ارتقای گارانتی باتری خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس مدل ۲۰۲۰

بروزرسانی در: شنبه 20 مهر 98 ساعت 15:57
ارتقای گارانتی باتری خودروهای هیبریدی تویوتا و لکسوس مدل 2020

شرکت تویوتا این هفته با اعلام سه خبر مختلف باز هم نشان داد که قصد دارد بازار خودروهای الکتریکی سازی شده را بیش از همیشه برای خریداران جدید مناسب سازی کند. نخست شرکت یک مدل کانسپت از نسل جدید خودروی هیدروژنی الکتریکی تویوتا میرای منتشر کرد، بعداً تصویری تیزر از نسل جدید تویوتا راوفور پلاگین هیبریدی در اینترنت پخش کرد و نهایتاً اعلام نمود که قصد دارد گارانتی باتری‌های خودروهای هیبریدی مدل ۲۰۲۰ خود را ارتقا بدهد.

مطابق طرح جدید تویوتا، گارانتی زمانی ۲۵ درصد و گارانتی کارکرد ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. در مدل‌های قبلی شرکت، گارانتی باتری مدل‌های هیبریدی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتر بود که در مدل‌های ۲۰۲۰، گارانتی به ۱۰ سال یا ۲۴۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است. گرچه گارانتی قبلی تویوتا نیز با استانداردهای حال حاضر بازار خودروهای هیبریدی کاملاً مناسب بود، ولی گارانتی جدید در واقع حداقل استانداردهای تعیین شده توسط انجمن منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) را که می‌گوید گارانتی باتری حداقل باید ۱۰ سال یا ۲۴۰ هزار کیلومتر باشد پاس می‌کند.

گارانتی به روزرسانی شده روی تمامی مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و سلول سوختی و الکتریکی دو شرکت تویوتا و لکسوس ارائه خواهد شد. شرکت تویوتا هم اکنون هشت خودرو از این نوع مدل‌ها شامل پریوس، پریوس پرایم، کرولا هیبریدی، کمری هیبریدی، راوفور هیبریدی، آوالون هیبریدی، هایلندر هیبریدی و میرای را در خانواده محصولات خود دارد. با احتساب مدل جدید راوفور پلاگین هیبریدی تعداد این خودرو به ۹ دستگاه می‌رسد. شرکت لکسوس نیز نسخه‌های هیبریدی مدل‌های ES، LS، UX، NX، RX و LC را در میان مدل‌های خود دارد.

تویوتا می‌گوید امیدوار است به لطفاً این ارتقای گارانتی باتری، مشتریان بیشتری به خرید خودروهای هیبریدی تمایل پیدا کنند. باقی قطعات سیستم هیبریدی خودروهای تویوتا همچنان یک گارانتی ۸ ساله یا ۱۶۰ هزار کیلومتری دارند. از جمله این قطعات می‌توان به ماژول کنترل باتری هیبریدی، ماژول کنترل هیبریدی و اینورتر با مبدل اشاره کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar