معرفی آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴

جمعه 17 شهریور 02 ساعت 14:25
معرفی آئودی Q8 مدل 2024

فیس‌لیفت آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ با چراغ‌ها و جلوپنجرهٔ جدید و به‌روزرسانی‌های تکنولوژیک، با قیمت پایهٔ ۹۳ هزار دلار راهی بازار می‌شود.

آئودی در نمایشگاه مونیخ فیس‌لیفت شاسی‌بلند کوپهٔ Q8 را رونمایی کرده است. برجسته‌ترین تغییر ظاهری این خودرو چراغ‌های جلوی جدید LED ماتریکس لیزری است که برد نوربالا را در سرعت‌های بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد. همچنین در این چراغ‌ها دی‌لایت‌های دیجیتالی تعبیه شده است که علائم نوری مختلفی را ایجاد می‌کند. در عقب هم چراغ‌های LED سراسری با گرافیک جدید و تکنولوژی سفارشی OLED بروز شده‌اند.

علاوه بر چراغ‌ها، جلوپنجرهٔ هشت‌ضلعی آئودی هم با الگوی جدیدی بازطراحی شده که شامل خطوط عمودی در Q8 معمولی و الگوی برجستهٔ چندضلعی در مدل‌های مجهز به پکیج S Line و همین‌طور SQ8 می‌شود. این جلوپنجره با ورودی‌های هوای جدید و بزرگ‌تری در طرفین سپر احاطه شده که با قاب نقره‌ای یا مشکی قابل انتخاب خواهد بود. دیفیوزر و رکاب‌های جانبی آفرودی‌تر، سر اگزوزهای جدید، به‌روزرسانی لیست رنگ‌ها با اضافه شدن رنگ‌های طلایی صخیر، آبی آسکاری و قرمز چیلی و پنج طرح جدید رینگ‌ها با اندازه‌ای از ۲۱ تا ۲۳ اینچی هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات ظاهری Q8 مدل ۲۰۲۴ هستند.

در داخل، طراحی کلی دست‌نخورده باقی مانده اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و کابین مجازی آئودی به‌روزرسانی شده و حالا می‌تواند گرافیک‌های مرتبط با سیستم‌های کمک‌راننده را به نمایش درآورد. علاوه بر این، تریم‌های تزئینی داخلی هم بیشتر شده و انتخاب‌های متنوع‌تری را پیش روی خریداران می‌گذارد.

Q8 فیس‌لیفت ابتدا با مجموعه‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با قدرتی از ۲۲۸ تا ۵۰۰ اسب بخار در اروپا عرضه خواهد شد که به سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند و انتقال نیروی آن‌ها از طریق گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. قوی‌ترین عضو این خانواده در حال حاضر SQ8 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما انتظار می‌رود در آینده نسخه‌های قوی‌تر شامل Q8 TFSIe پلاگین‌هیبریدی و RSQ8 هم ارائه شوند.

Q8 به‌صورت استاندارد با فنرهای فولادی عرضه می‌شود اما سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل الکترونیکی برای آن قابل سفارش خواهد بود که این آپشن همراه با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب ارائه می‌شود. علاوه بر این، امکان سفارش دیفرانسیل اسپرت با سیستم کنترل گشتاور و سیستم آنتی‌رول فعال الکترومکانیکی هم وجود دارد. در این فیس‌لیفت، مهندسان آئودی سیستم فرمان را هم در تمام نسخه‌های Q8 برای سهولت استفاده در رانندگی‌های روزمره بهبود داده‌اند.

آئودی Q8 مدل ۲۰۲۴ هم‌اکنون در اروپا قابل سفارش است. قیمت این خودرو در آلمان برای نسخهٔ پایهٔ Q8 45 TDI از ۸۶,۷۰۰ یورو آغاز می‌شود و نهایتاً در SQ8 به ۱۱۹,۵۰۰ یورو می‌رسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar