معرفی تیگو ۸ پرو e+ مدل ۲۰۲۵

یکشنبه 22 مهر 03 ساعت 09:34
معرفی تیگو 8 پرو e+ مدل 2025

این کراس‌اوور هیبریدی به‌روز شده در مالزی رونمایی شد. در بازار روسیه، این مدل با نام Tiggo 8 Pro Plug-in Hybrid شناخته می‌شود. این رویداد به عنوان بخشی از مراسم MITI Day که توسط وزارت تجارت بین‌المللی و صنعت مالزی (MITI) برگزار شده بود، انجام گرفت.

در حالی که در بازار مالزی این مدل همچنان با نام Tiggo 8 Pro e+ شناخته می‌شود، در روسیه از اواخر سال ۲۰۲۳ به نام Tiggo 8 Pro Plug-in Hybrid معرفی شد و طبق رسم همیشگی احتمالا بزودی شاهد حضور این خودرو توسط مدیران خودرو در بازار کشورمان باشیم.

 

طراحی خارجی تیگو ۸ پرو e+ مدل ۲۰۲۵

در حال حاضر تنها یک تصویر از این کراس‌اوور به‌روز شده که در جریان رویداد MITI Day گرفته شده، در دسترس است. بر اساس این تصویر، خودرو از طراحی کلاسیکی با نام "چهره ببر" (Tiger Face) بهره می‌برد. چراغ‌های خودرو در ترکیب سنتی در بالای بدنه قرار گرفته‌اند و شکل و ظاهر جلوپنجره آن شباهت زیادی به مدل Tiggo 8 Pro Max دارد که در حال حاضر در روسیه عرضه می‌شود.

چری دو نسخه از طراحی خارجی Tiggo 8 جدید را به نمایش گذاشته است. نسخه‌ی دیگری از این خودرو که در چین معرفی شده، با نام "چهره پلنگ" (Leopard Face) شناخته می‌شود. این نسخه دارای جلوپنجره‌ای متفاوت و چراغ‌های دوتکه است. در این طراحی، چراغ‌های اصلی در پایین و چراغ‌های روز (DRL) در بالا قرار گرفته‌اند. چری هر دو نسخه از طراحی را برای کراس‌اوور جدید خود معرفی کرده است، اما هنوز مشخص نیست کدام‌یک از این دو طراحی برای بازارهای صادراتی انتخاب خواهد شد.

 

ابعاد و مشخصات فنی تیگو ۸ پرو e+ مدل ۲۰۲۵

ابعاد این کراس‌اوور هیبریدی شامل ۴۷۳۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض، ۱۷۴۷ میلی‌متر ارتفاع و فاصله‌ی بین دو محور ۲۷۱۰ میلی‌متر است. به گفته‌ی رسانه‌های مالزی، Tiggo 8 Pro e+ به یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۵۶ اسب بخار (۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور) مجهز شده است. این موتور با دو موتور الکتریکی که مجموعاً ۱۷۰ اسب بخار تولید می‌کنند و یک گیربکس هیبریدی (DHT) همراه شده است.

قدرت کلی این سیستم به ۳۲۶ اسب بخار می‌رسد و گشتاور آن ۵۴۵ نیوتن‌متر است. با این حال، با وجود چندین موتور و ۹ حالت رانندگی، این خودرو همچنان دارای سیستم دیفرانسیل جلو است. همچنین، ظرفیت باتری این خودرو ۱۹.۲۷ کیلووات ساعت است که امکان پیمودن مسافت تا ۸۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. با این حال، حداکثر مسافت قابل پیمایش و تاریخ دقیق شروع فروش این مدل هنوز اعلام نشده است.

اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تولید Tiggo 8 Pro e+ در مالزی آغاز خواهد شد. این تولید بر اساس روش CKD انجام می‌شود که شامل مراحل پرس‌کاری، جوشکاری و رنگ‌آمیزی بدنه است. بیشتر قطعات خودرو از چین تأمین خواهند شد.

در اوایل سال ۲۰۲۴، نسخه "چهره ببر" این مدل در چین برای خبرنگاران بین‌المللی، از جمله روسیه، به نمایش درآمد. این معرفی در نزدیکی دفتر مرکزی چری انجام شد و در همان زمان، نمایندگان شرکت اعلام کردند که این مدل به‌روزرسانی‌شده قطعاً وارد بازار روسیه خواهد شد.

از آنجا که نسخه معرفی‌شده در مالزی یک نسخه صادراتی با فرمان سمت چپ است، انتظار می‌رود این مدل دقیقاً همان مدلی باشد که در بازار روسیه عرضه خواهد شد.احتمالا در صورت عرضه تیگو ۸ پرو e+ مدل ۲۰۲۵ در ایران این خودرو با مشخصاتی مشابه حضور خواهد یافت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar