مزایای دنا جوانان

چهارشنبه 1 شهریور 02 ساعت 02:53
مزایای دنا جوانان

دنا پلاس توربو جوانان تیپ جدیدی از دنا پلاس محسوب می‌شود که در آن شاهد ارائه امکانات بیشتر و ارتقاء فنی نسبت به دنا پلاس توربو اتوماتیک هستیم. 

دنا جوانان سال گذشته توسط گروه صنعتی ایران خودرو به همراه پیشرانه EF7 توربو تقویت شده و اصلاح شده یا همان EFP معرفی شد. دنا پلاس جوانان تیپ جدیدی از دنا پلاس محسوب می‌شود که در آن شاهد ارائه امکانات بیشتر و ارتقاء فنی نسبت به دنا پلاس توربو اتوماتیک هستیم. 

ویژگی‌های فنی و مزایای دنا جوانان

دنا پلاس جوانان محصول جدید ایران خودرو، با موتور EFP عرضه شده که به نوعی همان موتور EF7 اصلاح یافته و تقویت شده می باشد که قدرتی معادل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۴۰ نیوتن متر تولید می‌کند و این نیرو را به وسیله گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند. با توجه به اعداد و ارقام گفته شده می‌توان نتیجه گرفت EF7 پلاس در دنا جوانان قوی ترین پیشرانه تولید داخل محسوب می‌شود. از رقبای این خودرو میتوان به شاهین اتوماتیک و یا تارا اتوماتیک V4 اشاره کرد که البته باز هم باید در نظر داشت که دنا جوانان به همراه موتور EF7 تقویت شده قوی‌ترین سدان در سطح ملی خواهد بود.در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم و مزایای دنا جوانان ارائه خواهد شد تا آشنایی بهتری با قوی ترین سدان ملی داشته باشید.

۱- قدرت بیشتر ، مصرف سوخت کمتر !

یکی از نکات مثبت دنا جوانان استفاده از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است که بسیار با پیشرانه EFP مچ است و ایران خودرو اعلام کرده است که مصرف سوخت این خودرو نسبت به دنا پلاس توربو اتوماتیک کاهش داشته است. بدین ترتیب مصرف سوخت ترکیبی در دنا جوانان در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷.۴ لیتر خواهد بود. طبق اعلام شرکت سازنده حداکثر سرعت دنا جوانان ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است که با نسخه قبلی خود تفاوت چندانی نداشته است. اما در شرایط استاندار این خودرو قادر است در کمتر از ۹.۵ ثانیه شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. در حالیکه در دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک این رقم در حدود ۱۰.۵ ثانیه بود. ایرانخودرو در خصوص این موتور ادعا دارد که این افزایش توان و کاهش مصرف سوخت ۱۰ درصدی باعث افزایش دوام این موتور نسبت به نسخه های گذشته شده است

۲- وجود سیستم برق به صورت تک نودی

سیستم برق تک نودی دنا جوانان

از دیگر مزایای دنا جوانان می‌توان به سیستم برق این خودرو اشاره کرد. این سیستم اکنون به صورت تک نودی درآمده و به همین دلیل می‌توان امکانات و آپشن‌های جدید را نیز به آن اضافه کرد. دنا جوانان به دلیل همین تک نود بودن سرعت پردازش بیشتری نسبت به سیستم برقی های پیشین دارد و همچنین در مقایسه با آن ها بروزتر و کارآمد تر بوده است. ویژگی‌هایی چون ورود به خودرو و استارت بدون نیاز به سوئیچ، سنسور‌های نور، باران و فشار باد تایر، صندوق پران از داخل و با کمک پا، کنترل پایداری الکترونیکی و... مختص این خودرو خواهد بود که به دنا جوانان اضافه شده است. 

۳- ویژگی‌های امنیتی مناسب و سیستم قطع خودکار 

ویژگی‌ها و امکانات دنا جوانان در زمینه ایمنی شامل ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم ضد قفل EBD و ABS و سیستم خنک کنندگی همراه با آن‌ها است. همچنین در این خودرو ۴ ایربگ برای ایمنی تعبیه شده که دو عدد آن‌ها در قسمت جلو برای سرنشینان جلویی و دو ایربگ دیگر به صورت جانبی برای سرنشینان عقب قرار دارند. این ویژگی‌ها در نسخه دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز وجود داشتند. از امکانات مهم دنا جوانان می‌توان به مواردی نظیر کیلس استارتر، سیستم کنترل پایداری، نشانگر باد لاستیکها (TPSMS) ، ایموبلایزر، وجود قفل مرکزی با امکان کنترل از فاصله دور، سیستم ایروفیکس به همراه سیستم قطع خودکار سوخت اشاره کرد. 

۴- طراحی بدنه و سیستم روشنایی

ولکام دنا جوانان

طراحی بدنه این خودرو نیز مشابه نسخه قبلی آن انجام گرفته است. چراغ‌ها نیز مشابه طراحی نسخه قبلی بوده و شامل سیستم تنظیم ارتفاع نور، سیستم روشنایی فضای پایین در هنگام وارد شدن، سیستم روشنایی در زمان خروج از خودرو و چراغ‌های نقشه خوان است که از مزایای دنا جوانان محسوب می‌شوند.

۵- دکمه ورود به خودرو بدون کلید از مزایای دنا جوانان

از نظر ظاهر بیرونی و طراحی تفاوتی میان دنا جوانان و نسخه‌های قبلی وجود ندارد. البته این طراحی نیز مورد پسند بسیاری از افراد بوده و از نگاه آن‌ها بسیار جذاب است. البته باید گفت این طراحی کمی قدیمی شده و الگو‌های جدید در مورد ستون‌ها و زوایا در آن دیده نمی‌شوند. اما در بخش جانبی، وجود الگوی درب‌ها و زاویه دار بودن شیشه می‌توان تا حدی آن را به روز در نظر گرفت. طراحی بخش پشتی شباهت زیادی به طراحی محصولات بنز در دهه اول قرن ۲۱ دارد. همچنین نمی‌توان تفاوتی میان دنا جوانان و دیگر نسخه‌های دنا پلاس قائل شد. روی دستگیره گزینه دکمه ورود به خودرو بدون کلید دیده می‌شود که آپشنی جدید به شمار می‌رود.

۵- فرمان D کات !

نمای داخلی دنا جوانان

یکی از سنت شکنی های ایران خودرو استفاده از فرمان D کات در دنا جوانان است که هم خوش دست تر است و هم فضای بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد.

قیمت دنا جوانان

وجود پیشرانه EFP در این خودرو باعث شده تا قیمت آن نسبت به تیپ‌های دیگر در بازار و کارخانه بسیار بالاتر باشد به طوری که قیمت کارخانه ای دنا پلاس توربو اتوماتیک معادل ۵۴۶ میلیون تومان است و قیمت کارخانه ای دنا جوانان معادل ۵۹۱ میلیون تومان است. قیمت دنا جوانان از نسخه پلاس توربو نیز بالاتر بوده و حتی نسبت به تارا V4 نیز در جایگاه قیمتی بالاتری قرار دارد.

حرف آخر

در این مطلب تلاش شد تا برخی از ویژگی‌های اصلی و مهم در خودرو دنا جوانان ارائه شود. در صورتی که قصد خرید خودرو دارید، دنا جوانان همراه با آپشن‌ها و مزایای عنوان شده می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید در رنج قیمتی خودروهای صفرکیلومتر باشد، البته که این خودرو معایبی نظیر کیفیت ساخت پایین، ترمزهای نه چندان قوی و... دارد که در مقاله ای جداگانه به آنها خواهیم پرداخت. در این رنج قیمتی و حتی ارزان تر اگر خودرویی صفرکیلومتر و کم استهلاک میخواهید به سراغ تارا اتوماتیک V4 بروید اگر هم خودرویی با کیفیت ساخت بالاتر و حس و حال بهتر میخواهید به سراغ آریزو ۵ نیو کم کارکرد بروید.

کلمه کلیدی: مزایای دنا جوانان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "مزایای دنا جوانان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
alireza karimi yazdi
مهمان

جوانان آخه؟! یعنی اسم دیگه ای نمیشد بذارن؟! میگم چطوره لاستیک دور سفید هم بنذازن روش!!