به این ۵ دلیل ام وی ‌ام X33 جدید بخرید

بروزرسانی در: جمعه 31 تیر 01 ساعت 00:38
به این 5 دلیل ام وی ‌ام X33 جدید بخرید

ام وی ‌ام X33 اس اگر چه خودروی بی عیب و ایرادی نیست، ولی پیشرفت فوق العاده آن در مقایسه با نسل قبل، چیزی است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد...

صنعت خودروسازی چین سال‌هاست که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و دور نیست آن روزی که شاهد حضور خودروسازان این کشور در بازارهای بزرگ اروپایی و آمریکایی باشیم. وضعیت فعلی بازار چین چیزی است شبیه به آن چه که کره‌ای‌ها در دهه ۹۰ میلادی با آن دست و پنجه نرم می‌کردند. ولی آن روزها گذشت، کره‌ای‌ها پیشرفت کردند و اکنون، خودروسازهای این کشور موفق شده‌اند برخی از مهم‌ترین بازارهای جهانی را قبضه کنند.

صنعت خودروی چین در مسیر درستی قرار گرفته، چینی‌هایی که زمانی که فقط یک کپی کننده صرف بودند این روزها کانسپت طراحی می‌کنند و مدل‌هایی جدید هر روز روانه بازار می‌نمایند. کافی است سری به اخبار پکن که همین چند روز پیش به کار خود پایان داد بزنید تا ببینید چینی‌ها تا چه اندازه پیشرفت کرده‌اند. کمپانی چری را می‌توان یکی از شرکت‌های پیشگام صنعت خودروی کشور چین نامید. شرکتی که در نمایشگاه امسال پکن حضوری فعال داشت و مردم ایران، بیش از ۱۰ سال است که با محصولات این کمپانی آشنایی دارند.

این مقدمه را گفتیم تا برسیم به خودروی ‌ام وی ‌ام X33 اس، خودرویی که سال ۹۵ در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد و پس از ورود به بازار، توانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو که در واقع نسل جدید ام وی ‌ام ایکس ۳۳ محسوب می‌شود، از هر نظر که فکرش را بکنید در مقایسه با مدل قبلی خود بهتر شده است و شاهد خودرویی بسیار خوب هستیم.

ام وی ‌ام X33 اس از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ، با ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این خروجی‌ها به کمک یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شوند. این موتور با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۵، به ازای هر صد کیلومتر مسافت، به طور متوسط در حالت ترکیبی ۹.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۳۹۰ میلی متر طول، ۱۷۶۵ میلی متر عرض، ۱۷۰۵ میلی متر ارتفاع و ۲۵۱۰ میلی متر طول بین دو محور، جزو کراس اورهای کامپکت بازار دسته بندی می‌شود.

حال که تا حدودی با این خودرو آشنا شده‌ایم، بیایید به بررسی مزایای آن بپردازیم و به این سؤال پاسخ دهیم که چرا باید یک ام وی ‌ام X33 اس بخریم؟ البته همان طور که همیشه گفته شده، موارد مطرح شده در این مطالب در صورتی که جزو معیارهای شما برای خرید یک خودرو باشد به دردتان خواهد خورد، البته در آینده‌ای نزدیک در مطلبی جداگانه به بررسی معایب این خودرو و دلایل نخریدن آن هم پرداخته خواهد شد. لطفاً در ادامه مطلب با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – طراحی زیبا و جذاب

یکی از بخش‌هایی که این روزها چینی‌ها بسیار در آن سر و صدا کرده‌اند طراحی ظاهری خودروهاست، نمونه‌های زیبایی از مخلوقات طراحان چینی را امسال در نمایشگاه پکن می‌توانستیم در قالب انواع مدل‌های نسل جدید و همچنین کانسپت ها ببینیم. مدیران خودرو زمانی که از X33 اس به عنوان نسل جدیدی این خودرو رونمایی کرد، به وضوح می‌توانستیم پیشرفت‌های خوبی که در طراحی این خودرو انجام شده است را ببینیم. خودرویی که در مقایسه با نمونه قبلی خود بسیار زیباتر شده و از یک طراحی معقول‌تری برخوردار است. در بخش جلویی خودرو چراغ‌های باریک و جلوپنجره که آن هم اتفاقاً از یک طراحی باریک بهره می‌برد و به هم متصل شده‌اند، ظاهری زیبا به خودرو داده‌اند. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توان به چراغ‌های مه شکن و دیلایت در دو سوی سپر و یک دریچه ورودی هوای بزرگ و تزئینات کرومی مختلف اشاره کنیم. در کناره‌ها، شاهد یک طراحی متین و باوقار برای این خودرو هستیم که گلگیرهای عضلانی جلو ظاهر آن را مردانه‌تر کرده است. رینگ‌های ۱۷ اینچی این خودرو به نظر اندازه مناسبی برای این خودرو دارند و ظاهری اسپرت به X33 اس بخشیده‌اند. بخش عقب خودرو کم‌ترین تغییرات را داشته ولی به طور کلی، در مقایسه با نسل قبلی بسیار بهتر شده است. از مهم‌ترین موارد این بخش می‌توان به دو چراغ مه شکن روی سپر، چراغ ترمز سوم که در بالای خودرو نصب شده و لاستیک یدکی خودرو که بخش اعظمی از طراحی قسمت عقب را به خود اختصاص داده اشاره کرد. روی هم رفته طراحی X33 اس اگر خیلی هم زیبا نباشد ولی کاملاً قابل قبول است و به هیچ وجه زشت نیست. البته بارها گفته‌ایم که این مورد همیشه سلیقه‌ای است و ممکن نظر ما و شما با هم متفاوت باشد.

۲ – موتور خوب

همان طور که اشاره کردیم، ام وی‌ ام X33 اس به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که در این بازه قیمتی، موتوری قوی محسوب می‌شود. البته یکی از معایب فنی این خودرو را می‌توان استفاده از گیربکس CVT نام برد که همان طور که می دانید عملکرد خیلی خوبی در قیاس با گیربکس‌های عادی اتومات از خود نشان نمی‌دهند. همین گیربکس باعث شده تا شتاب گیری خودرو خوب نباشد، به عبارتی دیگر بخواهیم بگوییم، اگر مدیران خودرو از یک گیربکس خوب در کنار این موتور استفاده می‌کرد، قطعاً این خودرو می‌توانست عملکرد فنی بهتری در مقایسه با شرایط فعلی داشته باشد. همچنین گفتنی است که کمپانی در نسل جدید این خودرو دو حالت رانندگی اکو و اسپرت را برای آن در نظر گرفته است. همان طور که حدس می‌زنید در حالت اکو تعویض دنده‌ها سریع‌تر اتفاق می افتند تا خودرو مصرف سوخت کم‌تری داشته باشد و در حالت اسپرت، با تأخیر در تعویض دنده خودرو از تمامی نیروی موتور قبل از تعویض دنده به بالا استفاده می‌کند.

۳ – کابین زیبا و جادار

همان طور که در بخش معرفی ابعاد بدنه ‌ام وی‌ ام X33 اس گفتیم، این خودرو در واقع یک کراس اور کامپکت محسوب می‌شود، ولی با این حال، کابین آن فضای خوبی در اختیار سرنشین قرار می‌دهد. کیفیت ساخت کابین در مقایسه با نسل قبلی این خودرو، فوق العاده بهتر شده و از مواد اولیه مرغوب و شاید بتوان گفت بهترین نوع پلاستیک در این رده قیمتی استفاده شده است. طراحی بخش‌های مختلف کابین هماهنگی و ارگونومی خوبی با هم داشته و تمامی کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و دیگر بخش‌ها به راحتی در دسترس راننده است. قابل توجه ترین مورد در کابین ام وی ‌ام X33 اس را شاید بتوان صفحه نمایش لمسی ۸ اینچ آن مطرح کرد که حس و حال مدرنی به این خودرو بخشیده است. استفاده از تزئینات قرمز رنگ در طراحی داشبورد یکی دیگر از مواردی است که داخل کابین این خودرو به خوبی جلب توجه می‌کند. با توجه به فاصله بین دو محور نسبتاً بالای خودرو، سرنشینان ردیف عقب فضای پا و سر نسبتاً خوبی دارند و ام وی ‌ام X33 اس را به طور کلی می‌تواند خودرویی جادار به نسبت ابعاد بدنه خود نامید.

۴ – امکانات و آپشن های خوب

در این بخش ام وی ‌ام X33 اس بسیار خوب عمل کرده و حتی می‌توان در مقایسه با رقبای هم وطن این خودرو، برگ برنده را به X33 اس داد. البته همه خودروهای چینی در این بخش معمولاً چیزی کم نمی‌گذارند و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب خودروهای چینی یکی از جذابیت‌های اصلی آن‌ها برای خریداران در بازار محسوب می‌شود. از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به مواردی مانند کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا و MP3 با پشتیبانی از بلوتوث و USB، غربیلک فرمان مجهز به کنترل‌های سیستم صوتی و کروز کنترل، مجهز به کیت اسپرت بدنه، تریم داخلی دو رنگ، سنسور عقب، دوربین عقب، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، پشتیبانی از تکنولوژی میرور لینک، کامپیوتر سفری، سان روف برقی دو حالته، ۴ بلندگوی استریو، صندلی‌های چرمی رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، سیستم تهویه مطبوع هوشمند و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

۵ – سواری و هندلینگ مناسب

به طور کلی، اگر بخواهیم کیفیت سواری و هندلینگ ام وی ‌ام X33 اس را با نسل قبل خود مقایسه کنیم، تفاوت‌های بین آن دو مانند تفاوت شب و روز است. اگر چه هنوز هم کیفیت سواری این خودرو فوق العاده نیست و با مدل‌های اروپایی و ژاپنی و کره‌ای فاصله زیادی دارد، ولی با این حال نمی‌توان به سادگی از کنار پیشرفت خوب این مدل گذشت. به طور کلی، فرمان این خودرو نرم بوده و راننده کنترل خوبی روی آن دارد. البته به دلیل این که خودرو به سیستم کنترل پایداری مجهز نیست، بهتر است سر پیچ‌ها کمی محتاطانه با آن رانندگی کنید. به طور کلی، سر پیچ‌ها چسبندگی خودرو به جاده خوب است و هندلینگ خوبی از خود نشان می‌دهد. شاید اگر با همین سرعت چینی‌ها به پیشرفت خود ادامه دهند، خیلی زودتر از آن چه فکرش را می‌کنیم بتوانند کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها را بگیرند.

سخن پایانی

ام وی‌ ام X33 اس به هیچ وجه خودروی بی عیب و ایرادی نیست، ولی به طور کلی بخواهیم بگوییم، در بازار فعلی ایران و در سگمنت کراس اورهای زیر ۹۰ میلیون تومان، می‌تواند یکی از گزینه‌های معقول برای خرید باشد. شتاب نه چندان خوب و مصرف سوخت بالا را می‌توان جزو مهم‌ترین ایرادهای این خودرو به حساب آورد، البته به زودی در مقاله‌ای اختصاصی به بررسی تمامی ایرادها و معایب این خودرو و دلایلی که چرا نباید ام وی ‌ام X33 اس خرید خواهیم پرداخت. در پایان بار دیگر تاکید می‌کنیم که اگر موارد مطرح شده در این مطلب جزو معیارها و پارامترهای اصلی و کلیدی شما در خرید یک خودرو است، می‌توانید X33 اس را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی، مد نظر قرار دهید. نظر شما در مورد این خودرو چیست؟ آیا تجربه سواری با آن را داشته‌اید؟ اگر مالک این خودرو هستید در بخش کامنت در مورد مزایا و معایب آن با ما و دیگر مخاطبان وب سایت زوم فور کار سخن بگویید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

52 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل ام وی ‌ام X33 جدید بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

متاسفانه اشخاصی بدون اینکه اطلاعات در مورد این ماشین داشته باشن سریعا نظرات منفی میدن و اما نظر من که از این خودرو استفاده کردم
۱-موتور خوب و اقتصادی و کم خرج
۲مصرف کمی بالا
۳-گیربکس متوسط
۴-آپشن های خوب
۵- طراحی زیبا و قابل قبول
۶ خدمات پس از فروش خوب
۷- جادار و مناسب خانواده

رضا امیدی
مهمان

عذر میخوام گیربکسش تیپ ترونیک هستش؟ یعنی دستی هم میشه؟

محسن
مهمان

گیربکس سی وی تی دستی میشه ولی تیپ ترونیک فقط دنده یک و دو دستیه بقیه دنده ها رو خودکار تعویض میکنه.سی وی تی هفت دنده عالیه

مختار
مهمان

سلام آقا محمد ، نظرت درباره ایمنی خودرو چیه؟
حقیقتش من استرالیا هستم و تا حالا ماشین ایرانی و چینی سوار نشدم و از نظر ایمنی خودروهای داخل ایران خبری ندارم ممنون میشم بهم کمی اطلاعات بدید .
تشکر

شایان
مهمان

فقط سمد سمند دار ها میدونن

حامد
مهمان

آره سمند واقعا محکم لااقل اینجور که ما دیدیم توی ایرانی ها

بابک محمدحسین
مهمان

دوستان عزیز من نمیدونم چرا شما اینارو به ماشینای ژاپنی و کره مقایسه میکنید.هی میان میگین این اشغاله.بله اگه دارین ۷۰۰ تومن بدین راو۴ و به این بگین اشغال.ولی نه که پراید سوار شین و به این بگین اشغال.بعدم کسی که اینو خریده لابد۱۸۰ تومن داشته خریده و خودش صلاح کار خودش بهتر میدونه

ايمان كلانتري
مهمان

خیلی ماشین خوبیه ،شتابش به نظرم خوبه ،مشکلی ندارم باهاش ،. من خیلی راضی ام ازش
ماشینای تو این رنج قیمت دیگه رو تجربه سواری ندارم شاید بهتر از این باشن اما این که دارم یعنی x33sساده واقعا ازش راضی ام.

علي
مهمان

من تازه میخوام تحویل بگیرم.الان توبازارارزون تراز کارخونه است.
بگیرمش؟

محمد
مهمان

سلام اگه قصد فروش دارید قیمتشو بفرمایید .ممکنه بنده ازتون بخرم.

Amir.o
مهمان

طراحی داخلی کابین کاملا قابل قبوله و کیفیت ادوات داخل در حد انتظاره، موقع شروع به حرکت شتاب گیری ماشین چندان خوب نیست اما به محض رسیدن به سرعت ۴۰ کیلومتر اون چیزی که باید رو نشون میده. در کل تو این اشفته بازار برایه مصارف شهری گزینه خوبی محسوب میشه اما برایه مصارف خارج جاده ای و به اصطلاح افرود، به علت ضعف در جلو بندی و دیفرانسل ماشین خرج میذاره رویه دستتون.

ALIREZA
مهمان

سلام میشل قیمت شهریور ۹۷ کارخانه X33sاسپورت رو به من بگید

ايمان كلانتري
مهمان

کارخونه ١۴٩میلیون
بازار ١٨٠میلیون ☺️

محمد
مهمان
من خودم بعد ۳ ماه تحقیق و جستجو در نهایت این ماشین رو انتخاب کردم. البته قبلش رفتم و پشت x33 new یعنی مدل قبلی همین ماشین نشستم تا سواریش رو ببینم. که خوب برای یه suv با این قیمت مناسب بود البته اون ماشین فکر کنم ۳ ۴ سالی کار کرده بود. بعد از این که ماشین خودم یعنی x33s رو تحویل گرفتم متوجه شدم که واقعا این ماشین هیچ ربطی به مدلهای قبلیش نداره!!! واقعا بی صدا و سواری نرمی داره. مصرف تا ۱۰۰۰ کیلومتر اول میانگین در حالت ترکیبی صدی ۱۰ بود که به مرور به ۹.۵… بیشتر
سعید
مهمان

با سلام من ۹۳ اتومات دارم ۵سال استفاده کردم و بیشتر مسیرم گردنه حیران بوده راضیم فقط فرمودید بی صدا و رانندگیش بهتره میخواستم لطف کنید بفرمائید اگه تفاوتش زیاد و ارزش عوض کردن رو داره با مدل جدید عوضش کنم ممنون میشم یا علی

علی
مهمان

درود بر دوستان عزیز
به نظر بنده اصلا ارزش قیمتی نداره
البته سوار نشدم فکر میکنم در این رده و این سگمنت هاوال H2 و BYDs6 بسیار کیفیت بهتری داشته باشه..
البته پشتیبانی x33 خیلی بهتره باید ببینم H2 با ورودش توسط گروه بهمن چطور پشتیبانی میشه که معمولا خوب با افت قیمت کم بوده..(همچون محصولات فاو)
کسی هم بخواد تو این‌ رنج قیمتی خودروی کارکرده و شاسی بلند سوار شه بدون شک مورانو و سانتافه(۲۰۰۷-۲۰۰۹) یکی از بهترین گزینه هاست.

امیر
مهمان

سلام
خدمت دوستان.من خودم همه ماشینای ایرانی و اسپورتیج ۲۰۰۸ و مگان ۲۰۰۰و زانتیا رو داشتم. X33ماشین خیلی خوش سواره.جمع و جوره و کاملا بی صدا.تنها نقطه ضعفش شتاب اولیشه.که خیلی هم بد نیست.با تعویض دنده دستی تو جاده رقیب نداره پر جون و شتاب میره.ما که راضی هستیم.البته هنوز زانتیا رو دارم.واز هردو ماشین لذت میبرم.به نظرم تا ۹۰ میلیون x33 از همه سرتره

امیر
مهمان

فقط یه نکته مهم بگم بدونید اگر یک بار فقط یک بار از یه سربالایی نسبتا تند با این خودرو بالا برید اونوقت به کلی قید خریدن این ماشین و در کل خانواده ام وی ام رو میزنید از بس افتضاح هستند.۳۱۵ که دیگه نوبرشه

علی
مهمان

من دو سال هست مدل نیو ایکس ۳۳ رو دارم و تفاوت زیادی با این مدل ندارد در کل ماشین بدی نیست تقریبا خوبه و رانندگی و سواری بی دردسری داره…