بازنگری خدمات جنرال موتورز برای رقابت

دوشنبه 2 اسفند 00 ساعت 12:21
بازنگری خدمات جنرال موتورز برای رقابت

اولین قربانی خانه‌تکانی جنرال موتورز برای عقب نیفتادن از تسلا و مک‌ای فورد، اپلیکیشن مارکت پلیس است که از سال ۲۰۱۷ به جدیت دنبال می‌شد.

حال جنرال موتورز تصمیم دارد که این اَپ را رها کند. این برنامه نرم‌افزاری روی داشبورد خودرو به صاحبان خودروهای جی‌ام (از جمله برندهای شورولت، جی‌ام سی، ‌‌‌کادیلاک و بیوک) این اجازه را می‌داد که کالا و خدمات را حین رانندگی سفارش بدهند و پول آن را پرداخت کنند. استفانی اوبندورفر در پاسخ ایمیلی به وب‌سایت خبری TheStreet گفته است: «جنرال موتورز به طور منظم و دائم خدمات خود را ارزیابی می‌کند و آن بخش از کالا و خدماتی که لازم ببیند از گردونه خارج می‌کند. برای تامین نیازها و خواسته‌های در حال تغییر صاحبان خودرو و ترجیح‌های آنها، جنرال موتورز تصمیم دارد خدمات مارکت پلیس را متوقف کند.

از اواسط ماه مارس ۲۰۲۲ اپلیکیشن مارکت‌پلیس از مجموعه اپلیکیشن‌های مای بیوک، مای شورولت، مای جی‌ام سی و مای کادیلاک حذف خواهد شد.» وی همچنین اضافه کرد که: «صاحبان خودرو نیازی به انجام هیچ اقدامی ندارند و پایان خدمات مارکت پلیس به طور خودکار انجام می‌شود.» البته استفاده از این اپ تاکنون برای مشتریان خودروهای جی‌ام رایگان بوده و هزینه‌ای در بر نداشته است. مشتریان جی‌ام با استفاده از این اَپ می‌توانستند نزدیک‌ترین فروشگاه، ‌‌‌ جایگاه پمپ بنزین و کالا و خدمات دیگر را روی صفحه لمسی داشبورد خود ببینند و از آنها خرید کنند یا سفارش خرید بدهند.

برای این منظور کمپانی جنرال موتورز شراکت زیادی با کمپانی‌های مختلف از جمله استارباکس، اکسان موبیل، دانکین دوتات، شل، اَپل بیز، دلیوری دات کام و ‌ای‌هاپ ایجاد کرده بود تا خدمات آنها را روی داشبورد خودروهای خود ارائه دهد. اما جنرال‌موتورز دلیل رها کردن این خدمات را بیان نکرده است که این تصمیم می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. از جمله اینکه ممکن است این خدمات سودآوری لازم را نداشته و با شکست مواجه شده یا آنکه مطابق با انتظارات پیش نرفته باشد. مری بارا و هم‌تیمی‌های او امید بسته بودند که این خدمات بتواند در رقابت با سایر خودروسازان، دست بالاتر ایجاد کند و به احتمال زیاد به سودآوری برسد.

اما دیری نگذشت که مارکت‌پلیس به منشأ اختلاف‌نظر تبدیل شد. منتقدان این اَپ می‌گویند که چنین نرم‌افزارهایی توجه راننده و ایمنی را کاهش می‌دهند، چون رانندگان حین رانندگی سفارش‌گذاری می‌کنند. آنها این اپلیکیشن‌ها را کاهش‌دهنده ایمنی خودرو معرفی می‌کنند. البته جنرال موتورز این اتهام را انکار می‌کند. و می‌گوید: «[جی‌ام] به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ایمنی خودرو پایبند است و خود نیز قوانین و مقررات داخلی در زمینه ایمنی دارد. سامانه‌های ساخت این شرکت کمترین حواس‌پرتی را مدنظر دارند و به رانندگان کمک می‌کنند که چشم از جاده و مسیر برندارند.

سایپانیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar