معرفی رنو گرند کولئوس

شنبه 9 تیر 03 ساعت 10:11
معرفی رنو گرند کولئوس

رنو گرند کولئوس کراس‌اوور جدیدی برای بازار کره جنوبی است که بر اساس پلت‌فرم جیلی ساخته شده و با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی این شرکت چینی عرضه می‌شود.

بخش کره‌ای رنو در نمایشگاه خودروی بوسان ۲۰۲۴ از کراس‌اوور جدیدی با نام گرند کولئوس پرده‌برداری کرده است. این اولین محصول جدید رنو کره طی چهار سال گذشته محسوب می‌شود و زیرمجموعهٔ کره‌ای شرکت فرانسوی قصد دارد با وجود حضور قدرتمند رقبای داخلی یعنی کیا و هیوندای، سهم خود از بازار کره جنوبی را افزایش دهد. گرند کولئوس اما در اصل بر اساس کراس‌اوور جیلی زینگیوئه L ساخته شده است. همکاری بین رنو و جیلی در سال ۲۰۲۲ آغاز شد یعنی زمانی که شرکت چینی یک‌سوم سهام رنو کره را خرید و سپس دو شرکت جوینت ونچری را با هدف توسعه و تولید سیستم‌های قوای محرکه ایجاد کردند.

جیلی

رنو قصد دارد مجموعه‌ای از خودروها که تحت عنوان پروژهٔ آرورا شناخته می‌شوند را بر اساس پلت‌فرم‌های جیلی برای بازار کره جنوبی تولید کند. فعلاً مشخص نیست که این خودروها در خارج از کره هم عرضه خواهند شد یا نه. اولین محصول این پروژه، گرند کولئوس است که بر اساس پلت‌فرم CMA ساخته شده است. این پلت‌فرم به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو توسعه پیدا کرده و هم‌اکنون در خودروهای مختلفی مثل ولوو XC40، جیلی اطلس، جیلی زینگیوئه L، لینک‌ اند کو ۰۱، لینک‌ اند کو ۰۳ و… مورداستفاده قرار می‌گیرد.

گرند کولئوس با ۴,۷۸۰ میلی‌متر طول و فاصلهٔ محوری ۲,۸۲۰ میلی‌متر، بزرگ‌تر از کولئوس قبلی است و از لحاظ ابعاد به کیا سورنتو نزدیک خواهد بود؛ اما با وجود این اندازهٔ بزرگ، کراس‌اوور جدید رنو در داخل فقط دو ردیف صندلی دارد هرچند که به گفتهٔ رنو، فضای پای عقب آن در کلاس خود بهترین خواهد بود. گرند کولئوس در بیرون شباهت زیادی به جیلی زینگیوئه دارد و تناسبات و طراحی کلی چراغ‌های جلو و عقب دو خودرو شبیه به هم به نظر می‌رسد اما گفته شده تمام پانل‌های بیرونی کراس‌اوور رنو با همتای چینی متفاوت هستند.

گرند کولئوس در داخل اما کاملاً با زینگیوئه یکسان است و از همان داشبورد کراس‌اوور چینی با سه صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی شامل صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر مرکزی اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر سرنشین جلو استفاده می‌کند. در اینجا حتی غربیلک فرمان هم یکسان است و فقط لوگوی رنو جایگزین جیلی شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی گرند کولئوس می‌توان به سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، نمایشگر هدآپ ۲۵.۶ اینچی واقعیت افزوده، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، اینترنت ۵G و دستیار صوتی اشاره کرد.

رنو همچنین نسخهٔ اسپریت آلپین را هم برای این کراس‌اوور ارائه می‌کند که از رینگ‌های ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد، جلوپنجرهٔ متفاوت، سقف مشکی‌رنگ و تودوزی آلکانترا بهره می‌برد. در این کراس‌اوور جدید مجموعهٔ کاملی از تکنولوژی‌های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تغییر خط خودکار، دستیار پارک هندزفری و… هم وجود خواهد داشت.

گرند کولئوس با پیشرانه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که هردو متعلق به جیلی هستند. نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند و در نسخه‌های محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. انتقال نیروی در نسخهٔ محرک جلو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد درحالی‌که در نسخهٔ چهارچرخ محرک این کار توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می‌شود.

نسخه پلاگین‌هیبریدی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و گیربکس سه سرعته اتوماتیک DHT مجهز است که مجموعاً ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. رنو گرند کولئوس پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در کره جنوبی خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar