معرفی تویوتا bZ3C برقی

یکشنبه 25 شهریور 03 ساعت 11:12
معرفی تویوتا bZ3C برقی

تویوتا bZ3C جدیدترین محصول برقی این خودروساز ژاپنی برای بازار چین است که از طراحی مشابه پریوس استفاده می‌کند اما یک سورپرایز به همراه دارد!

وزارت صنعت و فناوری ارتباطات چین جزئیات و تصاویر اولیه از نسخه تولیدی تویوتا bZ3C را منتشر کرده است. بر این اساس، قوای محرکه و باتری خودروی موردبحث توسط بی وای دی تأمین شده است. bZ3C سومین خودروی برقی ژاپنی‌ها محسوب می‌شود و همین امر میزان عقب‌ماندگی آن‌ها در بازار محصولات بدون آلایندگی را نشان می‌دهد.

قرار است فرایند تولید خودروی جدید تویوتا از سه‌ماهه پایانی امسال در کارخانه جوینت ونچر فاو تویوتا در تیانجین شروع شود. احتمالاً می‌دانید که همه خودروها در چین قبل از عرضه به بازار باید مجوزها و تأییدیه‌های لازم را از سازمان‌های دولتی دریافت کنند و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نیز لیست خودروهایی را که در آینده نزدیک راهی بازار این کشور خواهند شد هر ماه منتشر می‌کند. خودروسازان اصلاً از این روند راضی نیستند چراکه اکثر جزئیات و تصاویر خودروهای جدید آن‌ها قبل از رونمایی رسمی لو می‌رود هرچند رسانه‌ها به این موارد اهمیتی نمی‌دهند.

معرفی تویوتا bZ3C برقی

با این تفاسیر، اولین تصاویر و مشخصات اصلی تویوتا bZ3C جدید منتشر شده است. این خودرو یک شاسی‌بلند چهار در و پنج نفره است که طراحی مشابه پریوس را دارد. طول/عرض/ارتفاع سومین خودروی برقی تویوتا به ۴۷۸۰/۱۸۶۶/۱۵۱۰ میلی‌متر می‌رسد و فاصله بین محوری آن نیز ۲۸۸۰ میلی‌متر است. وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم و رینگ‌های ۱۸ و ۲۱ اینچی جزو دیگر ویژگی‌های bZ3C محسوب می‌شوند. همچنین مشتریان می‌توانند با پرداخت مبلغ بیشتر رادار لیزر را روی سقف خودرو سفارش دهند.

همان‌طور که گفته شد بی وای دی قوای محرکه خودروی تویوتا را تأمین می‌کند. موتور برقی این خودرو ۲۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. این موتور برقی توسط فودی پاور به عنوان زیرمجموعه بی وای دی تولید می‌شود. باتری لیتیوم آهن فسفات نیز توسط فین دریمز بی وای دی تولید شده و اگرچه ظرفیت آن مشخص نیست اما انتظار می‌رود توان پیمایش تویوتا bZ3C برقی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر باشد. شاسی‌بلند برقی تویوتا چندی پیش در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. پلتفرم bZ3C توسط فاو و تویوتا توسعه یافته و باتری، موتور و سایر اجزای قوای محرکه نیز توسط بی وای دی تأمین شده‌اند. باید دانست فاو یک شرکت دولتی است که دومین خودروساز بزرگ چین به شمار می‌رود. در پایان باید خاطرنشان ساخت ژاپنی‌ها قبلاً دو خودروی برقی bZ4X و bZ3 را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا عرضه کرده‌اند و انتظار داریم bZ3C جدید نیز تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar