بازتولید شلبی کوپه سری ۲

یکشنبه 13 اسفند 02 ساعت 17:47
بازتولید شلبی کوپه سری 2

کوپهٔ شلبی سری ۲ که در سال ۲۰۰۶ توسعه پیدا کرد و فقط در چهار دستگاه ساخته شد، قرار است دوباره در ۱۰ دستگاه با پیشرانه‌های بنزینی و الکتریکی تولید شود.

در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۱۹۹۷، شرکت شلبی آمریکن رودستر پرفورمنس بالایی را با نام شلبی سری ۱ معرفی کرد. این خودرو که توسط کارول شلبی طراحی شد، به‌عنوان تفسیر مدرنی از شلبی AC کبرای قدیمی در نظر گرفته شده بود. سپس در سال ۲۰۰۶، شلبی سری ۲ کوپه به‌عنوان جانشین سری ۱ با به‌روزرسانی‌های مختلفی مثل بازطراحی سپرها، بهبود پیشرانه و… معرفی شد. بااین‌حال، به دلیل تغییر قوانین ایمنی ایالات‌متحده، هزینه‌های ساخت سری ۲ بسیار بیشتر از چیزی که ابتدا پیش‌بینی می‌شد درآمد و خودرو به تغییراتی بزرگ و آزمایش‌های بیشتر برای مطابقت با استانداردهای جدید ایمنی نیاز داشت.

به همین دلیل، پس از صرف بیش از ۵ میلیون دلار در پروژهٔ سری ۲، تولید این خودرو بعد از ساخت تنها چهار دستگاه لغو شد. حال اما به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد معرفی سری ۱، از طریق توافقی بین شلبی آمریکن و شرکت وینگارد موتوراسپرت قرار است سری ۲ دوباره تولید شود. این بار از کوپهٔ جذاب شلبی ۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد که از این تعداد، سه نمونه با بدنهٔ آلومینیومی و هفت نمونه با بدنهٔ فیبر کربنی خواهد بود. این خودرو با سه پیشرانهٔ مختلف به فروش می‌رسند. هر ۱۰ نمونه روی فریم مونوکوک لانه‌زنبوری آلومینیومی سری ۱ ساخته می‌شوند که با قطعات مدرن ارتقاء پیدا کرده است و توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ و وزنی زیر ۱۴۵۰ کیلوگرم را فراهم می‌کند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه سری ۲ می‌توان به کالیپرهای ترمز شش پیستونه در هر چهارچرخ، رینگ‌های ۱۹ اینچی اختصاصی و لاستیک‌های پرفورمنس پوتنزا اشاره کرد. همان‌طور که اشاره شد، ۱۰ خریدار خوش‌شانس شلبی کوپه سری ۲ می‌توانند از بین سه پیشرانهٔ مختلف یکی را انتخاب کنند. این پیشرانه‌های شامل ۷ لیتری V8 ویندسور، ۷.۳ لیتری V8 گودزیلا و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی می‌شود. گیربکس موتورهای بنزینی هم صرفاً یک نمونهٔ شش سرعتهٔ سکوئنشال خواهد بود. قیمت شلبی کوپه سری ۲ از ۳۸۵,۶۰۰ دلار برای نمونه‌های بدنه فیبر کربنی و ۴۹۸,۲۰۰ دلار برای نمونه‌های آلومینیومی آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar