لغو موقتی مسابقات قهرمانی فرمول E به علت بحران کرونا

یکشنبه 25 اسفند 98 ساعت 20:07
لغو موقتی مسابقات قهرمانی فرمول E به علت بحران کرونا

روز گذشته فرمول E با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مسابقات قهرمانی فرمول E فصل خود را به خاطر شیوع بحران ویروس کرونا به صورت موقتی لغو کرده است.

مسابقات مختلف در رم ایتالیا و شهر سانیا چین به تعویق افتاده‌اند و مقامات شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی روز چهارشنبه اعلام کردند مسابقه‌ای که ماه ژوئن قرار بود در این شهر برگزار شود به خاطر نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا فعلاً به تعویق افتاده است.

روز جمعه با لغو برگزاری جایزه بزرگ استرالیا که نخستین گرن پری فصل محسوب می‌شد سرنوشت این فصل مسابقات فرمول یک نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. بحران ویروس کرونا که تاکنون بالای ۴۹۰۰ نفر را در سراسر دنیا کشته، مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک بحرین و ویتنام را نیز کنسل کرده بود.

فرمول E در بیانیه رسمی خود گفته: «این روزها بحران ویروس کرونا در سراسر دنیا و مخصوصاً اروپا به یک اپیدمی حاد تبدیل شده و شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ روز به روز در حال افزایش است. کارشناسان اعتقاد دارند از ماه آینده شاهد پیک این بحران خواهیم بود. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم تا به صورت موقتی مسابقات قهرمانی فرمول E فصل ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی را به تعویق بیندازیم. اتخاذ این تصمیم برای ما به هیچ وجه راحت نبوده، ولی با باور داریم که حتماً باید چنین تصمیمی گرفته می‌شد تا سلامتی کارکنان، تیم‌ها، شرکت‌ها و تأمین کننده‌ها و به طور کلی تمام کسانی که در ارتباط با فرمول E فعالیت می‌کنند حفظ شود.»

مقامات فرمول E می گویند در طول دو ماه مارس و آوریل وضعیت قرمز را همچنان نگاه خواهند داشت و به همین دلیل، مسابقه روز ۱۸ آوریل شهر پاریس نیز به تعویق افتاده است.

در بیانیه فرمول E در این باره آمده: «از ماه مه ما وارد وضعیت زرد خواهیم شد، البته که مسابقه سئول طبق برنامه ریزی قبلی روز ۳ مه نمی‌تواند برگزار شود، ولی این گزینه پیش روی ما هست که تاریخ برگزاری تمامی مسابقات را دست کاری کنیم.»

مقامات فرمول E می گویند امیدوار هستند از ماه ژوئن و جولای بدون مشکل بتوانند مسابقات را برگزار کنند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar