آموزش مکانیک‌های فورد با تکنولوژی VR بوش

بروزرسانی در: دوشنبه 28 بهمن 98 ساعت 11:30
آموزش مکانیک‌های فورد با تکنولوژی VR بوش

شرکت فورد قصد دارد از تکنولوژی واقعیت مجازی کمپانی بوش برای آموزش مکانیک‌ها و تکنسین‌های خود برای کار روی خودروی الکتریکی موستانگ Mach-E استفاده کند. به کمک این تکنولوژی کل پروسه آموزش به صورت مجازی می‌تواند انجام شود.

کراس آور جدید فورد، از پلت فرم گرفته تا پیشرانه یک مدل کاملاً جدید محسوب می‌شود. در گذشته، فورد مجبور بود تا مکانیک‌ها و ناوگانی از چند دستگاه Mach-E را به مراکز آموزشی مختلف در سراسر آمریکا برای گذراندن دوره آموزشی بفرستد. تکنولوژی واقعیت مجازی این پروسه‌های هزینه بر و زمان بر را با ارائه دسترسی به مکانیک‌ها از طریق دستورالعمل تعاملی دیجیتال از بین برده است.

آموزش مکانیک‌های فورد با تکنولوژی VR بوش

دِیو جانسون، از مدیران ارشد شرکت فورد در این باره گفته: «این ابزار آموزشی جدید به مکانیک و تکنسین‌های ما اجازه می‌دهد تا بخش‌های مختلف و اقدامات لازم برای سرویس سیستم‌های ولتاژ بالا را درک کنند، سپس با اطمینان خاطر روی عیب یابی و رفع مشکل تمرکز نمایند.»

در این دوره آموزشی تکنسین‌ها نحوه جدا کردن، سرویس کردن و نصب دوباره پک باتری این خودرو را یاد می‌گیرند. در آینده، شرکت بوش گفته قصد توسعه افزونه‌های نرم افزاری شبیه بازی‌های رایانه‌ای دارد که به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد ماژول‌های مختلف Mach-E را تک به تک سرویس کنند. آموزش به این روش سرعت کار را به میزان زیادی در مقایسه با دوره‌های کاغذی افزایش می‌دهد. گرچه هیچ جایگزینی حداقل در حال حاضر برای تجربه واقعی کار با دست وجود ندارد. ولی با این حال آموزش با واقعیت مجازی همچنان می‌تواند برای تکنسین‌ها بسیار کاربردی‌تر باشد، چرا که آن‌ها می‌توانند از هر جای دنیا با قطعات ولتاژ بالای فورد موستانگ Mach-E کار کنند. برای شرکت در این دوره فقط به یک هدست Oculus Quest VR نیاز می‌باشد.

آموزش مکانیک‌های فورد با تکنولوژی VR بوش

شرکت بوش این روش آموزش مدرن و آینده نگرانه را در سال ۲۰۱۹ طراحی کرده و فورد نخستین خودروسازی است که از آن برای آموزش پیشرانه Mach-E برای تکنسین‌های استفاده می‌کند. در حالی که از این تکنولوژی فقط برای برگزاری دوره‌های مرتبط با Mach-E استفاده خواهد شد، ولی فورد ممکن است از آن روی مدل‌های دیگر نیز استفاده نماید. به عنوان مثال، این تکنولوژی روی نسل جدید فورد اف ۱۵۰ که سال آینده وارد بازار خواهد شد و نسخه الکتریکی نیز دارد می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

autoblog

منبع: Z4Car

کمک ربات کارخانه فورد به کارمندان

برنامه فورد برای عرضه موستانگ Mach-E در اروپا و آمریکا

بازگشت فورد پوما بعد از ۲۰ سال در قالب یک کراس اور کوچک + تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar