معایب نیسان ماکسیما

بروزرسانی در: جمعه 1 فروردین 99 ساعت 08:15
معایب نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما یکی از سدان‌های باکیفیت، پرشتاب و جادار موجود در بازار کشور است که در حال حاضر به دلایلی همچون توقف تولید، گرانی قطعات یدکی، کمبود امکانات و مصرف سوخت بالا محبوبیت سال‌های گذشته خود را از دست داده است. اگر قصد خرید این سدان اسپرت ژاپنی را دارید یا می‌خواهید با معایب ماکسیما آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

ماکسیما یک سدان سایز متوسط، سریع و لوکس از شرکت ژاپنی نیسان است که تولید آن از سال ۱۹۸۹ میلادی آغاز شد و تاکنون هفت نسل از آن به بازار جهانی عرضه شده است. در کشور مانیسان ماکسیما تنها با یک نسل و در فاصله سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱ توسط پارس خودرو مونتاژ شده و در اختیاز خریداران قرار گرفت. این خودرو در طی حیات ده ساله‌اش، با خودروهای متفاوتی از تویوتا کمری گرفته تا لیفان ۸۲۰ به رقابت پرداخت و مدت‌ها به واسطه پیشرانه شش سیلندر خود لقب قوی‌ترین خودرو تولید داخل را یدک می‌کشید.
نمونه‌ تولید شده در ایران مدل خاصی از خودروهای نیسان به نام نیسان سفیرو (Nissan Cefiro) است. نیسان سفیرو از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۳ روی خط تولید شرکت سازنده قرار داشت و نسل سوم آن که با اتاق A33 نام‌گذاری شده بود در برخی کشورها از جمله استرالیا و نیوزیلند با نام نیسان ماکسیما به فروش می‌رسید.
نسل سوم نیسان سفیرو خودرویی محبوب و دوست‌داشتنی بود و علاوه بر سایت اصلی ژاپن، در مالزی و ایران نیز به تولید می‌رسید. این خودرو با تنوع گسترده‌ای از پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر قابل خرید بود که پارس خودرو نسخه شش سیلندر سه لیتری آن را به ایران آورد. نیسان ماکسیما ابتدا با گیربکس دستی و سپس با جعبه‌دنده اتوماتیک از سوی پارس خودرو مونتاژ شد.
نیسان ماکسیما از ابتدای ورود به بازار مورد توجه همگان قرار گرفت و به ستاره محبوب پارس خودرو تبدیل شد. طی ده سالی که این خودرو روی خط تولید قرار داشت، رقبای متعددی آمدند و رفتند و نیسان ماکسیما با اقتدار همچنان قادر به پس زدن آن‌ها بود. محبوبیت این خودرو پس از توقف تولید کاسته نشد و با وجود معایب ماکسیما همچنان مشتریان به این خودرو علاقمند هستند. در این مطلب از سایت Z4CAR تصمیم داریم با «معایب نیسان ماکسیما» به عنوان یک سدان محبوب و دوست‌داشتنی بیشتر آشنا شویم. پس اگر قصد خرید نیسان ماکسیما را دارید یا صرفا به این سدان اسپرت ژاپنی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

مصرف سوخت بالا

مصرف سوخت ماکسیما

 

نیسان ماکسیما از ابتدای دهه هشتاد خورشیدی به ایران آمد و در آن زمان خودرویی پرمصرف محسوب نمی‌شد، چرا که بر اساس فناوری آن زمان ساخته شده بود و انتظارات مشتریان را به خوبی برآورده می‌کرد. مسئله گرانی بنزین و سهمیه‌بندی مصرف سوخت نیز در آن سال‌ها مطرح نبود و کمتر کسی از خریداران ماکسیما به مصرف سوخت چنین خودرویی اهمیت می‌داد.
اکنون و پس از گذشت بیش از یک دهه از ورود ماکسیما، شرایط کاملا متفاوت شده است و این خودرو در زمینه مصرف سوخت یک هیولای خوش‌اشتها محسوب می‌شود. فناوری ساخت پیشرانه و گیربکس نیسان ماکسیما مربوط به دو دهه قبل است و از سوی دیگر گرانی و سهمیه‌بندی بنزین موجب شده تا اغلب افراد از خرید خودروهای پرمصرف و اسپرت دست بکشند. مصرف سوخت بالا نخستین مورد از معایب ماکسیما است و این خودرو را در مقابل برخی رقبای چهار سیلندر نظیر تویوتا کمری در موضع ضعف قرار می‌دهد.

کمبود امکانات و آپشن‌ها

امکانات نیسان ماکسیما

کمبود امکانات رفاهی و ایمنی نیز یکی دیگر از معایب ماکسیما است که همانند مصرف سوخت به گذر زمان و کهنه شدن ماکسیما ارتباط دارد. این خودرو در اوایل دهه هشتاد شمسی رقیب قدرتمندی برای تویوتا کمری گرند محسوب می‌شد، اما اکنون که سال‌ها از آن زمان می‌گذرد، نیسان ماکسیما خودرویی به شدت فقیر در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی است. البته نباید از یاد برد که حذف امکانات و آپشن‌ها یک رویه مرسوم در خودروسازی ایران است و نیسان ماکسیما نیز در زمان تولید از دستکاری‌های مونتاژکننده در امان نماند و برخی از امکانات خود را طی پروسه مونتاژ پارس خودرو از دست داده است.
توجه به این نکته ضروری به نظر می‌رسد که در حال حاضر دیگر نیسان ماکسیما با سی میلیون تومان قابل خرید نیست و قیمت آن در بازار به چندین برابر قیمت کارخانه در سال ۸۴ رسیده است. پرداخت چنین مبلغ زیادی برای خرید ماکسیما از سوی اغلب مشتریان ایرانی به هیچ وجه منطقی نخواهد بود، چرا که هجوم گسترده خودروهای چینی در سال‌های اخیر مصرف‌کنندگان ایرانی را آپشن پسند کرده و آن‌ها با همین قیمت می‌توانند سدان‌های چینی خوش‌رنگ و لعابی را خریداری نمایند.

گرانی قطعات یدکی و خدمات فنی

گرانی قطعات یدکی ماکسیما

نیسان ماکسیما یکی از معدود خودروهای شش سیلندر تولید داخل محسوب می‌شود؛ از این رو در میان انبوهی از خودروهای چهار سیلندر انگشت‌نما است. همین مسئله موجب شده تا دسترسی دشوار به قطعات یدکی و خدمات فنی به عنوان یکی از معایب نیسان ماکسیما مطرح شده و مشتریان این خودرو را از خرید آن منصرف کند.
گرانی قطعات یدکی و کمبود تعمیرکاران ماهر موجب شده است، بسیاری از علاقه‌مندان نیسان ماکسیما عطای آن را به لقایش ببخشند و با فروش این خودرو خود را از شر دردسر خلاص کنند. این روزها مشاهده یک دستگاه ماکسیما که به وضوح دچار مشکلات فنی است، به صحنه‌ای طبیعی تبدیل شده چرا که در بسیاری از مواقع قیمت بالای قطعات آن مانع از انجام تعمیرات اساسی می‌شود. از سوی دیگر تولید ماکسیما از سال ۱۳۹۱ متوقف شده است و از همین رو به نظر می‌رسد مشکل کمبود خدمات و قطعات به‌مرور در بازار تشدید شود.

طراحی خارجی و داخلی از مد افتاده

طراحی ماکسیما

نمونه مونتاژی نیسان ماکسیما در ایران هم‌دوره با نسل چهارم این خودرو است که از سال ۲۰۰۰ میلادی به تولید می‌رسید. به همین دلیل با خودرویی روبرو هستیم که متعلق به دهه نود میلادی بوده و البته این مشکل نیز به گذر زمان و عدم بروزرسانی خودرو از سوی عرضه کننده ایرانی مربوط است؛ بنابراین طراحی داخلی و خارجی قدیمی و از مد افتاده یکی دیگر از معایب نیسان ماکسیما به شمار می‌رود.
البته طراحی خارجی نیسان ماکسیما به واسطه شباهتی که به محصولات آمریکایی دارد، همچنان برای برخی از افراد جذاب است و مدتی طول می‌کشد تا از سوی اکثریت افراد کهنه خطاب شود. با این وجود فضای داخلی نیسان ماکسیما به هیچ عنوان برای سال ۲۰۲۰ قابل قبول نیست و فضای داخلی زمخت و خشن به شدت مالک را آزرده‌خاطر خواهد کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رقیب این خودرو یعنی تویوتا کمری در چند نسل وارد بازار شد و بخش عظیمی از مشتریان ماکسیما را به سمت خود کشاند.

ضعف در فرمان‌پذیری

فرمان‌پذیری ماکسیما

نیسان ماکسیما از سیستم تعلیق ساده‌ای بهره می‌برد و به همین دلیل نمی‌توان اطمینان کاملی در خصوص فرمان‌پذیری این خودرو داشت. این مشکل با توزیع وزن نامتقارن ماکسیما ترکیب شده تا با خودرویی کاملا ناپایدار در پیچ‌ها مواجه شوید و این مورد نیز یکی دیگر از معایب ماکسیما است.
از سوی دیگر نیسان ماکسیما فاقد هرگونه سیستم کنترل پایداری یا کنترل کشش بوده و به همین دلیل در پیچ‌های تند نباید بیش از حد پا را روی پدال گاز بفشارید، چرا که کنترل خودرو از دست شما خارج خواهد شد.

کلام آخر

نیسان ماکسیما یکی از سدان‌های باکیفیت، پرشتاب و جادار موجود در بازار کشور است که تا پیش از ورود سدان‌های رنگارنگ ژاپنی و کره‌ای، در بازار کشور یکه‌تازی می‌کرد. برخلاف گذشته، در حال حاضر بازار خرید و فروش این خودرو به دلایلی همچون توقف تولید، گرانی قطعات یدکی، کمبود امکانات و مصرف سوخت بالا با افت چشمگیری همراه بوده و اغلب افراد ترجیح می‌دهند در این رنج قیمتی شانس خود را با سدان‌های صفر کیلومتر چینی یا نمونه‌های بروزتر کره‌ای امتحان کنند.
با این وجود هنوز هم نیسان ماکسیما برای کسانی که به سدان‌های اصیل، چالاک و جادار علاقه دارند، خودروی مناسبی محسوب می‌شود و حتی بسیاری از افراد حاضر نیستند ماکیسمای خود را با هیچ‌یک از خودروهای همرده عوض کنند! شما همراهان گرامی می‌توانید نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین سایت Z4CAR  به اشتراک بگذارید.

نویسنده: سعید رنجبر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

68 دیدگاه ها برای "معایب نیسان ماکسیما"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
فراهانی
مهمان

داداش تو خودت فکر کنم با این ماشین رانندگی نکردی چون حرفایی که زدی کاملا غلطه خصوصا اونجایی که میگی طراحی از مد افتاده
برو داداش برو اینارو ننویس

کامران
مهمان

تنها ایراد ماکسیما اول نداشتن کارت سوخت و مصرف بنزین نسبتا بالا . دوم فضای زیاد برای جای پارک هستش . هیچ عیب دیگه ای نداره . من برای اینکه جای پارک ندارم و کارت سوخت برام مهمه ماکسیما نخریدم ولی ماشین بسیار خوبی هستش . کلا ماشین های دهه ۸۰ همشون عالی هستن و هر شخصی از هر کدوم خوشش اومد اگه سالم گیرش اومد شک نکنه و بخره

رضا
مهمان
این بندا خدا که اینارو نوشته احتمالا بالاتراز پراید سوار نشده من ماکسیمام مدلش۸۱ هستش الانم سال۱۴۰۲ ماشینمم زیاد دویده ولی با این حال اگ خیلی پرگاز تو جاده ای مثل شمال هی معکوس بازی کنم و یا تو کفی مثل جاده همدان یکسره سرعتمو روی ۱۸۰ تا نگهدارم صدی ۱۱میخوره… سرگاز ۱۲۰تا بدم صدی ۹…کی گفته مصرفش بالاس بعدش همین چینی که تو میگی اول از همه امنیت و نرم بودن این ماشینو داره؟؟همین چینی که میگی بازم بعد ۲۱سال سرپا هستش یادونه دونه قطعاتش تو جاده ریخته؟؟این چینی که تو میگی قدرت ترمز ماشین منو داره؟من تو برفی… بیشتر
حامد
مهمان

ماکسیما حرف نداره لگنش میارزه به ماشینای چینی

حمید
مهمان

امکانات امنیتیش چطوره آخه ما پارکینگ نداریم مجبوریم بذاریم تو کوچه بااین دزدآب امروزی دزدگیر هم داره همش می‌ترسیم بدزدنش مدلش ۹۰کسی می‌دونه ازنظر امنیتی خوبه

اشکان
مهمان

اخه تو ۲۰۲۲ کدوم احمقی ماشینه ۲۰۰۷ سوار میشه دیوانه اید بخدا یجوری به به میگید انگار بی ام وس یا چلنجر ماکسیماهایه ایرانی بدرد موزه کارخونه نیسان میخوره دیگه اشغالیکه بازیافت میشه و سرهم اشغاله چه لذت سواری داره اونطوری باشه ماشینا کلاسیک امریکایی صدها برابر بهتر از این ژاپنین شما چلنجر سوار شو عمرا بری سراغ ماشینه دیگه پاشو بیا فقط منطقه ازاد بعد ماکسیما زانتیا مزدا لگنتونو میندازین دور

parviz
مهمان

من مدل ۸۱ دارم عشق میکنم سوار میشم ضمنا ماشینای امریکایی به گرد ماشینای ژاپنی نمیرسی خصوصصصصا ماکسسسسسیما

سعدون
مهمان

شما احتمالا بوگاتی سوار میشی که نیسان ماکسیما رو آشغال حساب میکنی

m
مهمان

دوست عزیز با احترام میگم.خودتون فکر کنید یه لحظه،چلنجر اصلا چه ربطی به ماکسیما داره؟؟!این دوتا اصلا دوتا چیزه کاملا بی ربطین و ماکسیما یه سدان خانوادگیه و چلنجر کوپه.قدرتی و کیفی هم کاملا فرق دارن.اینجا ایرانه و ما بدلیل تحریم مجبوریم اینا رو بخریم،هر چی هستن از چینی ها بهترن.ماکسیما ماشین خوبیه که بعضیا حالا یا به خاطر ترجیح به چینی ها یا تعصب و علاقه میخرنش و حالشو میبرن!.در کل نظر شما بی ادبانه و توحین امیزه.

احسان
مهمان

عقل و شعور که نباشه این حرفا از دهن یکی در میاد. ***ماکسیما تو کشورای دیگه هم بوده و هنوز هم سوار میشن حتی به عنوان ماشین واسه مسابقه تغییرش میدن. وقتی نمیفهمی حرف نزن لطفا

۰۰۰
مهمان

سلام .. ماکسیما ۸۲ گرفتم و واز آمل تامشهد ۱۸۰ کیلومتر رفتم و برگشت هم از مشهد رفتم شاهرود و گرگان و آمل ..واقعا عالی هست ..

هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین ۱۲.۵ میسوزونه با اینکه با دور موتور بالا باهاش رفتم و برگشتم و اینو بدونید که بعد از ۱۸ سال قطعات پلاستیکی اش از قطعه های نو ماشین های سمند و پژو بهتره ..خراب بشو نیست

parviz
مهمان

والله ماکسیمای من صدی ۱۰ میسوزونه

امید
مهمان

منم میخوام ۸۲ بخرم ولی میترسم کار خودش رو کرده باشه و هر روز جلو تعمیر گا باشم و ازیتم کنه و دیگه تاریخ مصرف قطعاتش رفته باشه

علی
مهمان

اوووو چقدر ماکسیما طرفدار داره !!! واقعا این ژاپنی ها همه کاراشون همینجوریه دمشون گرم

فرهاد مولوی
مهمان
سلام من سال ۸۴ یه ماکسیما صفر گرفتم سال ۹۰ جوری تو عباس اباد تصادف کردم که حتی خبر نگارا اومدن فیلم برداری کردن و میگفتن چند نفر مردن حتمآ تو این ماشین من با ۲۱۵ کیلومتر سرعت زدم پشت یه کامیون روسی که چوب حمل میکنن ماشینم از پراید کوچیک تر شدش پشت ایسوزو اوردمش تهران فروختمش ۷ ملیون شیش ماه بعد دوباره ماکسیما ۹۰ اتومات خریدم اونم چند روز پیش تو جاده قم به سمت فرودگاه با ۲۰۰ کیلومتر سرعت خابم بردش زدم پشت یه ال۹۰ ولی خدا شاهده غیر از این ماشین هر ماشین دیگه ای بود… بیشتر
فرهاد شاه چراغ
مهمان

وقتی نوشته هات را خوندم لعنت کردم ***هایی مثل تو را که با نادان کاریشون باعث خسارت جانی و مالی به هموطنان میشن … جهالت تا کی …‌

محسن صادقی
مهمان

عین خودمی که داش فرهاد از تعویض اتاق کامل با ماکسیما داشتم تا تصادفهای ریز و درشت و له شدن اکسل عقب و گلگیر و درب و غیره

mohsen
مهمان

با این حجم تصادف برو موسسه یورو انکپ تست تصادف کار کن به نظرم تو ایران داری حیف میشی، مرد مومن نهایت سرعت مجاز تو ایران ۱۲۰ تاست مگه تو آلمانی که ۲۰۰ تا پر میکنی؟ سرعت بالا رفتن افتخار نیست شاید همون شب راننده ال نود بیچاره می مرد اونوقت عذاب وجدانش ولت میکرد؟ نکن برادر من از این کارا نکن

علی
مهمان

آقای سرد و گرم چشیده چند نفرو باید راهی قبرستون کنی تا یاد بگیری یا ۲۰۰ کیلومتر سرعت نباید توی جاده حرکت کرد و با بی احتیاطی و خواب آلودگی جون دیگران رو به خطر انداخت؟

امیر
مهمان

اون عزیزان که بد ماکسیمارو میگن ته ماشینی که سوار شدن پژو پارس فقط یه چیزی از این و اون شنیدن . حتی رو صندلی شاگرد ماکسیما هم ننشستن چه برسه پشت فرمونش .

Saeed
مهمان

واقعا کشتیه فقط ۸۲ سفید دنده ای موتور وارداتی

خودتی
مهمان

انقدر شرایط فروش گداشتن واسه زباله های چینی که تعداد چینی سوارا مثل ملخ زیاد شده نمیشه با این قشر از جامعه کل کل کرد…خودتون خسنه نکنین…علمشون نمیکشه