افزایش ظرفیت پیمایش الکتریکی تسلا مدل S و مدل X

سه شنبه 29 بهمن 98 ساعت 19:06
افزایش ظرفیت پیمایش الکتریکی تسلا مدل S و مدل X

چند هفته پیش و در جلسه گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ تسلا، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت در صحبت‌های خود اشاره کرده بود که تسلا به سرعت در حال رسیدن به ظرفیت پیمایش الکتریکی ۶۵۰ کیلومتری برای سدان مدل اس است. این شرکت اکنون به صورت رسمی تخمین خود در مورد ظرفیت پیمایش دو خودروی مدل اس و مدل ایکس را اعلام کرده و عدد اعلام شده برایمدل اس بهترمی باشد. طبق اعلام تسلا، خودروی مدلاس در تریم Long Range Plus ظرفیت پیمایشی برابر با ۶۲۸ کیلومتر دارد و در مدل ایکس تریم Long Rang Plus این عدد برابر با ۵۶۵ کیلومتر است. هر دو این تریم ها در خانواده خود جزء گزینه‌های مدل پایه محسوب می‌شوند. در مقایسه با آمار قبلی، ظرفیت پیمایش الکتریکی مدل اس و مدل ایکس به ترتیب تقریباً ۲۷ و ۳۷ کیلومتر افزایش یافته است.

ماسک این تغییرات را در یک توییت در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود. وی در یکی از توییت های خود همچنین گفته که تمام مدل اس و مدل ایکس‌های تولیدی طی ماه‌های اخیر ظرفیت پیمایش الکتریکی بالاتر از رنج اعلامی سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا داشته‌اند. ایلان ماسک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران توییتر در مورد این که چگونه تسلا توانسته به این ظرفیت پیمایش الکتریکی دست پیدا کند گفته که طی ماه‌های اخیر آن‌ها روی ارتقای برخی موارد سخت افزاری کوچک کار کرده‌اند که تمامی آن‌ها در کنار هم توانسته‌اند ظرفیت پیمایش خودروها را افزایش دهند. زیر توییت ایلان ماسک همچنین مالکان تسلاهای زیادی که طی ماه‌های اخیر خودروی خود را خریده‌اند در مورد ظرفیت پیمایش الکتریکی خودروهایشان سوالاتی از وی پرسیده بودند که البته ماسک به هیچ یک از آن‌ها پاسخی نداد.

البته اعداد اعلام شده برای ظرفیت پیمایش الکتریکی این دو خودرو در وب سایت سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا همچنان دست نخورده باقی مانده است. ایلان ماسک همچنین در توییتر خود در مورد امکان رسیدن به ظرفیت پیمایش بالای ۶۵۰ کیلومتر گفته که احتمال دارد با بهبود رینگ‌ها و تایرها بتوان به اعداد بهتر دست پیدا کرد. این تغییری است که روی خودروهای قدیمی تسلا نیز می‌توان اعمال کرد. در حال حاضر، خریداران تسلا مدل اس بیشترین ظرفیت پیمایش را می‌توانند با رینگ‌های ۱۹ اینچی Tempest که روی مدل پایه وجود دارد به دست بیاورند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar