معرفی پورشه دست‌ ساز هاف ۱۱

بروزرسانی در: جمعه 8 دی 02 ساعت 15:04
معرفی پورشه دست‌ ساز هاف 11

این پروژه چند ساله اوج خلاقیت تیونینگ آمریکایی را به تصویر می‌کشد.

هاف ۱۱ (به معنای نیمه ۱۱) نامی است که مجموعه «اویل استِین‌لب»، زیرمجموعه‌ای از شرکت نفت و گاز «سوکال»، به خودروی آزمایشی جدید و نامتداول خود داده است. همانگونه که از نام و چهره آن مشخص است، این خودروی اسپرت ترکیب یک دستگاه پورشه با مسابقه‌دهندگان چرخ‌باز به شمار می‌رود و درحقیقت رویایی دو برادر دوقلو محسوب می‌شود که با چاشنی موتوراسپرت کلاسیک، جان گرفته است.

«نیکیتا» و «ایلیا بریدان» سابقه کار در زمینه طراحی خودرو و علاقه فراوانی به خودروهای مسابقه‌ای قدیمی دارند. داستان کار آن‌ها از آنجا شروع شد که هر دو با چند سال سابقه در زمینه طراحی خودرو، تصمیم به ساخت یک دستگاه آلفارومئو سافاری برای بیابان‌نوردی گرفتند. این خودرو که با نام «Dropped Alfa» به‌معنای آلفای افتاده شناخته می‌شود، یک دستگاه آلفارومئو ۱۰۵GTV 1974 محسوب می‌شود که از کامیون باربری افتاد و آسیب دید.

آخرین پروژه آن‌ها، هاف ۱۱، حاصل ترکیب چهره یک پورشه ۹۱۲ کوپه ۱۹۶۶ با ساختار و معماری خشک و جدی یک مسابقه‌دهنده چرخ‌باز کلاسیک است. اگر هم از نمای جانبی به آن نگاه کنید، به‌راحتی فرم پورشه ۹۱۷ کلاسیک را خواهید دید. برادران بریدان برای پیشرانه این خودرو به‌سراغ موتور ۶۵۰ اسب بخاری LS V8 شورولت رفتند که انتخابی مطمئن به شمار می‌رود. قدرت پیشرانه نهایتا از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی ترنس‌اکسل پورشه ۹۱۱ ۹۹۶ GT2 که به‌صورت وارونه نصب شده است، به چرخ‌ها می‌رسد.

مشخصا هاف ۱۱ یک پروژه خلاقانه با درونمایی جذاب به شمار می‌رود که می‌تواند بریدان‌ها را به جایی برساند که روی ساخت خودروهای مسابقه‌ای با فرم‌پردازی قدیمی تمرکز کنند. آن دو برنامه دارند تا در آینده چنین خودروهایی را با استفاده از راحتی و ابزار دیجیتال امروزی بازآفرینی کنند. نظر شما درباره هاف ۱۱ چیست؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar