هیوندای i20 بخریم یا نه؟

بروزرسانی در: چهارشنبه 2 خرداد 97 ساعت 23:35
هیوندای i20 بخریم یا نه؟

با زوم فور کار برای بررسی کامل مزایا و معایب هیوندای i20 کرمان موتور همراه باشید

سگمنت سوپرمینی ها، سال‌های زیادی است که در بسیاری از بازارهای خودروی همه جای دنیا از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نمونه بارز آن فولکس واگن گلف است که توانسته طی دهه‌ها حضور در بازارهای مختلف، روز به روز بهتر شود. در تعریف فنی سگمنت سوپرمینی، یک سوپرمینی خودرویی است که طبق تعاریف کلی، از یک مدل شهری بزرگ‌تر و از خانواده خودروهای کوچک، کوچک‌تر است. این سگمنت در کشورها و بازارهای مختلف نام‌های متفاوتی دارد، بریتانیایی‌ها به آن سوپرمینی می گویند، در اروپا با نام سگمنت B شناخته می‌شود و در امریکا، از آن با عنوان ساب کامپکت یاد می‌کنند.

در کشور ما هم، همواره خودروهای این سگمنت از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند و همیشه، مردم اقبال خوبی به این مدل‌های کوچک و جمع و جور نشان داده‌اند. در این مطلب، ما قصد داریم خودروی سوپرمینی هیوندای i20 را برای شما بررسی کرده، معایب و مزایای کامل آن را ذکر کنیم و در نهایت، ببینیم که آیا این خودرو در بازار فعلی ایران ارزش خرید دارد یا نه!

هیوندای i20 یک مدل سوپرمینی است که توسط شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی، از سال ۲۰۰۸ میلادی تولید می‌شود. شرکت هیوندای از این خودرو در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۰۸ رونمایی کرد و بازخوردهای خوبی هم گرفت، در خانواده محصولات این شرکت کره‌ای، هیوندای i20 جایگاهی بین دو مدل i10 و i30 دارد. هیوندای i20 یک مدل دیفرانسیل جلوست که در دو نسخه سه و پنج درب در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد. البته در ایران، فقط مدل پنج درب این خودرو وارد بازار شده است. شرکت هیوندای در سال ۲۰۱۴ میلادی، نسل دوم این مدل را رونمایی کرد. شرکت کرمان موتور، مدتی است که همین نسل هیوندای i20 را در ایران مونتاژ می‌کند و از این حیث، بعد از ترکیه و هند ایران سومین کشور خارجی است که هیوندای i20 در آن مونتاژ می شود. خودرویی که در این مطلب بررسی خواهیم کرد، در واقع همین مدل هیوندای i20 تولیدی کرمان موتور می‌باشد.

سال ۱۳۹۵ بود که کرمان موتور اعلام کرد قصد دارد مونتاژ خودروهای هیوندای را در ایران آغاز کند. برای شروع این پروژه، دو مدل هیوندای i10 و i20 انتخاب شده بودند. دی ماه همان سال، این شرکت از هیوندای i20 جدید در نمایشگاه خودروی کرمان رونمایی کرد. این خودرو قرار بود با حذف برخی آپشن ها، قیمتی خوب و رقابتی در بازار در مقایسه با مدل‌های وارداتی هیوندای i20 داشته باشد. اکنون که بیشتر از یک سال از ورود این خودرو به بازار ایران گرفته شده است، با زوم فور کار همراه باشید تا به طور کامل، معایب و مزایای این خودرو را بررسی کنیم.

نسل جدید هیوندای i20 از یک موتور ۱.۴ لیتری KAPPA چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد و حداکثر قدرت و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۹۹ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن متر است. این خودرو با کمک یک گیربکس ۴ دنده اتومات خروجی‌های موتور را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند و حداکثر سرعت آن، در کاتالوگ خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۰۳۵ میلی متر طول، ۱۷۳۴ میلی متر عرض، ۱۴۷۴ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محور ۲۵۷۰ میلی متری و وزن خالص ۱۱۹۷ کیلوگرم، در سگمنت سوپرمینی ها جای می‌گیرد. گفتنی است قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی از ۱۵ هزار و ۳۰۰ دلار شروع می‌شود.

نکته‌ای که باید حتماً به یاد داشته باشید این که، در این مطلب سعی شده به صورت کاملاً حرفه‌ای و صادقانه، همه موارد این خودرو را بررسی و نظر خود را در مورد آن اعلام کنیم. برخی موارد مانند طراحی خودرو از آن جا که سلیقه‌ای است، می‌تواند نظرات مختلفی داشته باشد. بدون شک، در پایان خواندن این مطلب، دید بسیار بهتری نسبت به این خودرو خواهید داشت و در صورتی که هیوندای i20 جزو مدل‌های مورد نظر شما برای خرید است، آگاهانه‌تر خواهید توانست در این مورد تصمیم گیری کنید. ابتدا، به سراغ مزایای این خودرو و دلایلی که احساس می‌کنیم هیوندای i20 خودرویی خوب برای خرید است می‌پردازیم.

چرا هیوندای i20 بخریم؟

۱ – طراحی ظاهری‌اش بسیار جذاب است

نسل اول هیوندای i20، برای زمان خود خودرویی بسیار خوب و زیبا محسوب می‌شد، ولی با گذر زمان و رونمایی از نسل‌های جدید رقبای این خودرو، زمان ارائه یک مدل جدید از این خودرو فرا رسیده بود. بالاخره در سال ۲۰۱۴، هیوندای نسل دوم i20 را در هند رونمایی کرد. در این مدل، به جرات می‌توان گفت طراحی این خودرو کاملاً مدرن شده و در سگمنت خود، جزو زیباترین‌هاست. در بخش جلو، شاید چیزی که بیش از همه نظر شما را به خود جلب کند، جلوپنجره بسیار کوچک و باریک این خودرو است که به مانند یک نوار توری، دو چراغ جلو را به هم متصل می‌کند. گرافیک چراغ‌ها کاملاً عوض شده‌اند، کاپوت حالتی عضلانی دارد و دو خط افقی روی آن، ظاهر خودرو را زیباتر کرده است. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به یک دریچه ورودی هوای بزرگ زیر جلوپنجره، دو چراغ مه شکن روی سپر و یک نوار توری عریض اشاره کرد. از کناره‌ها اگر به خودرو نگاه کنید، هیوندای i20 طراحی بسیار چشم نوازی دارد. خط سقف نسبتاً شیب دار این خودرو و یک خط روی بدنه که چراغ‌های جلو را به چراغ‌های عقب متصل می‌کنند، ظاهر کناری هیوندای i20 را بسیار زیباتر کرده‌اند. از برخی موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به آینه بغل‌های جدید و یک زه روی درب‌ها که در قسمت پایینی بدنه نصب شده‌اند اشاره نماییم. بخش عقب خودرو هم کاملاً زیباست و هماهنگی بسیار خوبی با طراحی کلی خودرو دارد. چراغ‌های عقب این خودرو بسیار طراحی زیبایی دارند و ما را یاد برادران بزرگ‌تر هیوندای i20 می‌اندازند. یکی دیگر از عناصر طراحی فوق العاده ای که در این خودرو به کار رفته می‌توان به طراحی متفاوت بخش بین پنجره عقب و پنجره درب عقب اشاره کرد که شیشه‌ای بوده و به زیبایی هر چه تمام، این دو مورد را به هم متصل کرده است. دو چراغ مه شکن در دو طرف سپر و یک چراغ سوم در بخش بالای درب از جمله مواردی هستند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن‌ها عبور کرد.

۲ – خودرویی کم مصرف است

همان طور که اشاره کردیم، هیوندای i20 از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو ۶، از برخی جدیدترین تکنولوژی‌های روز برای کاهش مصرف بهره می‌برد. طبق اعلام هیوندای، این خودرو در شهر ۷.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر، در جاده ۴.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و به صورت ترکیبی، ۵.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی بنزین مصرف می‌کند. این عدد برای خودرویی در این سگمنت، خوب محسوب می‌شود و از این نظر، هیوندای i20 شما را اذیت نخواهد کرد. البته همان طور که می دانید، این آمار مصرف سوخت از سوی شرکت‌ها در شرایط آزمایشگاهی به دست می‌آید و ممکن است آن چه که شما با این خودرو تجربه کنید، کمی بیشتر از این اعداد باشد.

۳ – کابین آن زیبا و جذاب است

هیوندای i20 در نسل جدید خود، کابین بسیار بهتری در مقایسه با مدل قبلی دارد. طراحی دو رنگ داشبورد زیبایی خاصی به کابین بخشیده و استفاده از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در کنسول مرکزی، ظاهر کابین را بسیار مدرن و جذاب‌تر کرده است. در زیر داشبورد، شاهد یک طراحی مینیمالیستی هستیم و دکمه‌ها و کنترل‌های زیادی روی آن وجود ندارند. طراحی فرمان خودرو را شاید بتوان تنها ایراد هیوندای i20 دانست که خیلی مدرن و بروز نیست. به طور کلی بخواهیم بگوییم، در طراحی کابین هیوندای i20، کمپانی تلاش کرده تا در عین حفظ اصل سادگی، کابینی مدرن و زیبا را طراحی کند و در این امر، موفق هم بوده است. فضای سرنشین‌های جلو کاملاً خوب است و در بخش عقب، دو سرنشین به راحتی و بدون مشکل می‌توانند کنار هم بنشینند. البته اگر سه سرنشین در ردیف عقب این خودرو نشسته باشند، مخصوصاً برای مسافت‌های طولانی اوضاع خیلی خوبی نخواهند داشت. کیفیت ساخت کابین هیوندای i20 هم برای خودرویی در این سگمنت بازار، از نظر ما خوب است.

۴ – سواری نسبتا نرم و هندلینگ خوبی دارد

یکی از مواردی که از خودروهای موجود در رده قیمتی هیوندای i20 انتظار می‌رود، داشتن یک سواری نسبتا نرم و هندلینگ خوب است، از این نظر هیوندای i20 شما را ناامید نخواهد کرد. این خودرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب، از اکسل یک تکه و بازوی نیمه دنباله‌ای و فنر مارپیچ استفاده می‌کند. سیستم تعلیق و فنربندی هیوندای i20 دست اندازهای جاده را به خوبی جذب می‌کند و داخل کابین، خیلی متوجه آن‌ها نخواهید شد. فرمان این خودرو هم برقی MDPS (به اصطلاح حساس به سرعت) است و نکته‌ای در مورد فرمان خودرو که از نقاط قوت هیوندای i20 محسوب می‌شود این که، در حالت درجا فرمان خودرو بسیار نرم است و هنگام شتاب گیری و افزایش سرعت، برای این که راننده کنترل بیشتری روی خودرو داشته باشد، فرمان سفت‌تر می‌شود. از سویی دیگر، هندلینگ هیوندای i20 هم بسیار خوب بوده و راننده کنترل خوبی روی خودرو در حالت‌های مختلف رانندگی دارد.

۵ – تجهیزات و امکانات آن نسبتا خوب است

از خودرویی در این رده قیمتی، چیزی کم‌تر از این هم انتظار نمی‌رود. البته در مدل مونتاژی، کرمان موتور، شرکت به منظور کاهش قیمت نهایی خودرو، برخی آپشن های آن را حذف کرده که در بخش معایب خودرو، حتماً به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. از برخی مهم‌ترین آپشن ها، تجهیزات و امکان هیوندای i20 می‌توانیم به مواردی مانند فرمان برقی MDPS، رینگ‌های ۱۶ اینچ آلومینیومی، آینه الکتروکرومیک، سیستم صوتی با پشتیبانی از MP5، AUX و USB، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچ، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، دیلایت، نویگیشن ماهواره‌ای و بلوتوث، سنسور باران، سنسور نور، کامپیوتر سفری، سوئیچ هوشمند، محفظه خنک نگهدارنده، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه مطبوع اتومات، شش بلندگو آینه‌های جانبی برقی همراه با گرم کن و تریم دو رنگ صندلی‌ها اشاره کنیم.

۶ – خودرویی ایمن می‌باشد

هیوندای طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشم گیری در بحث طراحی و تولید خودرو داشته است و مدل‌های این کمپانی، همواره جزو خودروهایی بوده‌اند که سربلند از تست‌های ایمنی بیرون می‌آیند. هیوندای i20 در تست ایمنی یورو انکپ موفق شده ۴ ستاره ایمنی دریافت کند. جزئی‌تر بخواهیم بگوییم، این خودرو در بخش محافظت از سرنشین بالغ ۸۵ درصد، در بخش محافظت از سرنشین کودک ۷۳ درصد، در قسمت محافظت از عابر پیاده ۷۹ درصد و نهایتاً در بخش سیستم‌های کمکی ایمنی، ۶۴ درصد به دست آورده است. البته در مدل مونتاژی کرمان موتور کمپانی اقدام به حذف برخی ایربگ های این خودرو کرده که قطعاً تاثیری منفی روی ایمنی این خودرو خواهد گذاشت. از برخی تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی مانند ایربگ راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBS، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، اخطار فشار باد چرخ‌ها و ترمزهای جلو و عقب دیسکی اشاره کرد.

 ۷ – گیربکس عملکرد خوبی دارد

همان طور که گفتیم، هیوندای i20 از یک گیربکس اتومات ۴ دنده استفاده می‌کند.اگر چه گیربکسهای ۴ دنده کارایی کمتری نسبت به گیربکسهای با دنده های بیشتر دارند ولی  این گیربکس بدون هیچ گونه تاخیری عمل کرده و بسیار دقیق است.گیربکس هیوندای i20 از نوع تیپ ترونیک بوده و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را دارد. به منظور رسیدن به یک مصرف سوخت خوب، گیربکس به صورت پیش فرض دنده را در دور موتورهای نه چندان زیاد عوض می‌کند که هنگام شتاب گیری، کمی هیوندای i20 را کند کرده است. البته این مشکل با حالت دستی گیربکس قابل برطرف کردن می‌باشد.

چرا هیوندای i20 نخریم؟

۱ – موتور نه چندان قوی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۴ لیتری این خودرو، همان طور که گفته شد ۹۹ اسب بخار نیرو و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور دارد، خروجی‌هایی که برای خودرویی در این رده قیمتی بسیار کم است. موضوع وقتی بغرنج‌تر می‌شود که متوجه می‌شوید با قیمتی تقریباً ۷ الی ۸ میلیون تومان ارزان‌تر از این خودرو، می‌توان کیا سراتو ۲۰۰۰ را با موتوری ۱۵۶ اسب بخاری خریداری کرد. بدون شک این موضوع، ممکن است خیلی‌ها را از خرید هیوندای i20 پشیمان کند.

۲ – شتاب نسبتاً کند 

یکی از عوارض جانبی داشتن یک موتوری که حتی ۱۰۰ اسب بخار هم قدرت ندارد، در کنار یک گیربکس ۴ دنده اتومات، همان طور که درست حدس زده‌اید، شتابی نه چندان خوب است. هیوندای i20 صفر تا صد را حدوداً بین ۱۳ تا ۱۵ ثانیه پر می‌کند. بدترین عملکرد شتاب گیری این خودرو در بین سرعت هشتاد تا صد کیلومتر است که نسبتاً کند است و همین، زمان صفر تا صد خودرو را بالا می‌برد ، البته لازم است این نکته را خاطر نشان شویم برای استفاده شهری هیچ گونه کمبودی حس نخواهید کرد .

۳ – حذف برخی آپشن های مهم از سوی کرمان موتور

همان گونه در ابتدای مطلب به اطلاع شما رساندیم، شرکت کرمان موتور به بهانه کاهش قیمت خودرو، اقدام به حذف برخی از آپشن ها از روی هیوندای i20 کرده است. نکته‌ای بسیار جالب در این مورد این که، در بازار فعلی، قیمت مدل صفر وارداتی و مونتاژ داخل هیوندای i20 با هم یکی شده‌اند و تنها کاری که ما می‌توانیم بکنیم، افسوس خوردن است. از برخی مهم‌ترین آپشن های حذف شده این خودرو می‌توان به مواردی مانند سقف پانوراما، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، صندلی‌های جلو گرم شونده، ایربگ های پرده‌ای و جانبی، صندلی برقی جلو و یکی دو مورد دیگر اشاره کرد.

۴ – کابین می‌توانست جادارتر باشد

یکی از مواردی که نمی‌توان در مورد آن خیلی به هاچ بک‌ها خرده گرفت، فضای سرنشین ردیف عقب می‌باشد. شاید مطرح کردن این مورد به عنوان یک ایراد برای این خودرو کار درستی نباشد، ولی از آن جا که قول دادیم تمامی موارد مربوط به مزایا و معایب این خودرو را بررسی کنیم، به این مورد هم بایستی اشاره نماییم. همان گونه که قبلاً هم گفتیم، فضای سرنشین‌های عقب برای دو سرنشین بالغ کاملاً خوب و راحت است، ولی وقتی نفر سوم به داستان اضافه می‌شود، موضوع فرق خواهد کرد. این مشکل، مخصوصاً در مسافرت بیشتر به چشم می‌آید. فضای عقب هیوندای i20 مقدار کمی از ۲۰۶ جادارتر است.

۵ – قیمت گران به نسبت این سگمنت

در بازار فعلی ایران، هیوندای i20 به قیمت حدوداً ۱۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با توجه به مواردی که تا این جا در مورد خودرو گفته شده و مثالی که در مورد مقایسه هیوندای i20 و کیا سراتو ۲۰۰۰ سایپا زده شد، قیمت این خودرو در مقایسه با سگمنتی که در آن حضور دارد، کمی گران است. البته این روزها تقریباً تمامی خودروهای بازار قیمت بسیار غیرواقعی دارند، ولی در روزهایی که دلار وضعیت باثباتی داشت هم هیوندای i20 در مقایسه با رقبای خود گران قیمت‌تر بود. شاید اگر کرمان موتور در مورد قیمت گذاری این خودرو تجدید نظر می‌کرد، فروش هیوندای i20 در بازار ایران بسیار بیشتر از آن چیزی می‌شد که هم اکنون هست.

سخن پایانی

ما در این مطلب، در ۱۱ بند مختلف، در مورد مزایا و معایب هیوندای i20 صحبت کردیم. به طور کلی بخواهیم بگوییم، این خودرو مدلی بسیار خوب است که حضورش در سگمنت سوپرمینی های ایران حال و هوای خوبی به بازار داده و شاهد رقابت بسیار داغی بین این خودرو و میتسوبیشی میراژ هستیم. قطعاً با ورود پژو ۲۰۸ به بازار، این رقابت به سخت‌ترین و داغ‌ترین روزهای خود خواهد رسید.

به طور خلاصه اگر به دنبال یک خودروی شهری ایمن با کیفیت ساخت بالا هستید بدون شک هیوندای i20 یکی از بهترین گزینه های این رنج قیمتی می باشد ولی اگر پیشرانه قوی جزء الویتهای شماست میتوانید نیم نگاهی به خودروهای چینی و کیا سراتوی سایپایی آپشنال بیندازید که اگرچه از نظر کیفیت ساخت به هیوندای i20 نمیرسند ولی هم از نظر امکانات رفاهی و هم پیشرانه حرف های زیادی برای گفتن دارند ، نا گفته نماند با کمی هزینه ی بیشتر سیتروئن C3 مونتاژ سایپا تقریبا از هر نظر به مراتب گزینه بهتری برای خرید نسبت به هیوندای i20 میباشد !

در پایان، اگر در حال حاضر مالک این خودرو هستید، یا قبلاً تجربه سواری با آن را داشته‌اید، از شما می‌خواهیم حتماً تجربیات خود در مورد هیوندای i20 را با مجله زوم فور کار و دیگر کاربران و بازدیدکنندگان سایت در میان بگذارید و در نهایت اعلام کنید چه خودرویی در این رنج قیمتی پیشنهاد میدهید ؟ منتظر نظرات شما در بخش کامنت ها هستیم.

عکاس : آریا محسنی 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

34 دیدگاه ها برای "هیوندای i20 بخریم یا نه؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
tm
مهمان

vaghean nemidonam chera vaghti savar nashodid nazar midi vali motor kamelan ba badane mikhone va benazaram vaghean alie va msihe az savari bahash lezat bord bad vaghean ba kami fkr mishe fahmid hata daghon tarin mashin ha ham kolereshon khamosh nemishe va vaghean maskharast in harf

لندرانی
مهمان

من در خیا بان مطهری کارشناس فروش هستم i20ماشین خیلی نرمیه وبیشتر با ۲۰۰۸در رقابت تا سراتو ابشنال
اکسنت با سراتو بیشتر در رقابت هستند این خودرو بدلیل کمبود در بازار قیمت خیلی بالایی دارد اکسنت خیلی ازاین بهتره از لحاظ حجم موتور یا داشتن ساندروف و….برای اطلاعات بیشتر بامادر تماس باشید۰۹۱۹۸۸۰۶۳۹۱——علی لندرانی——

مسعود
مهمان

سلام
من یه ۲۰۱۵دارم و ۱۱۰ هزار کیلومتر باهاش رفتم .اولین ایرادش ترمزشه که نمیگیره اونم تو زمستونا بیشتره .دوم کمک فنر هاش هست که تو جاده اذیت میکنه.سوم شتاب کمش و قدرت پایین موتور .نور چراغ سقف شب ها تو چشم راننده هست و قسمت عقب ماشین روشنایی نداره .داشبورد ماشین زمستان ها زیاد صدا داره .کولر ماشین اگر ماشین حرکت نکنه از کار نیوفته اونم بخاطر منطق بودن با استاندارد اروپا هست که در ایران اصلا قابل نیست

ع
مهمان

سلام ، من هر دو خودروی i20 و سراتو آپشنال سایپا رو سوار شدم ولی i20 یه چیز دیگست از لحاظ فنی و نرمی و کیفیت ساخت خیلی سر تره.

سعيد
مهمان

از هر نظر عالیه… زیبا جادار کم مصرف کم صدا باکیفیت فقط قیمتا تو ایران برای تمام خودروها بالاست…
دنبال چی هستن بعضیها یه خودروی نسبتا کامل….❤️ از کسی که داره بپرسید کسی که انواع ماشینارو سوار شده…

رامین
مهمان
سلام دوستان، ما هر دو خودروی i20 و سراتو آپشنال سایپا رو داریم، با توجه به اینکه مقایسه این دو صحیح نیست (شاید مقایسه سراتو با هیوندا اکسنت درست تر باشه) ولی تجربه شخصیم رو براتون به اشتراک میذارم؛ وقتی از پشت i20 میشینم پشت سراتو سایپا حالت تهوع میگیرم!!! کیفیت کنسول i20 فوق العاده س ولی سراتو سایپا مثل مواد کهنه بازیافتی میمونه، چند روز پیش دکمه بقل دنده ش هم پرید بیرون!!! فقط کافیه درب داشبورد هردو را یکبار باز کنید تا متوجه بشین… ولی به لحاظ قدرت و سرعت، آپشنهای (سانروف و کی لس و دنده پشت… بیشتر
سجاد نجفی
مهمان
سلام رامین جان. بنده خودم هم با i20 تو جاده شاهرود _ آزادشهر ۲۱۰ تا رو راحت پر کردم که بعدش رسیدم به پلیس راه و نشد بیشتر برم ولی معلوم بود بیشتر هم میرفت در کل خوب بود و فرمان بسیار نرم و دقیق و راحتی داشت هیوندای i20 . در همان جاده با هیوندای i40 استیشن هم تونستم تا ۲۲۰ هم برم که واقعا شتاب اولیه خوبی هم داشت بعلاوه اینکه هیوندای i40 استیشن در کنار ظاهر بسیار زیبا و با کلاس، امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی دارد و با یک موتور ۲۰۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی بدون… بیشتر
عزت
مهمان

سلام میشه فیلمشو بفرستین من که تا حالا نتونستم زیاد ببرم بالا

رامین
مهمان

چه جوری بفرستم؟

عزت
مهمان

سلام دوست عزیز منم ای ۲۰ دارم سواریش عالیه ولی سرعت رو نتونستم زیاد ببرم بالا

كيا
مهمان

سلام
کماکان از i20 راضی هستید
مدلش ٢٠١٧ هست ؟
من واقعا بین سراتو ای ٢٠ موندم!

رامین
مهمان

سلام بله به شدت راضیم
سری جدیداش که ۲۰۱۸ محسوب میشن کی لس هم هستن

احمد
مهمان

همین مدل وارداتیش که آپشن های حذفی را داشته باشه گیر میاد ؟؟ از کجا خواهشن راهنمایی کنین

رضا.
مهمان

سلام.تو ایران مدل وارداتیش نیومده

ali
مهمان

اومده تو منطقه آزاد با ۶۰تومن مدل فولشو میخری

M.a.n
مهمان

سلام اگه میشه یک مقایسه کاملا کارشناسی و درست بین تیگوان کولیوس ایکس تریل سورنتو سانتافه جدید و راو۴ جدید که این دوتای آخر هنوز وارد ایران نشده بزارید

ایمان
مهمان

من برای مسیر بین شهری ۲ساعته صندلی عقب سراتو رو امتحان کردم.صندلیهاش اصلا راحت نیست و تصور مسافرت چند روزه باهاش حالمو بد میکنه! صندلیهاش سفته و کمر و پا رو داغون میکنه

شهرام
مهمان

این اتومبیل اصلا در کلاس فنی سراتو نیست و به نظر من مقایسه این دو کاملا اشتباه است , مقایسه این خودرو با رنو سیمبل یاپژوی ۲۰۷ منطقی تر به نظر می رسد

شاهین
مهمان

رنو سیمبل سواریش عالی صندلیش از لحاظ راحتی محشره
سیمبل کجا ۲۰۷ کجا

محمد
مهمان

مقاله عالی بود با تشکر

با این قیمت این خودرو ارزش خرید نداره