معرفی چانگان یونی Z پلاگین هیبرید

سه شنبه 7 فروردین 03 ساعت 09:15
معرفی چانگان یونی Z پلاگین هیبرید

شرکت چانگان تا چند روز دیگر شاسی‌بلند پلاگین هیبرید یونی Z را با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار در بازار چین عرضه می‌کند.

یونی Z یک شاسی‌بلند کامپکت یا جمع‌وجور پلاگین هیبریدی است که دو نسخه از آن قبلاً پیش‌فروش شده است. قیمت خودروی موردبحث از حدود ۱۸ هزار دلار شروع شده و در نسخه مجهزتر به ۱۹ هزار دلار می‌رسد. طول/عرض/ارتفاع چانگان یونی Z به ترتیب برابر با ۴۷۳۰/۱۸۹۰/۱۶۸۰ میلی‌متر است و فاصله بین محوری آن به ۲۷۹۵ میلی‌متر می‌رسد.

زمانی که از نمای جانبی به این شاسی‌بلند جدید نگاه کنید شاهد ستون C مشکی خواهید بود که حالت طراحی سقف شناور را به وجود آورده است. رینگ‌های آلیاژی چند پره و سانروف پانورامیک نیز جزو دیگر ویژگی‌های یونی Z جدید هستند؛ اما در بخش جلوی خودرو جلوپنجره‌ای بزرگ را شاهد هستیم که با ساختار ماتریکس پیچیده‌ای همراه شده است. در بخش عقب هم چراغ‌ها در ارتفاع بالایی نصب شده‌اند و از نوع LED هستند. دو خروجی اگزوز نیز تکمیل کننده طراحی ظاهری این خودروی جدید است.

با ورود به کابین شاهد استفاده گسترده از چرم و فقدان دکمه‌های فیزیکی متعدد خواهید بود. پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۲۵ اینچی با نمایشگر مرکزی ۱۴.۶ اینچی همراه شده و غربیلک فرمان دی کات نیز طراحی ساده و شکیلی دارد. سیستم صوتی سونی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، ضبط کننده ویدئویی در زمان رانندگی، به‌روزرسانی از راه دور، تشخیص چهره و دستورات صوتی نیز جزو دیگر ویژگی‌های چانگان یونی Z پلاگین هیبرید خواهند بود. خودروی موردبحث به‌صورت استاندارد با سیستم‌های کمک‌راننده سطح ۲ شامل هشدار خروج از مسیر و برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم ترافیکی و کروز کنترل تطبیقی عرضه می‌شود. همچنین صندلی‌های جلو دارای طراحی یکپارچه با پشت‌سری‌ها هستند. در مدل‌های فول یونی Z صندلی‌ها از تنظیمات برقی و گرم‌کن و سردکن سود می‌برند.

نیروبخش چانگان یونی Z جدیدترین نسخه از سیستم پلاگین هیبرید موسوم به وال آبی iDD خواهد بود. این مجموعه از پیشرانه ۱.۵ لیتری درون‌سوز، موتور برقی و گیربکس CVT تشکیل می‌شود. قدرت و گشتاور پیشرانه درون‌سوز به ترتیب ۹۵ اسب بخار و ۱۲۵ نیوتون متر اعلام شده درحالی‌که خروجی موتور برقی هم به ۲۱۲ اسب بخار و ۳۳۰ نیوتون متر می‌رسد. البته چینی‌ها قدرت مجموع این قوای محرکه را اعلام نکرده‌اند با این حال می‌گویند یونی Z در عرض ۷.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت دارد. همچنین باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم آهن فسفات خودرو نیز در حالت برقی شعاع حرکتی ۱۲۵ کیلومتری را فراهم می‌سازد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar