خروج زنجیره تامین هوندا از چین

پنج شنبه 3 شهریور 01 ساعت 16:34
خروج زنجیره تامین هوندا از چین

روزنامه Sankei  گزارش داد که شرکت هوندا موتور در حال بررسی ساخت یک زنجیره تامین جداگانه است که وابستگی آن به چین را کاهش می‌دهد و این اقدام توسط یک سازنده بزرگ ژاپنی انجام می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ ژاپنی مراکز تولید گسترده‌ای در چین ساخته‌اند اما اخیرا شاهد کاهش تولید به دلیل قرنطینه‌های مرتبط با کووید-۱۹ بوده‌اند. همچنین نگرانی‌ها در مورد تأثیر تنش‌ها بین ایالات‌متحده و چین وجود دارد.

نزدیک به ۴۰ درصد از تولید خودروی هوندا در سال مالی گذشته در چین انجام شده است.

Sankei اعلام کرد که هوندا به حفظ زنجیره تامین خود در چین برای بازار داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان ادامه خواهد داد، در حالی که یک زنجیره جداگانه برای بازارهای خارج از چین ایجاد خواهد کرد.

یکی از سخنگویان هوندا گفت که گزارش Sankei چیزی نیست که توسط این شرکت اعلام شده باشد و افزود که به طور کلی در حال بررسی و پوشش ریسک زنجیره تامین خود بوده است.

دولت قبلا به شرکت‌ها مشوق‌هایی برای بازگرداندن تولید به ژاپن ارائه کرده بود، به‌طوری که برخی از مدیران و تحلیلگران می‌گویند که دور شدن ناگهانی شرکت ژاپن از بازاری که در آن مراکز تولید و لجستیک به طور پیوسته ایجاد کرده بود آسان نیست. با این وجود، برخی از شرکت‌ها پیش از این، به دنبال کاهش وابستگی به چین به دنبال قرنطینه‌های شدید کووید- ۱۹ در شانگهای بوده‌اند.

یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی مزدا موتور در این ماه گفت که از تامین کنندگان قطعات خود می‌خواهد تا ذخایر خود را در ژاپن افزایش دهند و قطعات را در خارج از چین تولید کنند، پس از اینکه قرنطینه باعث بی ثباتی عرضه شد و مجبور شد تولید داخلی را به مدت ۱۱ روز در آوریل و می تعطیل کند. مزدا اعلام کرد که هنگام عقد قرارداد با تامین کنندگان برای طراحی مدل‌های جدید در بلندمدت، به دنبال گنجاندن موجودی‌های داخلی بالاتر و تنوع تولید در خارج از چین است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar