبوب‌ترین مدل خود در دهه گذشته در سطح بین المللی رونمایی کرده است که آن کلاس C بود و این خودرو در سال ۲۰۲۲ وارد نسل پنجم خود می‌شود.

مثل همیشه مرسدس در کنار رقبای همیشگی خود مانند جدیدترین سری ۳ BMW و نسخه‌های فیس لیفت شده آئودی A4 و  جگوار XE  در بازار حضور دارد و این بدان معناست که مرسدس کلاس C  جدید در رقابت تنگاتنگی با خودرو های جدید است.

مرسدس کلاس C تصویری جدید و اسپرت از فناوری داخلی کلاس S و الکتریکی سازی گسترده در سرتاسر سیستم انتقال قدرت خودرو را ارائه داده است که شامل مدل‌های پلاگین هیبریدی می شود.

 

 

مرسدس کلاس C جدید ۲۰۲۲ ، طراحی و پلتفم

کلاس C نسخه کاملاً به روز شده پلتفرم Mercedes Rear Architecture (MRA) مورد استفاده در مدل نسل قبلی است. این نسخه جدید از تنظیمات MRA که قبلاً نیز در کلاس S مورد استفاده قرار گرفته، بهره می گیرد. مرسدس کلاس C جدید مانند کلاس E فیس لیفت شده طراحی شد و در عین حال ظاهری اسپرت‌تر از مدل های قبلی دارد.

اگر از نمای بیرونی به این خودرو نگاه کنیم، بیشتر می‌توان آن را فیس‌لیفت دانست تا یک مدل نسل جدید؛ اما اگر وارد کابین شویم، همه چیز تغییر می‌کند. نه، ما هنگام بارگذاری این تصاویر خطایی مرتکب نشده‌ایم؛ زیرا این تصاویر C کلاس جدید را به جای جدیدترین مدل مرسدس S کلاس نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، فضای داخل کابین مرسدس بنز کلاس C از کابین آخرین نسخه‌ی کلاس S الهام گرفته است.

 

رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز

 

در آمریکای شمالی، مجموعه داشبورد دیجیتال با نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی به‌عنوان گزینه‌ی استاندارد عرضه می‌شود و صفحه‌نمایش لمسی ۱۱٫۹ اینچی برای نسل دوم سیستم سرگرمی MBUX از جمله دیگر امکانات استاندارد خواهد بود. در اروپا، تیپ‌های پایین‌تر با نمایشگر کوچک‌تر ۱۰٫۲۵ اینچی برای راننده و صفحه‌نمایش مرکزی جمع‌وجورتر ۹٫۵ اینچی عرضه خواهند شد. فضای داخل کابین در نتیجه‌ی افزایش ۲۵ میلی‌متری فاصله محوری و رسیدن به ۲۸۶۵ میلی‌متر، جادارتر از قبل خواهد بود.

تغییرات این خودرو از طرح جدید چراغ جلوی مدل‌های بزرگ‌تر مرسدس بنز آغاز می‌شود و از نمای جانبی جذاب‌تری با خطوط بدنه‌ی کمتر استفاده می‌کند. مدل آمریکایی با انتخاب بین رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در دسترس خواهد بود ومانند اروپایی آن از مجموعه رینگ‌های ۱۷ اینچی کوچک‌تر بهره می‌برد. در عقب، نسل W206 اولین مرسدس بنز کلاس C است که چراغ‌های عقب دوتکه دارد و این مدل را با خودرو‌های گران‌قیمت E و S کلاس تطبیق می‌دهد.

بیایید درباره‌ی سیستم محرکه‌ی این خودرو صحبت کنیم که همگی برقی و به جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار متصل هستند. مدل آمریکایی منحصراً با پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ عرضه خواهد شد. مرسدس بنز C300 دارای قدرت ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر است و با ژنراتور استارتر یکپارچه (ISG) تکمیل می‌شود که ۲۰ اسب بخار بر قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر بر گشتاور خروجی می‌افزاید.

نسخه‌های محرک عقب و ۴Matic مرسدس بنز C300 در زمان ۵٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند و بیشینه سرعت آن‌ها به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

نسخه‌ی اروپایی مرسدس بنز کلاس C جدید مدل‌های بنزینی C200 و C200، ۴Matic را با پیشرانه‌ی ۱٫۵ لیتری با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر، به‌علاوه سیستم ژنراتور استارتر یادشده ISG، دریافت می‌کند. هر دو نسخه‌ی سدان و استیشن واگن این مدل در زمان ۷٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابند؛ درحالی‌که مدل‌های RWD این کار را در زمان ۷٫۳ ثانیه (سدان) و ۷٫۵ ثانیه (استیشن واگن) انجام می‌دهند.

اقتصادآنلاین

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز C کلاس"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علیرضا
مهمان

زیبا قشنگ شیک و به روزرسانی شده.