معرفی فراری KC23

پنج شنبه 22 تیر 02 ساعت 09:16
معرفی فراری KC23

فراری از ابر خودروی جدید و تک ساخت KC23 مجهز به پانل‌های متحرک بدنه رونمایی کرد.

همین چند هفته پیش بود که ایتالیایی‌ها خودروی جذاب SF90 XX را معرفی کرده بودند و حالا نوبت به محصول خاص دیگری رسیده است. KC23 خاص‌تر خواهد بود زیرا فقط به تعداد یک دستگاه تولید شده و مجوز حضور در خیابان‌ها را ندارد و به این ترتیب تنها در پیست حضور خواهد یافت. این خودرو بر اساس فراری ۴۸۸ GT3 شکل گرفته و از درب‌های پروانه‌ای و عناصر طراحی ویژن گرن توریسمو و هایپرکار استقامتی ۴۹۹P سود می‌برد.

خودروی ۴۸۸ GT3 Evo برای تبدیل شدن به KC23 تغییرات زیادی را متحمل شده که از جمله آن‌ها می‌توان به آیرودینامیک فعال اشاره داشت. پانل‌های جانبی بدنه فراری KC23 متحرک هستند تا باعث باز شدن ورودی‌های هوا شوند. همچنین خبری از پوشش مسابقه‌ای بدنه نیست و جای آن را رنگی به نام مرکوری گلد گرفته است. این رنگ که ظاهری آلومینیومی مانند دارد حاصل استفاده از فلز مایع روی چهار لایه رنگ بدنه است. فراری می‌گوید این خودرو توسط یکی از مشتریان بسیار آینده‌نگر و وفادار خود سفارش داده شده و بال عقب پشتی آن را می‌توان حذف کرد تا ظاهر خودرو نرم‌تر باشد.

فراری KC23 همچنین بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌های جانبی استفاده می‌کند تا میدان دید و آیرودینامیک بهتری را ارائه کند. رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های چسبان جزو ویژگی‌های استاندارد هستند هرچند می‌توان رینگ‌های ۲۱ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب را نیز سفارش داد تا ظاهر خودرو جذاب‌تر باشد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که KC23 صرف‌نظر از تنظیمات مدنظر همچنان مخصوص پیست خواهد بود. بد نیست بدانید فراری سه سال زمان را صرف توسعه این ابر خودرو کرده است.

اگرچه فقط یک دستگاه از این محصول تولید خواهد شد اما فراری می‌گوید طراحی KC23 روی محصولات آتی شرکت تأثیر خواهد گذاشت. اگرچه بدنه KC23 نسبت به مدل ۴۸۸ GT3 کاملاً تغییر یافته اما در کابین همچنان شاهد حذف تجهیزات غیرضروری هستیم و دو صندلی اسپرت و دکمه‌های گوناگون مدل اصلی حفظ شده‌اند. همچنین رول کیج کامل و فرمان مشابه خودروهای مسابقه با ۱۶ کنترل در این بخش دیده می‌شوند. فراری مشخص نکرده که آیا پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی مدل مسابقه‌ای ۴۸۸ GT3 تغییری کرده یا خیر اما این پیشرانه در حالت استاندارد ۶۰۰ اسب بخار قدرت را در دور ۷۰۰۰ و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور را در دور ۶۰۰۰ پیشرانه تولید می‌کند. در چند روز آینده جزئیات بیشتری از خودروی جدید فراری منتشر خواهد شد چراکه قرار است هنرنمایی آن را در فستیوال سرعت گوودوود مشاهده کنیم.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar