فشار آمریکا به فولکس واگن

شنبه 25 اسفند 97 ساعت 13:43
فشار آمریکا به فولکس واگن

پس از آنکه کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان به خاطر دست کاری عمدی در پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی خودروهای خود میلیاردها دلار به آمریکا جریمه پرداخت کرد، اکنون بورس آمریکا هم از این کمپانی خودروسازی شکایت کرده است.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان به خاطر دست کاری عمدی نرم‌افزار خودروهای خود و پایین‌تر نشان دادن میزان آلایندگی در زمان تست این خودروها میلیاردها دلار به آمریکا جریمه پرداخت کرده است. اما به نظر می‌رسد این غائله به این جا ختم نمی‌شود چون که کمیسیون مبادلات ارز و سهام آمریکا به اتهام کلاهبرداری از فولکس واگن شکایت کرده است.

این کمیسیون از این کمپانی آلمانی و مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق این شرکت، به خاطر گمراه کردن سرمایه‌گذاران آمریکایی از طریق تقلب در تست آلایندگی خودروها علیه آن دعوی قضایی به راه انداخته است.

بر اساس شکایتی که در سانفرانسیسکو مطرح شده است، کمیسیون سهام آمریکا فولکس‌واگن، به عنوان دومین کمپانی بزرگ خودروسازی جهان را به جمع‌آوری غیرقانونی صدها میلیون دلار سود از طریق ارائه اوراق سهام با نرخ‌های جذاب‌تر متهم کرده است.

فولکس واگن اقدامات خود را کاملاً قانونی عنوان کرده و اعلام کرده است با این اتهام به طور جدی مقابله خواهد کرد.

سخنگوی فولکس واگن می‌گوید:‌ متاسفانه با گذشت بیش از دو سال از توافق با دادگستری آمریکا و پرداخت چندین میلیارد دلار به صورت مصالحه به وزارت دادگستری این کشور و تقریباً به تمام ایالت‌ها و ۶۰۰ هزار مشتری این کمپانی خودروسازی، کمیسیون مبادلات ارز و سهام آمریکا در تلاش است تا پول بیشتری از این شرکت طلب کند.

ماجرای رسوایی فولکس واگن به سال ۲۰۱۵ و زمانی باز می‌گردد که آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اقدام این کمپانی آلمانی را در نصب نرم افزارهای تقلب در آلایندگی خودروهای آن‌را برملا کرد.

این آژانس در خیلی از خودروهای دیزل ۴ سیلندر فولکس واگن تولیدی سال ۲۰۰۹ به بعد از جمله بیتل، گلف، پاسات و آئودی A3 نرم‌افزار یاد شده را یافت.

کمپانی فولکس‌واگن هم که مالک شرکت‌های آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، و فیات است بعد از مدتی به استفاده از این نرم‌افزارها در ۱۱ میلیون خودروی تولیدی خود اعتراف کرد.

این موضوع تاکنون برای فولکس واگن ۳۲.۸ میلیارد دلار به عنوان جریمه آب خورده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar