معایب مزدا ۳ نیو

بروزرسانی در: پنج شنبه 19 دی 98 ساعت 10:17
معایب مزدا 3 نیو

مزدا 3 نیو یکی از خودروهای خوش ساخت مونتاژ داخل است که اگرچه محاسن زیادی دارد اما نقاط ضعف خاصی را نیز دارد که در این مقاله از سری مقالات مشاوره خرید Z4Car آنها را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

صنعت خودروی ژاپن یکی از بزرگ‌ترین و بهترین صنایع خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. ژاپن از دهه ۶۰ میلادی موفق شده همواره در بین سه کشور بزرگ تولید کننده خودرو قرار بگیرد و آلان را پشت سر بگذارد. بین دهه ۷۰ تا ۹۰ میلادی صنعت خودروی ژاپن توانست خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروی جهان مطرح کند و از آن دوران تاکنون، همواره یکی از رقبای اصلی صنعت خودروی ایالات متحده آمریکا بوده است. پس از رشد فوق العاده صنعت خودروی چین در سال‌های اولیه قرن بیست و یکم میلادی، ژاپن اکنون بعد از چین و آمریکا سومین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود و میزان تولید آن در سال ۲۰۱۲، تقریباً ۹.۹ میلیون دستگاه بوده است. همچنین، سرمایه گذاری ژاپنی‌ها در کشورهای دیگر موجب رشد صنایع خودروسازی بسیاری از کشورها شده است.

مزدا، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی کشور ژاپن، همواره توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های خودروسازی دنیا مطرح کند. این شرکت که مقر اصلی آن در شهر فوچو در منطقه آکی واقع شده، در سال ۲۰۱۵ تقریباً ۱.۵ میلیون دستگاه انواع خودرو در سراسر جهان فروخت که بیش از ۱ میلیون دستگاه آن‌ها داخل خاک ژاپن تولید شده بودند؛ در همین سال، مزدا توانست عنوان پنجمین خودروساز بزرگ دنیا را به خود اختصاص دهد.

تاریخچه شرکت مزدا در ایران به دهه ۳۰ میلادی باز می‌گردد و نخستین محصول مزدا در کشورمان نه یک سواری که یک وانت سه چرخه بود. بعدها در دهه ۷۰ میلادی شاهد حضور گسترده‌تر خودروهای این شرکت ژاپنی در ایران بودیم و مدل کوپه ۹۲۹ مزدا توانست در کنار وانت‌های کمپانی، محبوبیت بالایی در ایران به دست بیاورند. گروه بهمن همواره به عنوان شریک تجاری مزدا در کشورمان فعالیت کرده و از سال ۱۳۷۸ بود که در موج جدید همکاری مشترک دو کمپانی، این خودروساز کشورمان مونتاژ خودروی مزدا ۳۲۳ را در تیپ‌های مختلف شروع کرد. بعد از توقف تولید ۳۲۳ و چند سال بعد از عرضه نسل اول مزدا ۳، بهمن موتور ابتدا این خودرو و سپس نسل دوم آن را وارد بازار ایران کرد، خودرویی که در کشورمان با نام مزدا ۳ نیو شناخته می‌شود و البته، آن قدر هم که اسمش می‌گوید، خودروی جدیدی نیست.

امروز در مطلب مشاوره خرید وب سایت زوم فور کار می‌خواهیم به صحبت در مورد معایب و ایرادهای این سدان اسپرت ژاپنی بپردازیم. قبلاً در دو مطلب اختصاصی این خودرو، مزایا و دلایل خرید آن را در مقاله "به این ۶ دلیل مزدا ۳ نیو بخرید" بررسی کرده و در مطلبی جداگانه، به بررسی و نقد و بررسی تخصصی آن پرداخته‌ایم. در صورتی که تمایل به خرید این خودرو داشته باشید، بدون شک با مطالعه این سه مطلب اطلاعات بسیار خوبی در مورد مزدا ۳ نیو کسب خواهید کرد و با آگاهی کامل، در مورد خریدن یا نخریدن آن تصمیم خواهید گرفت.

مزدا 3

مزدا ۳ نیو در واقع نسل دوم خودروی مزدا ۳ است که سال ۲۰۰۸ رونمایی شده است. این خودرو روی همان پلت فرم نسل قبلی خود سوار می‌باشد، ولی تغییرات زیادی روی این پلت فرم اعمال شده و ساده‌تر بخواهیم بگوییم، خودرو بسیار بهتر شده است. اگر موافق باشید، با یک توضیح کوتاه و کلی در مورد خودرو، به بررسی نقاط ضعف و معایب آن بپردازیم.

این خودرو در بازار ایران به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ، با ۱۴۷.۵ اسب بخار نیرو و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که خروجی‌های خود را به کمک یک گیربکس ۵ دنده اتومات با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دستی، به چرخ‌های جلوی خود ارسال می‌نماید. موتور مزدا ۳ نیو با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۴ مصرف سوختی در شهر برابر با ۸.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، در بزرگ راه معادل ۶.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در چرخه ترکیبی ۷.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد.

مزدا ۳ نیو با داشتن ابعادی معادل ۴۵۸۰ میلی متر طول، ۱۷۵۵ میلی متر عرض، ۱۴۷۰ میلی متر ارتفاع و ۲۶۴۰ میلی متر طول بین دو محور، جزو سگمنت سدان های سایز متوسط دسته بندی می‌شود. ظرفیت باک این خودرو معادل ۵۵ لیتر است و در حال حاضر در ایران در دو تریم تیپ ۳ و تیپ ۴ فروخته می‌شود، این دو تیپ از نظر مشخصات فنی کاملاً مشابه هم هستند و فقط از نظر برخی تجهیزات و آپشن ها با هم تفاوت دارند.

حال با یک آشنایی کلی از این برند و همچنین خودروی مزدا ۳ نیو، بیایید به بررسی نقاط ضعف و معایب آن پرداخته و دلایلی را برای شما مطرح کنیم که چرا، خرید این خودرو می‌توانند تصمیم درستی نباشد. نکته‌ای که باید ذکر کنیم این که در نگارش مطلب فعلی، سعی شده تا از نظرات و نقل قول‌های مالکان این خودرو که بهتر از هر کسی با معایب و ایرادهای آن به علت تجربه هزاران کیلومتر رانندگی آشنا هستند بهره گرفته شود. لطفاً در ادامه مطلب برای بررسی معایب و ایرادهای این خودرو، با مجله اینترنتی زوم فور کار همراه شوید.

۱ – خودرویی قدیمی که هنوز هم به قیمت روز در ایران فروخته می‌شود

مزدا 3 جدید

همانند کیا سراتویی که سایپا مونتاژ می‌کند، یا مانند رنو ساندرو که محبوبیت زیادی هم در بازار دارد، مزدا ۳ نیو که در خطوط تولید بهمن موتور قرار دارد همان طور که گفته شد، سال ۲۰۰۸ رونمایی، از سال ۲۰۰۹ وارد بازارهای مختلف جهانی شده و نهایتاً، سال ۲۰۱۳ از رده خارج شده است. ولی از آن جایی که ما ایرانی‌ها علاقه بسیار زیادی به ادامه تولید مدل‌های قدیمی داریم (بارزترین مثال این موضوع می‌تواند پژو ۴۰۵ باشد)، بهمن موتور در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای رونمایی از نسل جدید این خودرو و وارد کردن آن به بازار کشورمان ندارد. اگر چه ممکن است خیلی‌ها اعتقاد داشته باشند حتی مدل ۱۰ ساله یک خودروی ژاپنی می‌تواند از یک مدل کاملاً جدید چینی بهتر باشد، ولی آیا زمانی که یک شرکت نسل جدیدی از یک خودرو رونمایی کرده و معایب نسل قدیمی آن را برطرف نموده است، آیا اصرار به تولید همان مدل قدیمی کاری عقلانی است؟

۲ – فضای نه چندان خوب ردیف عقب صندلی‌ها

شاید این موضوع را اصلاً نتوان به عنوان یک ایراد برای مزدا ۳ نیو مطرح کرد، به عنوان یک سدان اسپرت، اصلاً قرار نیست که مزدا ۳ فضای سرنشین خوبی داشته باشد و به طور کلی، فلسفه طراحی این خودرو چیز دیگری است. ولی از آن جایی که قصد ما بررسی تمام معایب خودروهاست و ممکن است برخی بدون توجه به اسپرت بودن آن، قصد خرید مزدا ۳ نیو را داشته باشند، سعی کرده‌ایم تا همه نکات منفی آن را تا حد امکان مطرح کنیم. به طور کلی مزدا ۳ نیو خودرویی مناسب برای خانواده نیست و بیشتر به درد جوانان می‌خورد. همین فضای کم عقب، ممکن است در سفرهای طولانی سرنشین‌های ردیف عقب را خسته کند.

۳ – سیستم تعلیق و فنربندی خشک

موردی که باز هم شاید به علت این که مزدا ۳ نیو در واقع خودرویی اسپرت است نتوان به عنوان یک ایراد برای آن مطرح کرد، ولی خیلی به ندرت ممکن است پیش بیاید که با یک مالک مزدا ۳ نیو صحبت بکنید و وی از سیستم تعلیق و فنربندی خشک آن شکایت نکند. البته خیلی‌ها هم هستند که هیچ مشکلی با این موضوع ندارند، از این جهت، اگر قصد خرید مزدا ۳ نیو را دارید، پیشنهاد ما این است که حتماً قبل از خرید، یک تست درایو با آن انجام دهید.

۴– ارتفاع خودرو کم است

مزدا 3 جدید

این هم یکی دیگر از مواردی است که مالکان زیادی از آن شکایت دارند و می گویند که اگر سه نفر بالغ در ردیف عقب خودرو بنشینند، احتمال این که کف خودرو به عنوان مثال در عبور از سرعت گیرهای بزرگ با سرعت گیر برخورد کند بسیار بالاست؛ موضوعی که نهایتاً می‌تواند منجر به آسیب رسیدن به خودرو شده و هزینه‌های زیادی روی دست مالکش بگذارد. البته گفته می‌شود گروه بهمن با افزایش ارتفاع ۵ سانتی متری این خودرو، تا حدودی مشکل مذکور را حل کرده است.

سخن پایانی

کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از خودروهای ژاپنی، به دلیل کیفیت ساخت بالا و طراحی و مهندسی فوق العاده خوبی که دارند خوشش نیاید. مزدا ۳ نیو هم یکی از همین خودروهاست، یک ژاپنی اصیل که البته طراحی و مهندسی‌اش قدیمی شده، ولی هنوز هم خیلی‌ها اعتقاد دارند این خودرو حرف‌های بسیاری برای گفتن در بازار ایران دارد. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با تمام ایرادهای این خودرو آشنا کنیم، در مطلب قبلی مشاوره خرید مزدا ۳ نیو هم که مزایا و دلایل خرید آن را برای شما مطرح کرده بودیم، از این رو، تصمیم گیری در مورد خریدن یا نخریدن آن را به خود شما می‌سپاریم.

مزدا 3 جدید

اگر در بازار فعلی ایران به دنبال خرید یک سدان اسپرت با موتوری قوی، شتاب بسیار خوب، ایمنی بالا و با کیفیت هستید و مشکلی با پرداخت همچین هزینه ای برای آن ندارید، مزدا ۳ نیو تقریباً می‌تواند همه نیازهای شما را برطرف کند. از سوی دیگر، در صورتی که هر یک از ۴ مورد مطرح شده در این مطلب جزء خطوط قرمز شما برای خرید یک خودرو محسوب می‌شود، بهتر است به مدل‌های دیگر لیست خود فکر کنید.

در پایان، دوست داریم نظر شما را هم در مورد این خودرو و همچنین مواردی که به عنوان ایرادهای آن برای شما مطرح کردیم بدانیم. اگر قبلاً تجربه سواری با مزدا ۳ نیو را داشته‌اید یا هم اکنون مالک آن هستید، بسیار خوشحال خواهیم شد نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

64 دیدگاه ها برای "معایب مزدا ۳ نیو"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
amir
مهمان

خدمت دوستان مزداسوارعزیزاین ماشین باظاهرزیباوشیک ایرادی اساسی نداره خودم عشق مزدابودم صفرشو۱۲۵تومن سال۹۶بدون مونیتوروسنسورعقب ودوربین گرفتم وخودم اینارواضافه کردم ایراداساسی ماشین راحت نبودن صندلیهاشه وعدم استفاده ازجنس اصلی درسیستم دیسک ترمزوچندتالوازم جانبیشه که اونم بهمن موتوربه عمدلوازم فیک روش میندازه که باچرخ داغ توبرف یااب به دیسک چرخ بگیره دیسگ تاب میگیره وهنگام ترمزکل ماشین میلرزه مثل اینکه روچرخ داغت توکارواش اب بپاشن امااین ماشین بااین قیمت حیفه برای سودبیشترازکیفیت لوازمش میزنن هزارمزایادرمقابل این چندعیب کوچیک دلیل به نخریدنش نمیشه اونم بااون همه سابقه موفق باشین

امید
مهمان

در مورد شتاب حرکت تو سرعت حدود ۸۰ و در مجموع شتاب خودرو، برعکس چیزی که انتظار میره شتاب خودرو از لنسر و سراتو ۲۰۰۰ کاملا پایینتره و این موضوع کاملا احساس میشه. و من علت اون رو توی طراحی گیربکس میدونم.

شهرام
مهمان

مزدا ۳ عشقه چه نیوش چه الدش

حامد
مهمان

سلام من یه مزدا سه ۹۶ دارم بد نیست قبلا زانتیا داشتم هنوز هم دارم سرعت وشتاب مزدا از زانتیا بیشتره ولی زانتیا نرمتره شاسی مزدا یکم پایین است ولی خوبه زیاد انجوری میگن پایین نیست تا حالا به جای نگرفته که دچار مشکل شم اگر گرفته مشکلی ایجاد نکرده

سینا
مهمان
من سال ۹۰ مزدا ۳ نیو از شرکت بهمن خریداری کردم که تا الان ۱۳۵۰۰۰ کبلومتر استفاده کرده ام. قبل این ماشین ۱۵، ۱۶ ماشین عوض کردم هر سال یا دو سال یکبار ولی این ماشین بقدری راضی هستم که فکر تعویضش حتی به ذهنم خطور نکرده. این ماشین تنها با ماشین های بنز ، ب ام و و لکسوس قابل مقایسه هست. حتی با تویویتا کرولا که قبلا” داشتم قابل مقایسه نیست به لحاظ قابلیت هدایت و پایداری رو جاده. یکی از دوستام که سالها نیو سوناتا داره یه بار باهم بودیم تو جاده با سرعت ۱۶۰ ازش پرسیدم… بیشتر
سهیل
مهمان

گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف !!!
بنظر من توی بازار ایران با این قیمتای فضایی و لگنهای ایرانی و چینی این خودرو خیلی هم دلیل واسه خریدن داره !
من این خودرو رو ۲ سال هست که سوار میشم و فقط روغن و بنزین ریختم توش
هیچ مشکلی هم باهاش نداشتم جز ارتفاع پایینش که اونم بخاطر تیپ اسپرت بودنشه و با یکم احتیاط روی سرعت گیرها مشکلش حل میشه
لطفا مطالب کذب رو مطرح نفرمایید .

پیام
مهمان

من یه مدل ۸۹ دارم که ۲۰۰هزار کیلومتر راه رفته و جالب اینه هنوز همه چیز ماشین فابریک و آچار نخورده است. هنوز کیفیتش با یه مزدا صفر برابری میکنه. و به طور کلی انگار این ۲۰۰هزارتا رو اصلا راه نرفته. این ۶ ایرادی که گفتی درسته اما اصلا من باهاشون مشکلی ندارم. اگه یه ایراد رو مخی داشته باشه قیمت گرون لوازمشه . الان قیمت لنت‌های ماشین به ۲ میلیون حدودا رسیده

مجتبی
مهمان

مزدا تو کلاس طراحی خودش نقصی نداره و بهترین ماشینه..اون سالها صندلی برقی نداشت چون ضروری نبود اونموقع ولی چراغ هوشمند و پدال شیفتر خاصش و کیلس استارتش چند سال از همه ماشینای حتی آلمانی رده بالاترشم جلوتر بود!اگه جذابیت و کیفیت رانندگی برات مهمه جز مزدا هیچی ارضات نمیکنه

پوریا
مهمان

عااقااااا. برررررید دنا توربو بخرید. خخخخ. اون خوبع. یا. یدونه از این چینیاااا

Sina
مهمان

سلام.من مزدا۳ اطاق تدیم داشتم انقدر از مزدا راضی بودم که عوضش کردم الان مزدا۳ نیو رو برداشتم آقا چرا آنقدر تو سر مزدا زدین اصلا این چیزایی ک گفتین حقیقت نداره اگر صندلیش دستیه جاش هزار تا آپشن جالب دیگه داره و اگر خشک هست اصلا خشک بودن ماشین اذیت نمیکنه خیلی هم باحاله خشک بودن یا کم بازی کردنش باعث شده فیکس باشه رو زمین سر پیچ هآ خودت حال کنی وقتی میپیچی ….مزدا اصلا استهلاک و خرج نداره حتی من تاحالا باتری برای مزدا عوض نکردم هیچ خرجی نمیاره شتاب و سرعت هم در حد خودش خوبه

شهرام
مهمان

اینکه برای شما مهم نیست دلیل نمیشه که باید همه از نداشته هاش راضی باشن به جای تعصب به عنوان بررسی دقت کنید لطفا