معرفی شاسی‌ بلند هاوال ژیانگ‌ لونگ

شنبه 3 تیر 02 ساعت 14:52
معرفی شاسی‌ بلند هاوال ژیانگ‌ لونگ

هاوال ژیانگ‌ لونگ یک شاسی‌ بلند آفرودی جدید است که طراحی بخش عقبی آن کاملاً با نگاه به لندروور دیفندر شکل گرفته است.

برند هاوال متعلق به گریت وال شاسی‌بلند جدیدی بنام ژیانگ‌لونگ (Xianglong) را آمادهٔ عرضه به بازار کرده و امیدوار است بتواند نظر خریداران آفرودرهای مشهور غربی را جلب کند. این خودرو هنوز رسماً رونمایی نشده اما تصاویر و برخی مشخصات آن توسط وزارت صنعت چین منتشر شده است. طبق این اطلاعات، ژیانگ‌لونگ با دو قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه خواهد شد. نمونهٔ پایه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی ۹۴ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی دیگر با ۲۰۱ اسب بخار قدرت در عقب استفاده می‌کند.

معرفی شاسی‌ بلند هاوال ژیانگ‌ لونگ

کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می‌توانند سراغ نمونهٔ بعدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو، یک موتور الکتریکی ۱۰۸ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری در عقب بروند. فعلاً ظرفیت باطری‌های این شاسی‌بلند چینی اعلام نشده ولی میدانیم از باطری‌های لیتیوم فسفات آهن استفاده می‌کند که امکان پیمودن ۱۰۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم خواهند کرد. ژیانگ‌لونگ ۴,۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۱۶ میلی‌متر عرض و ۱,۸۲۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۲,۷۳۸ میلی‌متر است.

این خودرو در جلو با جلوپنجرهٔ بزرگ با نوارهای افقی و همین‌طور چراغ‌های گرد با قاب مربعی مشکی، شبیه دیگر شاسی‌بلندهای آفرودی هاوال مثل بیگ داگ به نظر می‌رسد اما بخش عقبی با چرخ زاپاس و چهار چراغ مربعی، کاملاً از لندروور دیفندر الهام گرفته است. صفحهٔ محافظ در پایین سپر جلو، ریل‌های روی سقف و روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و روی رکاب‌ها هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی ژیانگ‌لونگ هستند که حال و هوایی آفرودی به آن بخشیده‌اند. هنوز از داخل این خودرو تصویری منتشر نشده ولی انتظار دیدن صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگی را داریم. به‌احتمال‌زیاد به‌زودی هاوال ژیانگ‌لونگ رسماً رونمایی خواهد شد تا به رقیبی برای جتور تراولر تبدیل شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar